Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR kan den stå under ham?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 1. Feb 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står og skal overtage en virksomhed pr 1/3

Min far som er på trappen til at blive pensioneret har de kurser og beviser der skal til for at åbne en restaurant, så vil jeg høre om det er muligt at køre virksomheden på hans navn men mig som ejer?   

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46626
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - hvis virksomheden står i hans navn så er han ejer. Han vil så også stå for regnskabet skattemæssigt. Jeg ved ikke om du påtænker at drive den som personlig virksomhed, men vil råde til at se op om ikke du skal lave et ApS. En restaurant er en risiko forretning - 

Du bør også undersøg dine muligheder i banken og sikre dit at overtagelsen sker på bedste vis.

Jeg ved alt for lidt om hvad der skal til af beviser for at drive restaurant - men måske er der mulighed for at din far kan stå som forpagter og dermed ha ansvaret for det som kræver kurser og beviser (forestiller mig hygiejne o.l.) - MEN så er han jo ansvarligt for det og skal holde øje, for ikke selv at komme i vanskeligheder, og det er jo ikke lige der din far skal, hvis han nu er på trappen til pension. 

En indtjening til din far vil også kunne ramme hans pension? Kan du ikke selv tage de kurser og få de beviser, og bare måske ha din far som forpagter i en ganske kort overgang - og så selv tage over?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)