Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opstart af projekter uden økonomiske midler

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Der må være andre som mig, der har projekter liggende i skuffen, men uden de store økonomiske midler til at starte projekterne op.

Hvad gør i, dropper i projekterne, prøver alligevel uden den store markedsføring, eller noget helt tredje ??

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 12:44
;o)

Du er ikke alene....

Jeg overvejer at hæve min pension, selvom det nok er det mindst intelligente træk, man kan foretage. Jeg sidder pt. og skriver på et projekt, som jeg selv synes er vanvittigt spændende, men jeg er ikke loaded, så jeg bare kan gå igang. Jeg overvejer også, mens processen kører, om jeg skal partner op med en eller flere for at få det realiseret ;o)

Det kommer jo også meget an på, hvad det er for et projekt. Hvad koster det at starte op? kan man starte i det små? osv.

Jeg kan ikke rigtig se mit eget projekt starte op i det små, men måske kan dit.

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 13:49
Der findes jo investorer... hvis de kan se det spændende (og økonomiske) i dit projekt, investerer de jo gerne i dit projekt.... Men så skal du også have en fandens god forretningsplan.... ;-)
Fra Ringe
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 14:37
Jeg har været ude og fremvise 2 koncepter for en virksomhed og de syntes at specielt den ene ide var god, men de ville gerne have at der blev kørt lidt live test for at se om det kunne tiltrække brugere nok. Problemet er her at det jo faktisk er det som jeg søger hjælp til at gøre færdigt.

Hvis vi nu er mange der har en god ide kunne vi evt. slå os sammen kigge på vores ideer, udvælde den/de bedste og så bare gå igang sammen ?

Jeg kunne da godt tænke mig at hjælpe andre hvis de så en dag gad hjælpe mig.

Keld Jakobsen Comito.dk Fra Kompleks Ide Til Intelligent Løsning

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 15:19
Det er der i princippet intet i vejen for, men det afhænger jo af mange ting, den slags. Økonomi, ambitionsniveau, kompetencer, personlige egenskaber, visioner etc.

Intet er dog umuligt....

PS. Ja, det er klart at de gerne ser, at du kommer længere først. Det mindsker jo risikoen for dem der skal investere. Det skulle så også gerne afspejle sig i den pris de skal betale, for at komme med ;o)

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 18:50
Hej Business,

Det lyder som en voldsomt god ide, hvis du seriøst overvejer at hæve pensionen!

Jeg har altid været tilhænger af at man skal gå gennem ild og vand for at nå sine mål. Man må opveje risici mod evt fortjeneste og gøre sit allerbedste. Fra min side ville du kun få al mulig støtte og opbakning. Men når det er sagt - hvis du nærmer dig den tredie alder og der er en pension at hæve - så ville jeg overveje og genoverveje det en million gange først.

Hvis det virkelig er en kanon ide, så kan andre også se at det er en kanon ide - og så er det måske smartere at nøjes med en håndfuld procenter fremfor at sætte hele dynen over styr?

Jeg er virkeligt ikke den rette til at rådgive dig - for jeg ved, at jeg selv ville gå langt over stregen økonomisk for at få det til at lykkes - men jeg har så også en hel del år at hente det forsømte i.

Det bedste råd, som jeg kan give dig - lav forretningsplanen og budgetterne og tal med drengene med de store tegnebøger. Hvis de vender tommelen ned, så kan du igen overveje situationen - men at sætte pensionen i spil er nok en kende for meget.

Dette er kun ment som input - jeg ønsker dig alt mulig held og lykke med dit/dine projekter.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:02
Dato: 01-08-2007 12:28:03 Forfatter:hjensen
Hej

Der må være andre som mig, der har projekter liggende i skuffen, men uden de store økonomiske midler til at starte projekterne op.

Hvad gør i, dropper i projekterne, prøver alligevel uden den store markedsføring, eller noget helt tredje ??

Jeg skraber det så meget ned, at det simpelthen ikke kan blive mindre samtidig med at give værdi for brugerne. Mange gange bruger iværksætterne flere ressourcer end nødvendigt for at have noget der er brugbart. Så tænk over hvad er det minimale i din idé der giver bare lidt værdi for brugerne. Så snart du har noget af værdi for brugerne, så få det ud af døren og få noget feedback.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 19:28
Flemming:

Ja, jeg overvejer det dagligt. Jeg vil naturligvis også hellere låne lidt ;o) Partnere kan jo også smide nogle penge, så nu må jeg jo se, når budgetterne er på plads. Skal snakke med en god iværksættercoach, for at se hvor mange huller han får mig til at finde ;o) På nuværende tidspunkt, ved jeg godt hvor ''hullerne'' kan risikere at være, så de skal lige testes først.....

Men tak for input ;o)

Fra Copenhagen Baby...
Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 21:16
Til alle der læser denne tråd (forhåbentlig mange).

Der findes jo en del foreninger med mere i det danske land - også til iværksættere.

Men jeg vil dog gerne komme med en opfodring, at lave et netværk af iværksættere om at starte nye projekter om. Det skal være helt uformelt, gerne lidt "private" sammenkomster så ofte som det nu ønskes og så skal der ellers bare projekter og ideer på bordet. Altså en form for loge hvor der kun bliver diskuteret de medvirkendes projekter og irdeer/kritik hertil. Så kan man jo sideløbende bruge Amino og andet til at få ekstra hjælp, men jeg har det selv sådan at jeg ofte føler mig lille i det store "innovations rum". Med hyggelige "loger" med X antal medlemmer tror jeg at der kan skabes endnu bedre ideer og projekter i det danske land.

Min drøm er selv at starte op til flere forskellige firmaer op, og engang om nogle år så være Iværksætterhjælper - yde erfaringshjælp og viden til nye iværksættere. Kald det coach, konsulent eller rådgiver - kært barn har mange navne - jeg vil bare hjælpe. Ligesom jeg også søger hjælp nu.

Jeg vil gerne indkalde til "den første iværksætter loge" i Kbh. Vil du være med så fyr en PB afsted til mig... til alle jer andre - held og lykke!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:26
Det er en rigtig god ide at smide om ikke det hele, så i hvert fald noget af din opsparing ind i projektet. Hvis det ikke er nok, vil det være meget lettere at få supplerende midler fra investorer, eller banker. Hvis du kan gå til dem og sige "Jeg har selv skudt halvdelen af min pensionsopsparing i det - hvis det ikke lykkes er jeg fucked! Jeg tror SÅ meget på det ...", så vil de nok være mere tilbøjelige til at tro på dig. I hvert fald bliver det tydeligt at du satser helhjertet på det - og det vil de gerne have. Det er et stort plus.
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)