Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har brug for DINE øjne (logodesign)

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

som andre har nævnt så er øjnene lidt dystre.

jeg har tilladt mig at lave et hurtigt klippe/klistre eksempel, på en vej du kunne gå

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 16:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er godt set mht babyens øjne. Kan du ikke evt prøve lidt med Disneys tricks når de laver søde tegneseriefigurer?! Disse har typisk ekstrastore runde øjne etc. Eller også kan de være lukkede hvor babyen sover sødt og trygt. Jeg kan også godt lide Michael Thorborgs bud på ændring af øjnene til bløde smilende øjne. 

Selv med blødere øjne får jeg stadigvæk en kvælende fornemmelse når jeg ser logoet. Det er som om det er slangehaler , der snoer sig om babyens hals. Eller skarpe kroge, der har fanget babyen ind. 

Her er mit bud på hvorfor:

"Skarpe kanter gør hjernen utilpas: 
Den menneskelige hjerne er mere end 100.000 år gammel og som jeg har illustreret i tidligere videoer, så er essentielle dele af hjerneaktiviteten styret af urgamle handlemønstre. Fra naturens side er det indkodet i den menneskelige hjerne, at vi skal undgå skarpe kanter - fordi skarpe kanter i naturen ofte kan udgøre en fare. Når den blå kasses skarpe kanter således ”skærer” sig ind i P’et, kan det få hjernen til at ønske at undgå disse skarpe kanter - så med andre ord kan den blå kasses skarpe kanter, på det underbevidste plan, få kunderne til at ville undgå virksomhedens grafiske identitet. Det er i sagens natur næppe godt for et brand!"

Kilde: Lars Grove Mortensens ekspertblogindlæg som du finder her:

http://www.amino.dk/blogs/larsgrovemortensen/archive/2012/11/05/hjerneforskernes-r-229-d-til-dit-logos-udformning.aspx

Vil lige tilføje at jeg synes logoet er flot og "har fat i noget", men som også tidligere nævnt er kanterne hårde.   

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dette kan måske give lidt inspiration. Smile

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 17:07

Imal Agazadeh:

Dette kan måske give lidt inspiration. Smile

Hold da op det ser skræmmende ud :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:08

Tak fordi du har brugt tid på at lave dette forslag, jeg er dog ikke ude efter et decideret babyudtryk (her tænker jeg på sutten).  Inden du skrev har jeg også siddet og arbejdet lidt med de glade øjne.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:11

Alexander R. B | Freelance Grafiker:
Hold da op det ser skræmmende ud :)

Haha. Ville gerne have drejet munden, men det rakte mine evner ikke til. Stick out tongue 

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 17:16

prøv at dreje øjnene 180grader så barnet sover,

og lav en åben blød trekant som næse - sådan en tegneserie "pigenæse"

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 17:18

Jeg kan også lide idéen med sutten, hvis den bare blev lidt mere stilistisk tilpasset, og en evt lidt fjollet rund krølle ligesom en glad julegris kunne måske løsne op for Napster-udtrykket. 

Jeg tænker også at babys farve kan være hvid, brun, sort - men blå, grøn eller lilla absolut ikke er en farve jeg ønsker på en babys ansigtsfarve. Det kan være jeg reagerer ubevidst på dette - udover den med de skarpe kanter.   

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:20

Deleuran:

prøv at dreje øjnene 180grader så barnet sover,

og lav en åben blød trekant som næse - sådan en tegneserie "pigenæse"

Jeg har prøvet det med øjnene, og det er ikke det udtryk jeg er ude efter, det er ikke noget baby-care mærke, det er et logo til en organisation der hjælper børn i u-landene som ikke har adgang til vand.

Og hvad angår næsen så har jeg prøvet en masse forskellige versioner, og er ikke helt sikker på om jeg vil have den næse eller ej, men jeg giver det et forsøg.

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 18:06
Gennemsnit 3,4 stjerner givet af 5 person

jeg har tilladt mig at lave et nyt eksempel. jeg har beholdt de glade øjne og fjernet sutten. hvad syns du?

spøg til side :-) - jeg tror du har sat dig en rigtig svær opgave for. det er svært et lave sådan noget uden at det ser creepy, eller for tegneserie agtigt ud

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)