Overskriften siger det hele. Føler folk at man anser dem for at være dumme, og ikke kan regne ud at det faktisk er den samme pris om man skriver 119,95 eller 120,- ?
Hvad gør i på jeres webshop, og giver det i det hele taget mening med ,95? Er det outdated?
Som sådan er vi jo skolet til at lave priserne psykologisk korrekte, hvor 119,95 er den rigtige måde.
Jeg vil dog mene, at den rigtige måde, at finde ud af om det er passende i din niche, vil være ved at lave et par A/B tests.
Vi er vandt til at se Kr. 119,95 og den anden version kan medføre lavere konvertering, fordi den anden prisangivelse vil blive opfattet som useriøs og utroværdig - men ikke i alle tilfælde.
Derfor vil jeg råde dig til at forsøge dig frem med en A/B splittest og se hvordan dine potentielle kunder reagerer. Så er skaden ikke stor, hvis det viser sig at være den forkerte vej.
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
Personligt tror jeg at jeg vil nemmere blive lokket til at købe noget, hvis prisen står til 119,95 end 120. Jeg ved ikke helt hvad det skyldes, men jeg tror måske det er fordi jeg kan visualisere 120,- i hovedet, mens de 119,95 ikke kan visualiseres oppe i mit hoved. Jeg har intet forhold til disse skæve tal, og det kan være en af grundene til at jeg nemmere kan blive lokket til at købe til 119,95.
Det kan også være at man har verdens nærrigste kunder, og hvor de 5 øre faktisk gør en forskel for dem.... men jeg har dog mine tvivl.
Det kommer også meget an på hvilken prisgruppe dine produkter i, efter min mening. Hvis du primært sælger produkter under et vidst beløb kan ørerne jo gøre en forskel. Omvendt sælger man fx. Tablets eller andre dyre enheder, synes jeg bare ørerne er støj for øjnene og gammeldags.
Optimalt burde man måske lave nogle tests, men det er lidt indviklet i webshops.