Var lige blevet færdig med regnskabene, moms m.m. Så tikkende en mail ind fra Arbejdsstyrelsen ind. De kræver en APV. Jeg har lidt timeansatte op til 15 timer pr. uge i alt. De sidder for det meste hjemmefra og arbejder. Det er blot lidt løst arbejde foran deres egen computer, på deres egen stol og bord m.m. Engang imellem møder hos mig. Nu skal vi vist udfylder lange, lange skemaer, holde årlige samtaler om deres stol, bord og helbred, som var jeg en stor virksomhed med fastansatte. Og en lang gang fyldt med kontorer.Kun fordi det giver mening i systemerne. Jeg tror mine ansatte hellere vil have vi brugte tid på at skaffe flere kunder, så de kunne få mere arbejde. Har set lidt på det, det ser super bøvlet ud. Lange skemaer der skal udfyldes. Spørgsmål der slet ikke er relevante. Super indviklet hjemmeside. Har set på nettet at en masse tjener penge på at hjælpe også med det her. Hvad er din erfaring med at komme lettest igennem dette, endnu en omgang bureaukratisk tiltag, har så sindsyg travlt med at skabe merværdi, bare gøre det muligt at kunne ansætte lidt. Komme igang med virksomheden. Dybt frustreret over tiden jeg bliver tvunget til at bruge på systemet. Hvad har du gjort, omkring APV? Årlige arbejdsmiljødrøftelser? Når du dårlig nok, har ansatte. Camilla |
Hej Camilla,
Man kan godt føle sig lidt overfuset, men du kan faktisk få lavet sådan en APV for 1500 kr + moms hos eksterne firmaer. Du kan søge det på google så popper de op. De ved hvad der skal gøres / skrives, så du kan bruge tiden på det som du er god til :-)