Hjælp mig. Jeg er den lykkelige ejer af et lille 8 år gammelt fitnesscenter. Pga den stigende konkurrence er jeg nød til enten at sælge, ( hvilket er næsten umuligt ) lukke ( hvilket er endnu mere umuligt ) eller at omdanne min virksomhed til en forening. Vores kundegruppe er meget speciel, hvilket betyder at hvis vi lukker vil mange af vores kunder være nødt til at opgive træningen og det synes jeg er ærgeligt. Er der nogen der har erfaring med at omdanne eksisterende virksomhed til forening. Håber virkelig på der sidder nogle kloge hoveder der kan give mig gode råd. Med venlig hilsen og på forhånd tak,.. Jette |
Hvordan danner jeg en forening???
- 1
Hej Ja, jeg ved godt hvordan du opretter en forening! Men jeg gør dig lige opmærksom på den økonomiske gevindst for dig er begrænset! -da værdierne skal overflyttes! Skriv hvis du vil vide hvordan!? |
Mit hobbyprojekt www.babygadget.dk
Hej Claus Den økonomiske gevinst for mig er af mindre betydning. Det der er vigtigst er at centeret får lov at bestå, og at jeg kan trække mig tilbage når "min tid kommer". Det betyder selvfølgeligt også noget at jeg ikke er økonomisk ansvarlig, og på den måde kan overdrage centeret til nye friske kræfter. Jeg vil meget gerne høre mere. Med venlig hilsen Jette |
Hej Jette, er der ikke alternativer for at få dit fitnesscenter til at kører rundt?? Enten ved at optimere indtjening, eller minimere udgifterne... Hvad er det for en konkurrence du er oppe imod? Det lyder som om at du har tabt modet! Markedsfører du dig selv nok? Du har været i gang i 8 år skriver du.. Så du har vel en fast kundekreds. Kan du ikke fastholde den? |
|
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Nu ligger der vel nok lidt mere bag ordet almennyttigt, i fagsprog. Men et medlemsskab til feks 100 kr per måned vil vel høre herunder??? En forening vil vel kunne få tilskud, og så kan centeret vel stadig løbe rundt?? Ingen kritik, men det er vel stadig en mulighed hvis alt andet svigter.. |
|
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Hej Jette, Beklager den sene tilbage melding, men jeg har haft lidt ferie og har været væk fra min PC (dejligt) Oprettelsen af foreningen er relativ simpelt. Smut evt ind på blanketkiosken.dk og køb en vejledning til kr. 45 så er du godt i gang. Se nedenstående link, vedrørende oprettelse af forening. http://www.blanketkiosken.dk/shop/vejledning-vedroerende-437p.html Når du har fundet et formål med foreningen, skal du have dannet foreningen, ved at samle en række personer der vil være bestyrrelsen, nedenskrevet et sæt vedtægtet, og afholdt en stiftende generalforsamling. (alt sammen noget du kan læse dig til i ovenstående vejledning). Efter foreningen er dannet skal du overføre dit center til foreningen. Da foreningen ikke har økonomiske midler er det evt en gave du skal give foreningen. Derefter kan du ansætte dig selv i foreningen!!! Spørg endelig hvis der er punktet du vil vide mere om! Claus |
Mit hobbyprojekt www.babygadget.dk