Ja man kan lige så godt sige det som det er. Det er ikke noget man lære på 5 minutter. Da der er masser af måder at gøre det på. Masser af udtryk og kodningssprog.
Jeg bruger selv dreamweaver, og har gjort det i mange år. Jeg har og bruger en ældre version dreamweaver MX 2004.
Dengang jeg købte det, var det med en drøm at designe hjemmesider. Så programmet blev købt (vist nok 4500kr), og har så løbende købt nogle bøger som "lav dit eget cms content management system med dreamweaver, php og MySQL. Og lavede så en "lege" hjemmeside som et cms system.
Jeg lærte også hurtigt, at det med hjemmesider bare ikke var helt så enkelt, og købte så også en bog mere "Avanceret PHP", hvor jeg igen gik igang med alle mulige forsøg.
Jeg fandt ud af, at med alle de forskellige tekniker m.m. der var. Så var jeg nok bare kommet igang for sent. Til at blive så god, at jeg ville kunne konkurrere med de dygtige på nettet på det tidspunkt.
Så jeg fordybede mig i computere/ reparation af disse i stedet. Men at lege med hjemmesider, er jeg blevet ved mig. Og lærer hele tiden noget nyt. Og går da også ind i koderne i dreamweaver og ændre derinde, hvis jeg har fundet en form, eller et script på nettet, jeg gerne vil bruge på min side.
Jeg bliver aldrig nogen god kode ræser, så kan rigtig godt lide den visuelle del dreamweaver byder på. Og har ikke fortrudt jeg i tidernes morgen købte programmet, da jeg synes det er rigtig godt lige præcis til mig.
Har selv lavet min hjemmeside, og redigere også i den selv. Og det er nok ikke den bedste side. Men den er gratis, da jeg klare det selv, og den giver kunder i butikken, så det er jo fint.
Sidder også i øjeblikket og leger med et Open source system som hedder prestashop. Da jeg påtænker at udvide med en webshob. Og har også leget med alle mulige andre Open source systemer og blog systemet wordpress.
Men i forhold til dreamweaver, så er der rigtig mange funktioner i programmet, jeg aldrig rigtig har fået sat mig ind i. Men er rigtig tilfreds med programmet.