Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil I anbefale mig adobe dreamweaver til at designe min website?

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg er godt klar over de her små fixes, som er med til at gøre det nemmere. I forhold til mig eget indlæg, så snakker jeg også om at lave en hjemmeside helt fra bunden, hvor de her udfordringer giver vigtig erfaring.
Jeg synes netop at en af de allervigtigste ting at vide om webdesign er, at forskellige browsere kan vise den samme side forskelligt. Uden de erfaringer vil man nok heller ikke være opmærksom på prefixes i CSS3.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:09

En hjemmeside/webshop SKAL programmeres rigtigt - dvs. koden skal skrives manuelt.

Det er den eneste måde hvorpå du kan få det bedste, og mest rigtige resultat.

Desværre findes der så mange browsers, og det er et helvede at programmere til dem alle sammen (især Internet Explorer - det er noget værre lort).
Det kræver en masse tid og research, men Google findes jo heldigvis :-)

Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 19:25

Maya Davidsen:
Jeg har et mål/projekt om at lære mig selv at designe websites! Hvilket program vil I anbefale mig at bruge? Adobe Dreamweaver? Kan en del i Photoshop, så det ville være en fordel at de to programmer arbejder sammen!

I forhold til photoshop og webdesign, så kan du måske tage et kig på slicing :)

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 21:57

Ja man kan lige så godt sige det som det er. Det er ikke noget man lære på 5 minutter. Da der er masser af måder at gøre det på. Masser af udtryk og kodningssprog.

Jeg bruger selv dreamweaver, og har gjort det i mange år. Jeg har og bruger en ældre version dreamweaver MX 2004.
Dengang jeg købte det, var det med en drøm at designe hjemmesider. Så programmet blev købt (vist nok 4500kr), og har så løbende købt nogle bøger som "lav dit eget cms content management system med dreamweaver, php og MySQL. Og lavede så en "lege" hjemmeside som et cms system.

Jeg lærte også hurtigt, at det med hjemmesider bare ikke var helt så enkelt, og købte så også en bog mere "Avanceret PHP", hvor jeg igen gik igang med alle mulige forsøg.

Jeg fandt ud af, at med alle de forskellige tekniker m.m. der var. Så var jeg nok bare kommet igang for sent. Til at blive så god, at jeg ville kunne konkurrere med de dygtige på nettet på det tidspunkt.

Så jeg fordybede mig i computere/ reparation af disse i stedet. Men at lege med hjemmesider, er jeg blevet ved mig. Og lærer hele tiden noget nyt. Og går da også ind i koderne i dreamweaver og ændre derinde, hvis jeg har fundet en form, eller et script på nettet, jeg gerne vil bruge på min side.

Jeg bliver aldrig nogen god kode ræser, så kan rigtig godt lide den visuelle del dreamweaver byder på. Og har ikke fortrudt jeg i tidernes morgen købte programmet, da jeg synes det er rigtig godt lige præcis til mig.

Har selv lavet min hjemmeside, og redigere også i den selv. Og det er nok ikke den bedste side. Men den er gratis, da jeg klare det selv, og den giver kunder i butikken, så det er jo fint.

Sidder også i øjeblikket og leger med et Open source system som hedder prestashop. Da jeg påtænker at udvide med en webshob. Og har også leget med alle mulige andre Open source systemer og blog systemet wordpress.

Men i forhold til dreamweaver, så er der rigtig mange funktioner i programmet, jeg aldrig rigtig har fået sat mig ind i. Men er rigtig tilfreds med programmet.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 22:10

Hej Maya

Man kan ikke designe websites i Dreamweaver.

Du skal designe i Photoshop, Illustrator eller lignende og derefter sætte det hele op i HTML og CSS ved hjælp af Dreamweaver.

Jeg mener i modsætning til de andre i starten af tråden at du sagtens kan bruge Dreamweaver til at sætte dit site op. Du skal bare lige lære programmet at kende først og så skal du for alt i verden lade være med at benytte design eller split view i Dreamweaver og lade som om de ikke eksisterer.

Jeg bruger aldrig andet end Dreamweaver fordi der er så mange nyttige funktioner i programmet. fx:

• opsætning at site, så du kun ser de filer du arbejder med
  • forbindelse til en server så du kan uploade filen når du er færdig med at redigere
  • upload af hele sitet uden brug af FTP program ved siden af, som Filezilla
  • programmet viser hvis der er fejl i koden og kommer i nogle tilfælde med forslag til rettelser
Der er efter min mening god fornuft i at bruge dreamweaver til at kode/programmere din hjemmeside.
Her er der et link til en rigtig god video HTML/CSS tutorial hvor du lærer det mest grundlæggende, også HTML5 og CSS3.
Venlig hilsen Jens Andersen

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 22:23

Maya Davidsen:
Hey derude!

Jeg har et mål/projekt om at lære mig selv at designe websites! Hvilket program vil I anbefale mig at bruge? Adobe Dreamweaver? Kan en del i Photoshop, så det ville være en fordel at de to programmer arbejder sammen!

Hvad er det første jeg skal lære mig selv? Css, HTML?

Kender I nogen gode blogs, sider, youtubevideoer??

Fortsat god weekend :-)

- Maya

Det kommer an på hvad du vil.

Hvis du vil designe (grafisk) websites, bør du kende photoshop og gerne kende html/css eller i hvert fald forstå opbygningen er et website. Det kan du godt lære med dreamweaver. Og du kan også opsætte din egne ting i det.

Hvis du vil implementere et website, skal du kende og kunne bruge html og css og gerne et server-side sprog som php og mysql.

Hvis du er helt ny, vil jeg anbefale dig at købe en begynder bog og læse den. Du kan sagtens finde en masse tutorials og videoer, men det går langt hurtigere hvis læser en enkelt bog der dækker alt hvad du skal vide, f.eks. denne bog.

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)