Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ForeverLiving Products - hvad og hvorfor?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

mulle39:

Jeg ved at de som hverver dig for udbytte af det du sælger -  det er opbygget som pyramidespil, men kaldes Multi Level Marketing

Hvis vi nu skal være lidt teknisk korrekte, så er det ikke opbygget som et pyramidespil, men som et MLM-koncept. (MLM startede i 50'erne - pyramidespillene kom først i 80'erne). 

Det er pyramidespillene der har lånt noget af forretningsmodellen fra MLM  - hvilket er årsagen til, at de 2 koncepter ligner hinanden. Den store forskel er bare, at MLM er lovligt, det er pyramidespil ikke. Pyramide handler om at få folk til at investere i pyramiden - MLM handler om at afsætte/formidle produkter eller ydelser.

Det er også korrekt, at dem du er i netværk med, eller dem som hverver dig, som du kalder det, får udbytte - men udbyttet er baseret på provision og bonus af den samlede omsætning - lige som i stort set alle andre virksomheder - så der er ikke noget suspekt i, at dem der sørger for den største omsætning til firmaet, får den største bonus. 

mulle39:
Der afholdes salgskurser under påskud om, at gøre dig til en bedre sælger - og dem skal du selv betale for.

Mange mennesker, der starter i MLM har ikke erfaring med salg - så det er vel fair nok, at tilbyde dem et salgskursus? Faktisk vil jeg vove den påstand, at alt for få forhandlere tager imod tilbudet, hvilket så resulterer i en masse uerfarne personer, der ikke har helt styr på konceptet. 

Hos os afholder vi f.eks. både produktseminarer og startseminarer, som ikke koster noget. (jo, kr. 90,- men så får man også kaffe og sandwich) ;-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

mulle39:

Uanset hvad skal du huske på at det er forbudt at hverve venner til at sælge produkter. Jeg ved at de som hverver dig for udbytte af det du sælger -  det er opbygget som pyramidespil, men kaldes Multi Level Marketing. Der afholdes salgskurser under påskud om, at gøre dig til en bedre sælger - og dem skal du selv betale for. Jeg synes personligt ikke det er noget man skal kaste sig ud i - der må være andre måder at tjene penge.

Hej Mulle 

Jeg er lidt rystet over dit indlæg, for jeg har pt. ikke mødt nogle MLM forretninger hvor det koster penge at blive bedre, så jeg vil gerne have du underbygger din påstand. Det syntes jeg er ganske interessant.

Hvordan forstår du pyramidespil? Hvad kan man vinde?

Opbygningen er præcist som et netværk, vi kender alle nogle som kender nogle som kender nogle, det kan godt være at jeg ikke er interesseret i "din" forretning, men så kan det være at jeg henviser dig til Bo og Ib, som kunne være på udkig efter noget andet. Forskellen er selvfølgelig at det i MLM handler om omsætning og produkter.

Nu har MLM eksisteret i mange år i DK, selvfølgelig har man begået nogle fejl mht. hvervning tidligere, men udfra din kommentar skulle man tro at "ulovlig vennehvervning" er det eneste det handler om. Tror du virkelig at så mange firmaer fortsat kan være i DK hvis de var så ulovlige som du gør dem til?

At hverve folk for at de skal sælge for en, er heller ikke sådan alle gør.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:

Hej Mulle 

Jeg er lidt rystet over dit indlæg, for jeg har pt. ikke mødt nogle MLM forretninger hvor det koster penge at blive bedre, så jeg vil gerne have du underbygger din påstand. Det syntes jeg er ganske interessant.

Hvordan forstår du pyramidespil? Hvad kan man vinde?

Opbygningen er præcist som et netværk, vi kender alle nogle som kender nogle som kender nogle, det kan godt være at jeg ikke er interesseret i "din" forretning, men så kan det være at jeg henviser dig til Bo og Ib, som kunne være på udkig efter noget andet. Forskellen er selvfølgelig at det i MLM handler om omsætning og produkter.

Nu har MLM eksisteret i mange år i DK, selvfølgelig har man begået nogle fejl mht. hvervning tidligere, men udfra din kommentar skulle man tro at "ulovlig vennehvervning" er det eneste det handler om. Tror du virkelig at så mange firmaer fortsat kan være i DK hvis de var så ulovlige som du gør dem til?

