Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afrundede priser koster kassen! (nu med video)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Hej Aminoer

I et indlæg om prissætning skrev jeg om marketing-vinklen på prisstrategier, men ifølge amerikansk universitets forskning er der også neurologiske og psykologiske parametre, som man bør overveje i sit arbejde med at sætte den rigtige pris på produkterne.

Navnligt er det værd at bemærke, at hvis man indleder sine pris-forhandlinger med afrundede udbudspriser, så går man glip af handler - og man mister fortjeneste på de handler, man får i hus.

Blandt andet på baggrund af en større analyse af ejendomshandler, har forskerne konkluderet, at du bør overveje at bruge "skæve" tal som dine udbudspriser - fordi det får dig til at fremstå mere troværdig og mere professionel i dine kunders øjne.

Se med hér og få alle detaljerne + resultaterne af en marketing analyse hos en større svensk lastvognsproducent, hvor forskningens teser blev testet:

God arbejdslyst Smile

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Som vanligt en interessant video. Der er helt sikkert nok at tænke over, når man skal sammensætte tilbud fremover.

Tak for dine guldkorn, Lars!

Fra Borre
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Gundersen IT Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for en god og meget forklarende video.

Det er absolut interessant viden at have når man skal lave tilbud og beregne priser. :-)

Freelance .NET programmør. Se profil for mere info. - Leder du efter en online Engelsk Dansk ordbog?

Fra Nærum
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 01:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig.

Da jeg for efterhånden mange år siden arbejdede i Føtex's radio/tv afdeling, så bed jeg også mærke i at kunderne fokuserede på prisens første tal. Altså er der psykologisk set stor forskel på om en vare koster 199 eller 200, som du også nævner. For de 200 er nemt at huske, de har 2tallet for øje, mens kunden ofte i det første tilfælde, måske kun kan huske at den kostede hundrede..et eller andet.

Det samme gør sig gældende når folk læser reklamer, de fleste hopper i med begge ben. Prisen fremstår simpelthen markant billigere end hvis den var afrundet.

Så det er en hypotese/resultat jeg kan bakke 100% op om, og jeg skal da gerne indrømme, at jeg også hellere betaler 999 kr. end 1000 kr. for en vare, selvom den krone ikke gør den store forskel.

Det er egentlig meget enkelt.

Livet handler om udvikling. Det består af valg og konsekvenser.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske vi kan få en video om hvor smart det var da man opfandt hjulet?

Fra Grindsted
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 320
Fra  CRC Scriptor Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Som altid en god video fra dig :-)

Har selv i mine 12 år indenfor salg oplevet dette talrige gange.

Så kan kun tilslutte mig hypotesen.

Carsten

Vil du gerne have stærke, konvertérbare tekster - klikker du her 

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Lohse:
Som vanligt en interessant video. Der er helt sikkert nok at tænke over, når man skal sammensætte tilbud fremover.

Tak Casper. Det glæder mig, at du synes om videoen - på trods af at "sceneriet" i videoen måske ikke er helt så spændende og varieret, som i så mange af mine andre videoer.

Casper Lohse:
Tak for dine guldkorn, Lars!

Selv tak Casper, selv tak Smile

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

René Gundersen:
Tak for en god og meget forklarende video.

Det er absolut interessant viden at have når man skal lave tilbud og beregne priser. :-)

Velbekomme! Det glæder mig, at du kunne lide videoen. Det er især skønt, når folk kan bruge, dét man præsenterer til noget fornuftigt.

God arbejdslyst med prisberegning og tilbudsgivning Smile

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Fra Dublin
Tilmeldt 16. Jan 12
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for en spændende og meget brugbar video. Har lige spredt den omkring i netværket.

Jeg vil i hvert fald give 0,997 reglen et forsøg i mine shops.

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Masimoto:
Helt enig.

Da jeg for efterhånden mange år siden arbejdede i Føtex's radio/tv afdeling, så bed jeg også mærke i at kunderne fokuserede på prisens første tal. Altså er der psykologisk set stor forskel på om en vare koster 199 eller 200, som du også nævner. For de 200 er nemt at huske, de har 2tallet for øje, mens kunden ofte i det første tilfælde, måske kun kan huske at den kostede hundrede..et eller andet.

Det samme gør sig gældende når folk læser reklamer, de fleste hopper i med begge ben. Prisen fremstår simpelthen markant billigere end hvis den var afrundet.

Så det er en hypotese/resultat jeg kan bakke 100% op om, og jeg skal da gerne indrømme, at jeg også hellere betaler 999 kr. end 1000 kr. for en vare, selvom den krone ikke gør den store forskel.

Tak for super god feedback på min video Smile

...og interessant med erfaringerne fra Føtex. Som jeg nævner i videoen, har jeg også selv testet forskningens teser i en større analyse af handlen med nye og brugte lastbiler hos en svensk lastvognsproducent - en analyse, der også meget kraftigt understøttede forskningens konklusioner.

Hehe... og i øvrigt interessant, at du selv bemærker, det har en effekt på dig - på trods din viden om de "skæve" udbudsprisers effekt.

Alt i alt; tak for super god feedback på min video Smile

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)