Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

konsulent / freelancer og arbejdstider m.m.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Sep 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Kaagaard Bogføring Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har opsagt mit lønmodtager job og er startet op selvstændigt. Min gamle arbejdsplads vil så gerne hyre mig til at udfører mit gamle arbejde, blot på betaling på timebasis / faktura.

Er der nogle regler for hvor mange timer man må have om ugen for den samme kunde ?

Jeg skal også have lavet en "aftale" som går begge veje (mellem mig og kunden ) om hvor der skal være en form for opsigelse, såfremt arbejdet ophører eller jeg ikke har tid til at arbejde for dem mere. Hvad skal jeg være opmærksom på her ?

Hvor hyppigt plejer man af fakturere for konsulentarbejde ? uge/14 dag eller hver måned ? 

Skal jeg opsige min HK fagforening / A-kasse ?? 

Nogle gode råd !! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej ingen faste regler - men det lyder meget klart som om det ville blive forkastet af skat - og din arbejdsgiver vil hænge på evt manglende skat fra dig. Det er desværre typisk nok, men holder ikke at ændre sig fra lønmodtager til selvstændig på den måde - og din fagforening kunne køre på dem, men du ville kun få kort erstatning, så det er altid en møg situation - Det kan sagtens være skat ikke opdager det - men uf

Læs her om problematiken med at være selvstænding - men faktisk bare være brugt af arbejdsgiveren uden opsigelse: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html 

Og læs her om fagforening og A kasse-  hvor du skal tage kontakt til en kasse for selvstændige efter min mening - men jeg kan slet ikke lide projektet - forstår bare godt presset på dig http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/selvstndig-hvad-med-kasse-og-dagpenge.html 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)