Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bageri - eksisterende - Overtagelse? - Finansering til opstart :-)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften alle lystige svende!

Vil lige starte med at sige..

Lidt fakta om mig selv: 25 år, næsten 26.

Arbejder som account manager i et IT firma, og har gjort det i tre måneder.

Jeg arbejdede før det som bagersvend, og har flere gange været ved at kaste mig ud i bageri opstart.

Nu er jeg så lidt på krigsstien igen, da jeg inderst inde ved hvad jeg vil.

Grundlæggende har jeg en del gæld - Det er primært bundet i SU gæld(15.000), lejlighed (som er lejet ud), og ny bil fra 2011. Så har jeg et enkelt lille forbrugslån på 5000, og et boliglån i forbindelse med lejligheden på 52.000 Kr.

Jeg har altid betalt alle mine regninger, og står ikke i RKI.

Jeg har så kig på et bageri på Sjælland, hvor sælger tilbyd at lave en lånefinansering evt.

Samlet er overtagelsessum i de lejede lokaler på lidt under 500.000.

Sælger tilbyder at lave afdragsordning over 4 år, hvis man lægger 100.000 i udbetaling.

Der skal betales 3 måneders indskud + de løse udgifter til opstart.

Bageriet er som sagt i drift i dag, og Har en omsætning nær 3 mio.

Er det et godt grundlag at gå til banken med? Eller hvad anbefaler i at jeg skal gøre.

Skal lige gøre opmærksom at min egenkapital er lig med 0 kr. - Jeg ved at det havde været lettere med noget opsparing, men jeg har ligget lidt i jobskift osv.

Jeg bor hos min far lige pt, så mine boligudgifter er ret begrænsede.

Hvad anbefaler i jeg skal gøre? Jeg ser det som en positiv mulighed for at komme i gang - Især nu hvor fedtafgiften er væk :-)

Jeg har intet i mod at arbejde 12-14 timer om dagen, så længe jeg arbejder for mit eget projekt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :