Hej Aminoer Jeg skal have valgt et økonomisystem til min kommende virksomhed, enkeltmandsvirksomhed som tilbyder coaching til private og virksomheder. Den skal ikke være særlig krævende. Debitor/kreditor, finansbogholderi m/momsafregning -sådan i grove træk. Programmet skal også kunne afsende faktura på mail. På download.dk "har jeg kik" på systemet summasummarum 2.3.4. Er der nogen der har kendskab til det program? -som jeg læser det er købsprisen omkring 2000 kr, men er det et engangsbeløb, eller kommer der yderligere omkostninger for programmet? Jeg søger at få et enkelt, godt og funktionelt økonomisystem til så få penge som muligt. Når det er installeret "SKAL det virke".... På forhånd tak ![]() "sommerhilsner" Sanne |
Økonomisystem, hvilket skal jeg vælge
Der er mange tråde om det på Amino, så prøv at søg. Men du får min anbefaling med: e-conomic.dk (www.e-conomic.dk). Det er nemt at bruge, det kører over Internettet så intet bøvl med installation (eller noget der skal flyttes hvis du skifter PC), du kan sende fakturaer på mail som PDF direkte fra programmet, du skal ikke tænke på backup (i tilfælde af PC crash eller tyveri), har/får du revisor kan han gratis få adgang til dit regnskab etc. Og så koster det kun fra 149 kr. pr. måned. mvh Carsten |
Hej Sanne, Du kan få et helt gratis regnskabsprogram her: http://www.holmberg-hansen.eu/free.aspx Jeg bruger selv programmet og er ganske tilfreds med det. Det fungerer og er let at benytte. |
ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.
Vil umiddelbart også anbefale e-conomic som et godt valg ud fra de krav du har til systemet. Samt de +''er som Carsten Jacobsen nævner. Mvh. Karsten |
Hej! Vi har valgt at køre de fleste af vore kunder via E-conomic, idet vi mener, at det p.t. er det bedste ERP-system på markedet. /Peter |
Hej Sanne! Du kan også prøve at se på dette program som kan installeres gratis! - en god begyndelse - og er enkelt at arbejde med. Du finder det her: http://www.winfinans.dk/ Her finder du 3 varianter som du kan vælge mellem - Hvis du ikke har Acces på din maskine så vælg denne: - det er den 2. valgmulighed på listen: Beskrivelse i højre felt: Demoudgave af Winfinans Small Business. Kræver MS Access XP/MS Access 2002 på maskinen. Hent evt. en gratis Access XP Runtime under Winfinans Værktøjer Jeg anvender det selv ! God fornøjelse - du er velkommen til at kontakte mig hvis behov derfor! |
mvh john sommer|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|
|se: Om mig i min Amino-profil|
Har selv gode erfaringer med div. gratis software. F.eks: På Forbrugerstyrelsesns side: forbrug.dk kan du læse om hvordan du får en OfficePakke med regnark, tekstbehandling, præsentationsprogram og andre features - GRATIS og lovligt. Du sparer på den måde ca. kr. 10.000 på det hele! (http://www.forbrug.dk/presse/nyheder/pressemeddelelser/pressemeddelelser-2005/nordicos/) Alt er kompatibelt med Microsoft Office (jeg har ikke selv brugt MS Office i flere år og udveksler fint dokumenter med andre). Måske er der også det program du søger der (?). Check også - hvis du gider den slags: versiontracker.com for gratis software. Lavet af kompetente folk. Her finder du også rigtig gode programmer til at lave hjemmeside - også GRATIS. |
Hej Ang valg af økonomisystem, så må miniums kravet være at du kan prøve programmet, inden køb. Ved SummaSummarum er det et engangskøb, ved e-conomic er det på månedsbasis. Så download SummaSummarum (pt 3.09) og prøv det. e-conomic kan du prøve gratis i 14 dage. Held og lykke ![]() |
Med venlig hilsen
Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk
Vi bruger SummaSummarum - den nyeste version. Det er et engangsbeløb med mulighed for gratis opdateriger indtil en helt ny version kommer på markedet. Det er enkelt, nemt og lige til at gå i gang med. Vi kan varmt anbefalde det. |
Til det lille bogholderi kan jeg kraftigt anbefale Summarum. Det er nemt at gå til også for ikke-regnskabskyndige og kan en masse forskellige ting - og så er der ikke flere udgifter endkøbsprisen! Du kan endda frit tilpasse dine udskrifter uden at skulle investere i ekstra moduler osv. Og så tag f.eks. lige et kig på Anette side om regnskabsprogrammer. Hun ved hvad hun snakker om og har erfaring med mange forskellige systemer. |