Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress eller Joomla - er det også religion?

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selv stor Joomla-fan, men derfor behøver man jo ikke være fanatisk Devil

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Helbo:

Kontrolpanelet er meget uoverskueligt i Joomla - efter min egen mening. 

Der er jeg i modsatte grøft. Kan ikke se hvordan Wordpress kan synes "nemt og overskueligt" fremfor Joomla.
Jeg holder på at det hele bunder ud i et valg der laves fra starten - enten er man til det ene eller også er man til det andet, og så findes der hovedsageligt altid en løsning på ens problematikker gemt i de enkelte CMS systemer.

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 93
Fra  Peacock Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan sige at Joomla har flere muligheder og derved for den uindviede godt kan virke uoverskueligt.

Jeg tror vi er forblændet af dets skønhed Casper :/

Peacock.nu

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Qvist:
Derudover synes jeg sgu stadigvæk at, Joomla shiner ved meget content, fx. hvis man skal lave en multi-user blog eller lignende.

Sådan læser jeg også konklusionen på artiklerne, at hvis det cms til enkelte brugere, så er WP bedst, men når det drejer sig om multiuser så er det joomla.

En helt anden diskusion er relevansen af at kunder har back end adgang, og at det er bedste løsning at have en hjemmeside baseret på et CMS??

Hvor mange har reelt brug for at ændre ofte og voldsomt i deres indhold?? hvor mange har styr på de funktioner der er i backend?? Hvor mange bruger kun en brøkdel at de muligheder der er i CMS'et?? Er det værd at bruge tid på at skulle sikre sig at alt er opdateret, og fungere efterfølgende?? Er risikoen for at blive "hacket" nødvendigt at skulle leve med??

Teddy 

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil lige minde jer om, at trådstart tilbyder webløsninger. Og derfor skal tage et valg på sine kunders vegne. Der er altså ikke tale om et personligt valg, og derfor forekommer det mig dumt (for nu at sige det diplomatisk) at råde trådstarter til at vælge én ting, og udelukke den anden.

Jeg synes det er ret sejt, at gøre som trådstarter i denne tråd, og være åben overfor andre systemer end det man normalt arbejder med. Dét kunne mange religiøse fanatikere lære noget af Wink

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Teddy Carlsen:
Er det værd at bruge tid på at skulle sikre sig at alt er opdateret, og fungere efterfølgende??

Hvordan vil du undgå, at skulle opdatere efterfølgende?

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 93
Fra  Peacock Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Teddy Carlsen:

Sådan læser jeg også konklusionen på artiklerne, at hvis det cms til enkelte brugere, så er WP bedst, men når det drejer sig om multiuser så er det joomla.

En helt anden diskusion er relevansen af at kunder har back end adgang, og at det er bedste løsning at have en hjemmeside baseret på et CMS??

Hvor mange har reelt brug for at ændre ofte og voldsomt i deres indhold?? hvor mange har styr på de funktioner der er i backend?? Hvor mange bruger kun en brøkdel at de muligheder der er i CMS'et?? Er det værd at bruge tid på at skulle sikre sig at alt er opdateret, og fungere efterfølgende?? Er risikoen for at blive "hacket" nødvendigt at skulle leve med??

Teddy 

Du har ret Teddy.

Og der vil jeg sige at der er størst sandsynlighed for ens Wordpress side bliver hacket/inficeret fremfor Joomla.

Lidt ligesom der findes flere viruser til windows end linux.

Peacock.nu

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 93
Fra  Peacock Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tim J. Nielsen:

Jeg synes det er ret sejt, at gøre som trådstarter i denne tråd, og være åben overfor andre systemer end det man normalt arbejder med. Dét kunne mange religiøse fanatikere lære noget af Wink


Så religiøs er jeg jo heller ikke. For det første er jeg en Ruby on the rails tilhænger, som intet problem har med regelmæssigt at komme i Joomla templet.

Det sker da også enkelte gange, at jeg må sætte mine sko i det lidt mere ydmyge Wordpress hus.

Og ja det er sgu godt og vigtigt at have et bredt arsenal :)

Peacock.nu

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Qvist:
Lidt ligesom der findes flere viruser til windows end linux.

Og flere forkølede kinesere end danskere ;)

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Teddy Carlsen:

En helt anden diskusion er relevansen af at kunder har back end adgang, og at det er bedste løsning at have en hjemmeside baseret på et CMS??

Hvor mange har reelt brug for at ændre ofte og voldsomt i deres indhold?? hvor mange har styr på de funktioner der er i backend?? Hvor mange bruger kun en brøkdel at de muligheder der er i CMS'et?? Er det værd at bruge tid på at skulle sikre sig at alt er opdateret, og fungere efterfølgende?? Er risikoen for at blive "hacket" nødvendigt at skulle leve med??

Teddy 

Problematikken du beskriver er for så vidt også ramt af en simpel HTML side. Den kan også hackes, hvis det endelig skulle være.
CMS systemer gør det blot muligt at sammenkoble flere nyttige funktioner - til tider ganske enkelt, og på den måde kan hjemmesidens niveau hæves langt. Skal der så endelig redigeres i sidernes indhold er det samtidig væsentlig nemmere for slutkunden at gøre brug af et CMS system, således han/hun ikke skal til at rode med koden bag, men blot en WYSIWYG Editor.

Tim J. Nielsen:

Vil lige minde jer om, at trådstart tilbyder webløsninger. Og derfor skal tage et valg på sine kunders vegne. Der er altså ikke tale om et personligt valg, og derfor forekommer det mig dumt (for nu at sige det diplomatisk) at råde trådstarter til at vælge én ting, og udelukke den anden.

Jeg synes det er ret sejt, at gøre som trådstarter i denne tråd, og være åben overfor andre systemer end det man normalt arbejder med. Dét kunne mange religiøse fanatikere lære noget af Wink

Selvføglelig er det attraktivt at kunne tilbyde løsninger i de forskellige systemer, ingen tvivl om det.
Det kræver bare at der også haves en grundlæggende viden for systemet - herunder bl.a. hvilke udvidelser der dur og hvilke der bestemt ikke gør. 
Der bliver jo netop ikke rådet til enten den ene eller den anden - men derimod belyst hvilke fordele og ulemper de enkelte systemer kan bære med sig, og at der på grundlag af dette bør vælges CMS ud fra slutkundens krav til siden og dets indhold.

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)