Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor blev du iværksætter?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak fordi du klikkede ind! :) (ja, klikkede)





 Min hukommelse siger mig, at jeg nu har været medlem her på Amino i godt en måned. Jeg erindrer dog ikke i hvor lang tid jeg har ønsket at være iværksætter, have mit eget, selv sætte dagsordnen og sådan. Det forstår mine forældre imidlertid ikke; ”Få dig hellere en uddannelse” siger de, og det har jeg da også tænkt mig at få, men senere hvis ikke imens det sene uddannelsesforløb er i gang agter jeg at få mit eget selskab. Derfor kan jeg godt li’ at læse og skrive på Amino, da det forstærker ånden lidt. J

 





Nå, nok med snakken, lad os komme til sagen: Af ren interesse for mine med-aminoer vil jeg (som forhåbentlig kommende iværksætter) høre hvorfor du blev iværksætter? Hvad drev dig? Var det fordi du ville prøve noget nyt? Eller havde du fornemmelsen af at kisten med guldmønter var lige i nærheden?Jeg er sikker på I alle har jeres grunde… så hvis du har tid og lyst, så skriv lidt om hvorfor du blev iværksætter! Det vil desuden hjælpe mig meget. J 



Mvh. Artemis 

P.S. ”Præsentér dig selv”-tråden minder måske lidt om denne, men formålet med den er at præsentere dig selv som person mere end som iværksætter, baggrund og sådan, denne tråd er til for at høre HVORFOR du blev iværksætter.

Ændrede fonten i denne tråd da Comic Sans er lidt forvirrende... :)



Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er blevet iværksætter fordi så længe jeg kan huske tilbage har den drøm om at bestemme selv. Altså i den forstand hvilken retning skal vi gå og hvilke tiltag er mulige. Ikke at have nogen til at sige nej, hvis jeg bare er overbevist om at det her er det rigtige..At det virkelig batter noget at arbejde i 10 - 12 - 14 timer og ikke bare en lille smule mere i lønningsposen.. Jeg tror bare jeg brænder for det..helt indeni..

Nu er muligheden sig. Jeg er studerende på sidste år af min cand.mag, jeg har et år hvor jeg kan få det her til at komme op at stå uden at skulle leve uden indkomst, jeg har altså stadig mine seler og livrem.. :)

 

 

Kan ikke logge ind via mit gamle login så har lavet en ny
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
> " ... Få dig hellere en uddannelse” siger de, og det har jeg da også tænkt mig at få ...

TØSEDRENG!
Hvis du gerne vil ende præcis som dine forældre (og hvem vil det?), så skal du gøre som de siger - hvis du vil noget andet, noget mere, så skal du lytte mere på dig selv :)

Jeg drømte om "min egen virksomhed" fra jeg var 14-15 år - måske tidligere, så ikke længe efter jeg blev 18 kastede jeg mig ud i min første virksomhed - et pladestudie. Jeg startede det sammen med en partner, lånte 250.000 (det var dengang i 80''erne hvor det ikke var så svært - til gengæld var renten lige godt 18% ...!!). Vi kørte selskabbet sammen i godt 13 år, inden vi valgte at sælge det.

Jeg har haft mange jobs ind imellem - og ofte samtidig med, at jeg om natten har kæmpet med min virksomhed. Jeg har også forsøgt mig lidt med uddannelse, men begge dele fungerer bare ikke specielt godt for mig. I en kort periode går det, men så kører jeg træt i det. Det går for langsomt. I de sidste mange år har jeg heldigvis ikke behøvet at have job ved siden af mine virksomheder.

