Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bageri - eksisterende - Overtagelse? - Finansering til opstart :-)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften alle lystige svende!

Vil lige starte med at sige..

Lidt fakta om mig selv: 25 år, næsten 26.

Arbejder som account manager i et IT firma, og har gjort det i tre måneder.

Jeg arbejdede før det som bagersvend, og har flere gange været ved at kaste mig ud i bageri opstart.

Nu er jeg så lidt på krigsstien igen, da jeg inderst inde ved hvad jeg vil.

Grundlæggende har jeg en del gæld - Det er primært bundet i SU gæld(15.000), lejlighed (som er lejet ud), og ny bil fra 2011. Så har jeg et enkelt lille forbrugslån på 5000, og et boliglån i forbindelse med lejligheden på 52.000 Kr.

Jeg har altid betalt alle mine regninger, og står ikke i RKI.

Jeg har så kig på et bageri på Sjælland, hvor sælger tilbyd at lave en lånefinansering evt.

Samlet er overtagelsessum i de lejede lokaler på lidt under 500.000.

Sælger tilbyder at lave afdragsordning over 4 år, hvis man lægger 100.000 i udbetaling.

Der skal betales 3 måneders indskud + de løse udgifter til opstart.

Bageriet er som sagt i drift i dag, og Har en omsætning nær 3 mio.

Er det et godt grundlag at gå til banken med? Eller hvad anbefaler i at jeg skal gøre.

Skal lige gøre opmærksom at min egenkapital er lig med 0 kr. - Jeg ved at det havde været lettere med noget opsparing, men jeg har ligget lidt i jobskift osv.

Jeg bor hos min far lige pt, så mine boligudgifter er ret begrænsede.

Hvad anbefaler i jeg skal gøre? Jeg ser det som en positiv mulighed for at komme i gang - Især nu hvor fedtafgiften er væk :-)

Jeg har intet i mod at arbejde 12-14 timer om dagen, så længe jeg arbejder for mit eget projekt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det bliver meget svært i banken, hvis ikke du kan lægge mindst 100.000 kr selv og ikke har gæld derudover. 

Meget afhænger jo af bageriets resultater, har de store overskud, så kan det jo være en god forretning - men det skal være rigtigt gode resultater, hvis du skal ha bank  - eller en investor med ud fra det du beskriver desværre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)