Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress eller Joomla - er det også religion?

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 92
Fra  Media-now.dk - Københavns eneste socialøkonomiske grafiske bureau Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, vi arbejder i word press og det besluttede jeg for 2 år siden og jeg er godt tilfreds med mit valg.
Nu har jeg en kunde som gerne vil have en joomla løsning, og det laver vi ikke.
Jeg kunne dog godt tænke mig at høre fra nogle af jer andre cms-leverandører, hvad I ser som fordele og ulemper ved de to systemer.
Er der nogle, der vil kloge mig med deres mening om Joomla og Wordpress? Hvad er bedst og hvorfor?
Vh Trine
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg synes nu om dage at begge systemer efterhånden er hip som hap, begge systemer kan bruges som website med cms - og selvom wordpress er bygget til blog, så fungerer det fint som alm. website platform uanset hvordan hjemmesiden skal se ud.

Her er to sider jeg har lavet, en i wordpress og en i joomla:

dbot.dk - wordpress

isoleringskompagniet.dk - joomla

vh Thomas - dbot.dk

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener absolut ikke det bør kategoriseres som religion, ej heller at man kan sige noget om hvilket system er bedst, da begge systemer har fordele og ulemper, og det er marginaler som skiller dem ad.

Har du styr på wordpress, kan du også forholdsvist hurtigt få styr på Joomla. Og efter min mening, bør man sætte sig ind i begge, så man har mulighed for at tilbyde sine kunder begge løsninger, afhængig af kundens behov og ønsker.

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 93
Fra  Peacock Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Joomla kører væsentligt hurtigere end Word Press når der tales High content sider.

Dog outshiner Drupal begge på det punkt.

Ulempen er dog at Drupal begrænsede plugins har - hvorimod der som bekendt er mange til de to andre.

Joomla er generelt også lidt mere nydeligt SEO-wise.

Kort og godt: Vil jeg anbefale Joomla til dem der lige gider bruge den lidt ekstra tid på det.

Jeg kan afsløre at der snart kommer en Joomla kategori på Nemprogrammering.dk ;)


OBS: i min tråd taler jeg selvf. om default settings, ja en skoda kan også blive hurtigere end en Audi TT med lidt(LÆS meget) modificering

Peacock.nu

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Inden man lægger sig fast på et CMS (hvis man da ikke er smart og tager hele molevitten, det er jo gratis for fa'en :-))  så synes jeg man skal læse en grundig gennemgang her . En glimrende artikel, som neutralt og uden antydning af religiøs overbevisning, gennemgår og sammenligner  Wordpress, Joomla og Drupal. Husk også at læse de linkede sider til artiklen.

Det kan bare ikke gøres på 6 linjer Cool

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er en artikel serie her fra 2012, der giver god info Link 

Mange af de artikler man støder på er forældede.

Teddy 

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 93
Fra  Peacock Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende læsning Teddy.

Men jeg er ik 100 % enig i konklusionen der gives "Wordpress er bedre til blogs."

Jeg synes Wordpress kræver for meget configuration WP3 Cache (Som skal sættes hel hel perfekt) - hvis det skal køre bare nogenlunde forsvarligt.

Derudover synes jeg sgu stadigvæk at, Joomla shiner ved meget content, fx. hvis man skal lave en multi-user blog eller lignende.


Summa summarum den eneste funktion jeg ser af Wordpress er hobby blogs.

Peacock.nu

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tine

Er selv leverandør af websites i Wordpress. Har dog en webshop som er under udvikling, og som foregår i Joomla.
Jeg må sige, at skal det være brugervenligt for slutbrugeren, så er Wordpress det helt rigtige valg. Kunne ikke finde på at lave en hjemmeside i Joomla, med mindre slutbruger har lidt teknisk snilde.

Kontrolpanelet er meget uoverskueligt i Joomla - efter min egen mening. 

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok der er vist alligevel tale om noget religiøst her:

Thomas Qvist:
Summa summarum den eneste funktion jeg ser af Wordpress er hobby blogs.

Trådstarter har solgt Wordpress-løsninger til sine kunder  i 2 år! Big Smile

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 93
Fra  Peacock Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg spænder Joomla symbolet på ryggen og løber nøgen i gennem strøget!

Se det Guerilla Marketing

Peacock.nu

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)