Det har altid mest været interessen for det jeg laver, der har drevet mig som iværksætter. Men jeg vil da ikke ligge skjul på, at udsigten til at tjene bedre end almindelige "lønslaver" da også har trukket. Men de første 10-15 år af min selvstændige karriere blev det altså ikke opfyldt - jeg overlevede (nok bedre end de fleste andre i musikbranchen), men jeg blev bestemt ikke rig af det. I de seneste 10 år er det så til gengæld gået en del frem på det punkt - så nu laver jeg både noget jeg synes er sjovt, og tjener rigtig godt på det. Det kan jo ikke blive meget bedre :)

Med blot en 9. klasse i baggagen, som eneste officielle "uddannelse", synes jeg, at jeg hart klaret mig meget godt :)


Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Artik Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg begyndte at investere i aktier da jeg var 11 år gammel, efter inspiration fra min onkel (og nej det er ikke den rige onkel fra Amerika, men den fattige onkel fra fyn)
Jeg gik meget op i det, og det lykkedes mig også at købe en raket aktie til lige godt kurs 15, som endte i kurs 55.. Se det var fedt. Dog havde jeg også visse tab, men alt i alt blev det et stort plus.
Da jeg var omkring de 15 begyndte jeg at synes at jeg ikke rigtigt gjorde dagens gode gerning ved at købe/sælge aktier, så jeg gik over i at drive (ikke lave) websider. Det gik ikke særlig godt, og jeg synes heller ikke det var særlig sjovt/udfordrende.
Så begyndte jeg at sælge ting, både online med også fysisk. Og det var virkelig en tillokker. Jeg elsker simpelthen at servicere kunder, og finde på koncepter. Så siden de 15-16 har jeg haft en drøm om egen forretning. Nu bliver jeg 18 om under 2 måneder, og så kan det endelig gå løs, og jeg glæder mig HELT VILDT!!

Så svaret er - Fordi jeg brænder for det. Der er intet jeg vil så meget som at være iværksætter. Det er grunden til jeg går i seng, og står op næste morgen glad og frisk.

Arbejder lige pt. med et velgørenhedsprojekt som hedder The Turtle Poster, hvor jeg forsøger at samle penge ind til de truede havskildpadder.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg blev iværksætter fordi jeg ikke havde lyst til at prøve lykken som lønslave i Grækenland. :)

Indtil jeg flyttede herned, var jeg faktisk ikke i alvorlige overvejelser om at blive iværksætter. Jeg var så heldig allerede i en ung alder at få et fedt lederjob med masser af frihed, ansvar og fin løn og det udviklede sig derfra (frihed, fede opgaver, penge er vel nogle af samme ting, som man leder efter når man går over til at være iværksætter).

Men efter at have kastet mig ud i det, må jeg indrømme, at jeg er blevet overrasket - specielt over alle de nye muligheder, som hele tiden åbner sig for een, når man er i markedet som selvstændig. Det er fedt!

Når man ikke bor i Grækenland og kan nyde godt af lave leveomkostninger og en mindre smertefuld skat, og når man ikke har arbejdet i nogle år og sparet penge sammen som sikkerhed, så skal man nok forberede sig på at skulle køre taxa hver torsdag til søndag nat for at tjene lidt penge ved siden af satsningen som iværksætter, men det er er vist heller ingen som har taget skade af! :) 

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Ahh, var egentlig på vej ind for at "se dyner", men det er da et rigtig dejligt spørgsmål du har stillet os her, den må jeg bare svare på

 

Jeg er en af de typer som altid har klaret mig godt med det jeg har arbejdet med, men må med skam indrømme at jeg i hovedparten af mit arbejdsliv (de sidste 17 år som selvstændig sammen med min mand) bare "har fulgt strømmen" og ikke har arbejdet med det som VIRKELIG INTERESSERER mig: MENNESKER og PERSONLIG UDVIKLING. 

Ved et rent tilfælde fik jeg for et par år siden tilbudt to coachsessions hos en Proff. coach -TAK FOR KAFFE, det satte godt nok den helt store lavine igang hos mig. Efter et langt personligt coachforløb er jeg blevet klar på en del af ALLE de menneskelige kvaliteter jeg besidder, blevet klar på hvor VIGTIGT det er at jeg arbejder med det der interesserer og motiverer mig. Det er ganske utroligt alle de kvaliteter og ressourser vi hver især indeholder, hvis bare vi tør pakke alle disse herligheder ud

Jeg er nu selv blevet certificeret Proff. Coach og starter min egen virksomhed d. 1. september. med foredrag, personlig- og virksomhedscoaching.

