Elsker FONA, ender altid med en mindre diskussion mellem mig og den person der nu betjener mig.
1. gang, jeg er inde i sidste øjeblik for at købe en DVD afspiller til en julegave, skal bruge en til 300 kr og ikke mere. Han fortæller mig at jeg bør købe den til 1500 istedet for, da de billige har det med at gå i stykker. Jeg spørger selvfølgelig, hvordan det kan være at de sælger sådan noget bras der bare går i stykker, for den jeg har derhjemme fra ALDI til 200 kr har virket upåklageligt i flere år. Det ville han ikke svare på, men siger jeg bør betale 500 kr for en forsikring da deres reklamation kun gælder 1 år. Så må jeg også lige forklare ham, hvordan loven fungerer, hvorefter han ikke gider diskutere med mig mere.
2. gang skal jeg købe min Playstation 3, der var ingen andre der havde dem på det tidspunkt da det var lige efter jul. Jeg spørger om jeg kan få rabat, hvis jeg køber 1 spil, 1 HDMI, kabel og 1 ekstra controller med oveni, hvor han svarer at de kun må give rabat på det dyreste jeg køber og da den allerede er sat 100 kr ned, kan han ikke gøre noget. Så vælger selvfølgelig at droppe de ekstra ting og køber dem hos naboen. Også han vil have jeg betaler 500 kr for en forsikring i 2 år, hvor jeg endnu engang må forklare ham, hvordan lovgivningen fungerer og endnu engang skal høre, at den højst sandsynligt går i stykker efter 1 år og det gentager sig med at jeg siger at så ses vi om 1 års tid når det bras de har solgt mig ikke fungerer mere, og at hvis de nu lod være med at købe en Charles Eames kontorstol til at stå i butikken, så havde de nok råd til at yde en ordentlig kundeservice istedet for. Slap derefter for at høre på mere lort fra ham også.
Intet af det er dog gået i stykker i endnu, og hvis min Playstation går i stykker, så ringer jeg selvfølgelig til Sony, det kan kun anbefales at ringe direkte til de store producenter, jeg har altid fået top service den vej.
Fona: Fjolser og nævenyttige analfabeter.
Måske det her skulle være din næste computer ;-)