Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Adwords/Analytics sporing i Magento

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Maribo
Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 328
Fra  WEBoptimist.dk Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Alle.

Jeg har i går lavet en adwords kampagne for en kunde, men har lidt problemer med sporingen.

Kunden har en Magento-shop (som jeg ikke er super bruger i) hvor jeg har tjekket at under:

System > Konfiguration > Salg > Google API > er Google analytics aktiveret med det rigtige UA nr.

Jeg har også via adwords kampagnen "hooket" adwords sammen med google analytics uden problemer.

Den eneste sporing jeg får i Analytics > Trafikkilder > Annoncering > Adwords > søgeord er at der er gennemførte mål

Men der er ikke vist nogen transaktioner eller indtjening.

Er der nogen steder jeg kan ændre noget i Magentoadmin modulet? eller skal jeg have webdesigneren til at kigge efter i koden?
En person fra Google Adwords (dublin) bekræftede igår efter at linke de 2 konti sammen, at koden så fin ud?

Noget kloge magento folk som har en idé ? :) 

Fra Maribo
Tilmeldt 27. Dec 12
Fra  WEBoptimist.dk Skrevet kl. 21:26

ps. kan ud fra de gennemførte mål bekræfte at det er produkter som er købt, har lige kigget i ordre.

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 21:31

WEBoptimist.dk:

Hey Alle.

Jeg har i går lavet en adwords kampagne for en kunde, men har lidt problemer med sporingen.

Kunden har en Magento-shop (som jeg ikke er super bruger i) hvor jeg har tjekket at under:

System > Konfiguration > Salg > Google API > er Google analytics aktiveret med det rigtige UA nr.

Jeg har også via adwords kampagnen "hooket" adwords sammen med google analytics uden problemer.

Den eneste sporing jeg får i Analytics > Trafikkilder > Annoncering > Adwords > søgeord er at der er gennemførte mål

Men der er ikke vist nogen transaktioner eller indtjening.

Er der nogen steder jeg kan ændre noget i Magentoadmin modulet? eller skal jeg have webdesigneren til at kigge efter i koden?
En person fra Google Adwords (dublin) bekræftede igår efter at linke de 2 konti sammen, at koden så fin ud?

Noget kloge magento folk som har en idé ? :) 

Hej WEBoptimist.

Er det adwords-conversion-tracking du leder efter ?

God vind.

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra Maribo
Tilmeldt 27. Dec 12
Fra  WEBoptimist.dk Skrevet kl. 21:42

Hvor finder jeg denne sti ?

/app/design/frontend/default/yourskinname/template/checkout/success.phtml

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 21:43

WEBoptimist.dk:

Hvor finder jeg denne sti ?

/app/design/frontend/default/yourskinname/template/checkout/success.phtml

På webhotellet. Via. FTP.

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra Maribo
Tilmeldt 27. Dec 12
Fra  WEBoptimist.dk Skrevet kl. 21:45

Ahh, det er der webudvikleren kommer ind i billedet :)

Det har jeg slet ikke adgang til, som sagt har jeg kun adgang til magento admin modulet

Tilmeldt 11. Mar 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:06

Hej Weboptimist. 

Jeg faldt lige over dit indlæg. Er du kommet i mål med det?

Husk, at der er stor forskel på, om du implementerer AdWords tracking eller Analytics tracking og importerer disse data over i AdWords.

Ved implementering af AdWords tracking, så kan du prøve at tjekke dette modul fra linket her under, som gør, at du ikke behøver at indsætte nogen variabel i feltet "konverterings værdi", når du laver koden/scriptet i AdWords.

Mvh. Jesper

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)