Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

119,95,- eller 120,- Føler folk man anser dem for at være dumme, ved ,95

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 18. May 11
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Overskriften siger det hele. Føler folk at man anser dem for at være dumme, og ikke kan regne ud at det faktisk er den samme pris om man skriver 119,95 eller 120,- ?

Hvad gør i på jeres webshop, og giver det i det hele taget mening med ,95? Er det outdated?

Fra Viborg
Tilmeldt 30. Nov 10
Indlæg ialt: 393
Fra  www.lejsommerhus.nu Skrevet kl. 21:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min erfaring siger at 119 er bedst.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 21:02

Tja, det er noget physokologisk noget som åbenbart virker. Jeg bruger det selv, jeg kan godt finde på at skrive 895 i stedet for 900. 

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1745
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 21:05

Som sådan er vi jo skolet til at lave priserne psykologisk korrekte, hvor 119,95 er den rigtige måde.

Jeg vil dog mene, at den rigtige måde, at finde ud af om det er passende i din niche, vil være ved at lave et par A/B tests.

Vi er vandt til at se Kr. 119,95 og den anden version kan medføre lavere konvertering, fordi den anden prisangivelse vil blive opfattet som useriøs og utroværdig - men ikke i alle tilfælde.

Derfor vil jeg råde dig til at forsøge dig frem med en A/B splittest og se hvordan dine potentielle kunder reagerer. Så er skaden ikke stor, hvis det viser sig at være den forkerte vej.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 21:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 22:09
En pris på 199 skrevet med stor text se også billigere ud end en pris på 199 kr skrevet med lille text..
Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 22:15

Personligt tror jeg at jeg vil nemmere blive lokket til at købe noget, hvis prisen står til 119,95 end 120.
Jeg ved ikke helt hvad det skyldes, men jeg tror måske det er fordi jeg kan visualisere 120,- i hovedet, mens de 119,95 ikke kan visualiseres oppe i mit hoved. Jeg har intet forhold til disse skæve tal, og det kan være en af grundene til at jeg nemmere kan blive lokket til at købe til 119,95.

Det kan også være at man har verdens nærrigste kunder, og hvor de 5 øre faktisk gør en forskel for dem.... men jeg har dog mine tvivl.

Vh. Mathias 

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 22:23

Det kommer også meget an på hvilken prisgruppe dine produkter i, efter min mening. Hvis du primært sælger produkter under et vidst beløb kan ørerne jo gøre en forskel. Omvendt sælger man fx. Tablets eller andre dyre enheder, synes jeg bare ørerne er støj for øjnene og gammeldags. 

Optimalt burde man måske lave nogle tests, men det er lidt indviklet i webshops.

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 22:27

119,95 virker billigere for de fleste kunder og vil derfor kunne genere flere salg.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 22:31

Simon Rohde Nielsen:

119,95 virker billigere for de fleste kunder og vil derfor kunne genere flere salg.

Sikker på at det kun virker billigere, og at det ikke rent faktisk ER billigere? Wink

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)