Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Økonomisystem, hvilket skal jeg vælge

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Jeg skal have valgt et økonomisystem til min kommende virksomhed, enkeltmandsvirksomhed som tilbyder coaching til private og virksomheder.

Den skal ikke være særlig krævende. Debitor/kreditor, finansbogholderi m/momsafregning -sådan i grove træk. Programmet skal også kunne afsende faktura på mail.

På download.dk "har jeg kik" på systemet summasummarum 2.3.4. Er der nogen der har kendskab til det program? -som jeg læser det er købsprisen omkring 2000 kr, men er det et engangsbeløb, eller kommer der yderligere omkostninger for programmet?

Jeg søger at få et enkelt, godt og funktionelt økonomisystem til så få penge som muligt. Når det er installeret "SKAL det virke"....

På forhånd tak

"sommerhilsner"

Sanne

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:41
Hej Sanne,

Der er mange tråde om det på Amino, så prøv at søg.

Men du får min anbefaling med: e-conomic.dk (www.e-conomic.dk). Det er nemt at bruge, det kører over Internettet så intet bøvl med installation (eller noget der skal flyttes hvis du skifter PC), du kan sende fakturaer på mail som PDF direkte fra programmet, du skal ikke tænke på backup (i tilfælde af PC crash eller tyveri), har/får du revisor kan han gratis få adgang til dit regnskab etc. Og så koster det kun fra 149 kr. pr. måned.

mvh Carsten
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 12:00

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 12:22
Vil umiddelbart også anbefale e-conomic som et godt valg ud fra de krav du har til systemet.

Samt de +''er som Carsten Jacobsen nævner.

Mvh. Karsten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:31
Hej!

Vi har valgt at køre de fleste af vore kunder via E-conomic, idet vi mener, at det p.t. er det bedste

ERP-system på markedet.

/Peter

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 12:38
Hej Sanne!
Du kan også prøve at se på dette program som kan installeres gratis! - en god begyndelse - og er enkelt at arbejde med.
Du finder det her:
http://www.winfinans.dk/

Her
finder du 3 varianter som du kan vælge mellem - Hvis du ikke har Acces på din maskine så vælg denne:
- det er den 2. valgmulighed på listen:  

Beskrivelse i højre felt: 
Demoudgave af Winfinans Small Business.
Kræver MS Access XP/MS Access 2002 på maskinen. Hent evt. en gratis Access XP Runtime under
Winfinans Værktøjer

Jeg anvender det selv !

God fornøjelse - du er velkommen til at kontakte mig hvis behov derfor!

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 30. Mar 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:49
Kender ikke nogen af de omtalte - og sikkert udmærkede.

Har selv gode erfaringer med div. gratis software.

F.eks:

På Forbrugerstyrelsesns side: forbrug.dk kan du læse om hvordan du får en OfficePakke med regnark, tekstbehandling, præsentationsprogram og andre features - GRATIS og lovligt. Du sparer på den måde ca. kr. 10.000 på det hele! (http://www.forbrug.dk/presse/nyheder/pressemeddelelser/pressemeddelelser-2005/nordicos/)

Alt er kompatibelt med Microsoft Office (jeg har ikke selv brugt MS Office i flere år og udveksler fint dokumenter med andre).

Måske er der også det program du søger der (?).

Check også - hvis du gider den slags: versiontracker.com for gratis software. Lavet af kompetente folk.
Her finder du også rigtig gode programmer til at lave hjemmeside - også GRATIS.

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 14:20
Hej

Ang valg af økonomisystem, så må miniums kravet være at du kan prøve programmet, inden køb.

Ved SummaSummarum er det et engangskøb, ved e-conomic er det på månedsbasis.

Så download SummaSummarum (pt 3.09) og prøv det. e-conomic kan du prøve gratis i 14 dage.

Held og lykke

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Fra Grenaa
Tilmeldt 20. Sep 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 14:34
Vi bruger SummaSummarum - den nyeste version.

Det er et engangsbeløb med mulighed for gratis opdateriger indtil en helt ny version kommer på markedet.

Det er enkelt, nemt og lige til at gå i gang med.

Vi kan varmt anbefalde det.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 18:54
Til det lille bogholderi kan jeg kraftigt anbefale Summarum. Det er nemt at gå til også for ikke-regnskabskyndige og kan en masse forskellige ting - og så er der ikke flere udgifter endkøbsprisen! Du kan endda frit tilpasse dine udskrifter uden at skulle investere i ekstra moduler osv.
Og så tag f.eks. lige et kig på Anette side om regnskabsprogrammer. Hun ved hvad hun snakker om og har erfaring med mange forskellige systemer.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)