Hej alle, Først stor ros til Martin for hans utrættelige arbejde med at gøre AMINO bedre og bedre hele tiden. :-) Jeg har været så heldig at få lov til at være med på et af hans interviews som virkelig var super spændende. Og tusind tak for de mange positive og opløftende kommentarer fra dem der har set interviewet her på AMINO. Nå, inden jeg går på AMINO-FREELANCER med opgaven kunne jeg godt tænke mig nogle tanker og måske også nogle bud på pris. Jeg har følgende 4 live websider: www.orientalinvest.com www.orientalholidays.com www.orientalbeachpearl.com (ENG) og www.orientalmountainview.com (ENG) EN del af disse sider er ganske nye og har derfor endnu ikke været igennem SEO bearbejdning. Hvad tror I det ville koste og hvor lang tid ville det tage at komme fornuftigt op på den danske del af google for de to første og måske endda for alle fire (de to sidste er på engelsk) Efterfølgende hvor meget tid er det, efter jeres mening påkrævet at bruge på dem om ugen ? Håber på nogle gode og brugbare svar... De bedste hilsener, Flemming Sørensen |
Hej Flemming
Det kan være svært at slynge priser ud, når SEO er sådan et vidt begreb. Mange elementer spiller ind, når man gerne vil på side 1.
Der sidder rigtig mange super skarpe Aminoer, der ved en masse om SEO - jeg ved også min del, men som tekstforfatter er det mig mest naturligt at fortælle dig lidt om priserne på dette område. For de rigtige SEO-tekster er både SEO- og menneskevenlige. Og dem kan Google godt lide.
Men. Igen kommer det meget an på, hvad du har tænkt dig, der skal ske i forhold til SEO på selve siden. Skal der skrives nye tekster? Skal de eksisterende tekster gennemskrives, finpudses og optimeres?
Mange tekstforfattere på Amino tilbyder tekster (og det har jeg også gjort selv, så det er ingen kritik) til billige penge. Men når det er tekster, der er af en vis kaliber kan det ikke lade sig gøre, at få noget der fungerer ordentligt til den pris.
Priser svinger fra person til person, men jeg kan forsøge at give dig nogle vejledende priser for tekstforfattere:
Finpudsning, optimering af tekster på side - udfra søgeordsanalyse: fra 1300 kr pr. side
Ny færdigtrimmet, søgeoptimeret webtekst: fra 1500kr pr. side
Pressemeddelelse: fra 1500 kr (afhænger igen af omfanget)
(Priserne afhænger selvfølgelig af antallet af ord pr. side, sværhedsgrad, m.m. - ligesom du, hvis du lægger det hele hos 1 tekstforfatter formegentlig kan få en god mængderabat)
Så er der de andre aspekter af tekstarbejde, hvilket ofte er noget billigere:
Tekster til blogs, artikeldatabaser m.m. kræver ikke den samme omhu og snilde og kan derfor ofte med fordel erhverves en anelse billigere (blandt andet her på Amino også :) ). De ligger typisk på 0,35 - 1,8o kr. pr. ord.
Mange tekstforfattere (inkl. undertegnede) tilbyder også at man istedet kan betale timepris. Timeprisen for en tekstforfatter er oftest 800 - 1200 kr. pr. time.
At komme på side 1 på google er et ambitiøst projekt og hvor lang tid det tager afhænger igen af mange ting. Hvis domænerne er spritnye, tager det ofte lidt længere tid end med ældre domæner. Det tager også tid at bygge solide, værdifulde backlinks og det er en process, man hele tiden må arbejde på, også selvom man når side 1.
Men som regel ses man ikke på side 1, før man har arbejdet med sin side igennem et halvt års tid. Nogle gange før, nogle gange senere - det er svært at sige.
NÅR man er kommet på side 1, er det stadig vigtigt at bruge lidt tid hver dag på at vedligeholde. Det kan f.eks. være at lave 1 godt backlink, skrive en artikel om hjemmesiden, udgive en pressemeddelelse eller noget andet. Altså lave en eller anden handling, der gavner sidens SEO én gang om dagen. Det behøver ikke tage mere end 5-20 minutter (med undtagelse af selvfølgelig pressemeddelelsen).
Nå, men det var umiddelbart mine tanker. Kan forestille mig, du allerede har modtaget andre guldkorn i din indbakke på Amino eller andre dejlige steder. Jeg håber, du finder ud af det.
Og husk lige: Dette var bare mine tanker, vejledende ideer og videre :)
Jeg skal selvfølgelig nævne at har du brug for en tekstforfatter, er du velkommen til at kontakte mig :)
Og ellers: God vind med projektet! :-)