Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

APV, hvordan udfylder jeg den?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Var lige blevet færdig med regnskabene, moms m.m. Så tikkende en mail ind fra Arbejdsstyrelsen ind. 

De kræver en APV. Jeg har lidt timeansatte op til 15 timer pr. uge i alt. De sidder for det meste hjemmefra og arbejder. Det er blot lidt løst arbejde foran deres egen computer, på deres egen stol og bord m.m. Engang imellem møder hos mig. 

Nu skal vi vist udfylder lange, lange skemaer, holde årlige samtaler om deres stol, bord og helbred, som var jeg en stor virksomhed med fastansatte. Og en lang gang fyldt med kontorer.Kun fordi det giver mening i systemerne. Jeg tror mine ansatte hellere vil have vi brugte tid på at skaffe flere kunder, så de kunne få mere arbejde. 

Har set lidt på det, det ser super bøvlet ud. Lange skemaer der skal udfyldes. Spørgsmål der slet ikke er relevante. Super indviklet hjemmeside. Har set på nettet at en masse tjener penge på at hjælpe også med det her.  

Hvad er din erfaring med at komme lettest igennem dette, endnu en omgang bureaukratisk tiltag, har så sindsyg travlt med at skabe merværdi, bare gøre det muligt at kunne ansætte lidt. Komme igang med virksomheden. Dybt frustreret over tiden jeg bliver tvunget til at bruge på systemet.

Hvad har du gjort, omkring APV? Årlige arbejdsmiljødrøftelser? Når du dårlig nok, har ansatte. 

Camilla

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 13:42

Hej Camilla,

Man kan godt føle sig lidt overfuset, men du kan faktisk få lavet sådan en APV for 1500 kr + moms hos eksterne firmaer. Du kan søge det på google så popper de op. De ved hvad der skal gøres / skrives, så du kan bruge tiden på det som du er god til :-)

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 13:46
arbejdsmiljöloven gälder også hjemmearbejdspladser.

http://arbejdstilsynet.dk/da/regler/at-vejledninger-mv/arbejdets-udforelse/at-vejledninger-om-arbejdets-udforelse/d2-enkelte-typer-af-arbejde/d29-hjemmearbejde.aspx

http://www.danskerhverv.dk/Raadgivning/Arbejdsmiljoe/Arbejdspladsvurdering/Sider/Arbejdspladsvurdering.aspx
Tilmeldt 13. Dec 11
Skrevet kl. 13:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Peter

Tak for dit svar. Tak for at sætte tal på hvad det bør koste. Det er vildt, hvad du som lille nystartet, skal betale for at komme igennem systemet bare for at forsøge at skaffe job til flere end dig selv. 

Det lyder skønt med miljøvenligt maling. 

Tak. 

Tilmeldt 13. Dec 11
Skrevet kl. 13:48

Tak Michael, det får jeg checket igennem. Super med lidt råd, der kan spare mig tid. 

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 13:51
Man kan da også spörge sig selv hvorfor virksomheder bliver pålagt at lave APV?

Er det fordi at de ellers ville väre ligeglade med de ansattes arbejdsmiljö?

Er det virkelig for meget at forlange, at sörge for at ens medarbejdere har gode arbejdsforhold?
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 13:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Iværkideer:
Hvad har du gjort, omkring APV?

En medarbejder har udfyldt skemaet og skrevet det under på vegne af medarbejderne, derefter har jeg skrevet det under og så har vi sendt det ind.

Alt i alt så har vi brugt mindre energi på det, end jeg fornemmer du bruger på at blive frustreret over det :-)

Så mit råd, udfyld skemaet og kom videre med forretningen.

De bedste hilsner
/Brian 

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 13:55
Og selvfölig er der forskel på en APV hos en kemisk virksomhed sammenlignet med feks et kontor.

Tilmeldt 13. Dec 11
Skrevet kl. 14:04

Hej Michael

Det er meget vigtigt at medarbejdere, har rimelige og gode arbejdsforhold. Det er ikke for meget at forlange. Er helt enig med dig. Men det skal være i balance med at det er muligt og ikke for besværligt at skabe vækst, kunne have medarbejdere overhovedet, uden det koster mere at komme igennem systemet end at ansætte. Der er forskel på at være en stor virksomhed, også være nystartet miniput virksomhed.  

Uden virksomhed, ingen at kunne ansætte. 

Jeg vil meget gerne lave en APV, men hvorfor gør det så besværligt for mig. Og lade det koste penge og tid, når jeg dårlig nok har fået råd til at ansætte endnu. 

Jeg lover hermed, altid at gå op i mine ansattes vilkår. Det er vigtigt, men bliver også glad, når nogen går op i mine vilkår som iværksætter, som Amino. Jeg arbejder over hverdag, arbejder alle ugens dage. Til en timeløn under mindste lønnen. vil nok ikke består den der APV prøve. 

Men ved godt, tror jeg hvad du mente. Det er vigtigt at være en god arbejdsgiver. Det vil jeg mægtig gerne. 

Tilmeldt 13. Dec 11
Skrevet kl. 14:06

Tak for dit svar Brian, det lyder ihvertfald, som en skøn hurtig løsning. Orker bare ikke, hvis de kommer efter mig med anklager om at bryde en eller anden lov, som jeg ikke kender. 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)