Jeg er pave stolt over at jeg "tør tage springet" og gør lige nøjagtig det der interesserer mig og som jeg (iøvrigt altid har været) er super god til: at skabe indsigt hos mennesker, få dem til at udvikle deres enorme potientiale og blive den bedste udgave af dem selv. Det er SÅ LIVSBEKRÆFTENDE at se mennesker arbejde med sig selv, få A-ha oplevelser og blive meget mere bevidste om egen person og kunnen -HERLIGT

- og nej jeg gør det ikke for pengenes skyld, jeg glæder mig bare rigtig rigtig meget til at arbejde med det mit  brænder for.

 

Inden go´nat vil jeg sige TAK til dig for sprøgsmålet, jeg er pludselig helt frisk igen, super glad  og endnu mere overbevist om at "jeg har gang i det helt rigtige" -for mig   

Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for svarene!



Jeg vil give dig ret i, Mikkel, at man i et skolesystem bliver udlært som... lønslave... mere end som en unik person med vilde tanker om eget selskab og sådan. Skolen fokuserer dens forløb om en "streg" man endelig ikke skal bryde sig om at komme ud af, og derved tænke på sit egen måde.



Rommy,



Hvor godt at se en med visioner! :) Jeg har selv investeret i aktier siden jeg var 10 år gammel. Vestas-aktier som jeg købte for 72 kr., men som i dag er mangedoblet i værdi, som du sikkert ved hvis du følger med i aktiemarkedet. ;) Held og lykke til dig Rommy, og tillykke med fødeselsdagen når det nu er...



Også mange tak til dig, Mitsannejeg, glæder mig at høre du arbejder med det du brænder for! Du må være en god coach, for føler mig egentlig også mere iværsætter-oplagt efter at have læst dit indlæg.^_^ Igen mange tak til alle!



Mvh. Artemis

Fantasi er evnen til at se det, der endnu ikke er. 

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Min iværksætterdrøm kan jeg ikke huske hvornår jeg fik - føler den altid har været der, men både min far og bror er selvstændige og min mor har ligeledes været det i mange år at sit aktive arbejdsliv. Men derfor skulle jeg alligevel have en uddannelse, men ligesom Mikkel, så brændte jeg hurtig ud - interessen var der bare ikke alligevel, og det er selvom det var områder der passede godt med mine interesser. Faktisk begyndte jeg på 3 forskellige uddannelser men alle uden held. Så man kan ikke sige andet end at jeg har prøvet :D

Planen var oprindeligt at få en uddannelse og så gå selvstændig derfra, men det har jeg fundet ud af, at jeg ikke behøver :)
Anyway, siden jeg kan huske har computer og IT haft min interesse og jeg har brugt mange år foran skærmen. Derfor besluttede jeg mig for at udnytte den uddannelse jeg har givet mig selv gennem mange år og starte mit eget. Nu har jeg en god indkomst som webdesigner og i gang med at starte virksomhed nr. 2

Og jeg kunne ikke drømme om at lave andet. Jeg har en frihed jeg aldrig kunne få som lønslave og det elsker jeg. Jeg har mit kontor derhjemme så der er ikke langt på arbejde - ulempen er så, at jeg arbejder på alle tider af døgnet og somme tider hele døgnet (sådan føles det nogen gange :) )  men med barn på vej, må det siges at være perfekte omstændigheder - at kunne arbejde hjemmefra.

Det der driver mig, er helt klart friheden og udsigten til økonomisk frihed som jeg aldrig kunne få som lønslave.

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Selvstændigheden, lykken ved gøre det man synes er sjovt, netværket, økonomien og den konstante inspiration...

Og så Amino.. det emmer af gode inspirationskilder, givtige oplysninger og en folk der virkelig brænder for det de laver..

Uddannelse har folk aldrig taget skade af efter min overbevisning, min iværksættertrang tog i hvert fald ikke skade, den er større end nogensinde... kunne jeg have været længere som iværksætter nu, end hvis jeg havde brugt de 4 år på en uddannelse, sikkert, men så har jeg måske bare været, som Demib konkluderede, en kylling, der gerne ville have min baggrund og teori i orden... om det er den rigtige måde, kan jeg ikke svare dig på endnu... :-)

Held og lykke med din 18års dag, der giver dig alle muligheder for selv at vælge....

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)