At hverve folk for at de skal sælge for en, er heller ikke sådan alle gør.

Hold da op! Det var nu ikke min mening at fornærme nogen. Jeg har blot forholdt mig til hvad der står på forbrugerombudsmanden hjemmeside (og ja, der bruges ordene ulovlig og hverve i samme kontekst). Samtidig forholder jeg mig til hvad et familiemedlem fortæller om sine erfaringer med at skulle sælge Forever Livings produkter, deltage på kurser og hvem der har "ansat" og tjener på det - måske vedkommende er misinformeret!?. Jeg kan godt se, at det kan tolkes, som om jeg sammenligner det med pyramidespil og det er klart en fejl for du vinder jo ikke noget ved pyramidespil... Min pointe med div. produkter du kan sælge via homeparties oa. er, at jeg ville personligt sætte min lid til indtjening andet sted, men det kommer igen an på hvor højt man satser.

Jeg undrer mig dog over, at fokus flyttes fra det oprindelige spørgsmål, troede det var frit for at komme med en kommentar.?

God vind fremover.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mulle

Jeg blev nu heller ikke fornærmet, men det er da vel i orden at blive overrasket :)

Selvfølgelig skal du have muligheden for at kommentere, men du må da også acceptere modsvar. Skriftlig kommunikation kan dog let misfortolkes - f.eks som at jeg skulle være blevet fornærmet. Burde måske have skrevet overrasket.

Der er ekstremt mange mlm'ere som ikke arbejder med home party, mange som slet ikke taler "du skal sælge for mig". Det som jeg syntes mange misforstår (som blot lytter til andres overfladiske erfaringer ) er at det ikke handler om at få f.eks. 100 igang som du kan tjene penge på, men om at hjælpe hver og en til at tjene penge.

Der er mange forskellige metoder, og jeg syntes da bare det er for umuligt at udtale sig om dem alle under en kam.
Martin

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

mulle39:
Det var nu ikke min mening at fornærme nogen. Jeg har blot forholdt mig til hvad der står på forbrugerombudsmanden hjemmeside

Der står en masse ting om en masse forskellige brancher på forbrugerombudsmandens side - men af en eller årsag bliver de oftest hevet frem når snakken falder på MLM - og problemet er, at formuleringen på forbrugerombudsmandens side omkring MLM og pyramidespil nemt kan læses som om det er 2 sider af samme sag - hvilket det absolut ikke er. (hvilket også fremgår andetsteds på FOM's side)

Det er ikke fornærmende - men blot en smule anstrengende at ordet pyramide altid skal nævnes - selv når der er tale om et lovligt firma.

Affiliate marketing, salgsprovision og organisationsdiagrammer minder også alle om pyramide - men det føler folk jo ikke trang til at nævne, hver gang disse emner kommer på banen. Smile

Men du har helt ret i, at vennehvervning er ulovligt, ikke kun inden for MLM, men ifølge markedsføringsloven generelt. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Hej Christian.
Kontakt mig i indbakken hvis du vil have et enestående tilbud indenfor mlm.
/ henrik

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hst81:

Hej Christian.
Kontakt mig i indbakken hvis du vil have et enestående tilbud indenfor mlm.
/ henrik

Henrik...Seriøst!!! Smider du et indlæg ind i en tråd om FLP med en invitation til dit eget helt andet firma??? 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit umiddelbare input: Hvis du ikke rigtig forstår hvordan du tjener penge i Forever Living, så har vedkommende der har introduceret dig for selskabet da været utrolig uklar i mælet ;-)

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra KBH
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du tjener penge, når andre du har henvist til FLP sælger varer.

Lige et side spørgsmål. FLP er dem, som er kendt for at sælge Aloe Vera ikke?

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mette AG:

Du tjener penge, når andre du har henvist til FLP sælger varer.

Lige et side spørgsmål. FLP er dem, som er kendt for at sælge Aloe Vera ikke?

Ja det er en måde at tjene penge på.. Der er også noget der hedder eget salg..

Jo FLP er kendt for deres gule Aloe Vera, som deres vare mærke.. Jeg har selv en fortid i selskabet og for mange hedder det ikke Forever men Aloe Vera. 

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)