Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for import af varer uden at være virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 667
Fra  Wisely Consulting Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.
Jeg har siddet og læst meget her på Amino omkring import af varer, jeg finder ikke rigtig de korrekte svar som jeg kan bruge.

Jeg skal til at starte webshop som sælger øretelefoner til mobiler.

Men er ikke registeret virksomhed og har læst noget med at jeg kun må importer for 50 - 80 kr? kan det passe
og jeg må ikke importer uden for (EU) - jeg har nemlig tænkt mig at få dem fra Kina
og hvad slags må jeg importer når jeg ikke er registeret virksomhed og antal af dem.

Jeg regner nok med at få importeret ca 500 varer hvad er regler for det?
jeg har hørt noget om at jeg kan få en virksomhed til at importer for mig så jeg ikke for problemer, eller således?

Vil gerne høre alt hvad i ved, og hvis i ikke forstår hvad jeg mener så skriv gerne så jeg kan forklare. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46670
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis du skal importere fra uden for EU med videresalg for øje SKAL du være moms og importør registreret. Du må INTET importere uden for EU med videresalg for øje, uden at ha virksomhed, moms og importregistrering -uanset beløb

Du kan naturligvis få et firma til at importere for dig - men hvad skulle ideen være med det - de vil vel ha penge for det, og det vil da gøre dig helt ukonkurrencedygtig i forhold til de masser af andre der sælger øretelefoner.

Det er et mættet marked, så skal du ha en chance, skal du både ha verdens billigste og bedste leverandør, de laveste omkostninger for dit eget salg - og ganske beskedne krav til indtjening sagt lige ud (og dertil kendskab til import - fragt, told osv)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)