Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor kommer så mange iværksættere i en gældskrise

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

wisco:

Lucas jeg vil foreslå du gør dette til din markedsføring, der er et erhvervsråd næsten i hver by.

Jeg fraflyttede skam Danmark :P - Men jeg tror også de har erhvervsråd her i Holland

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2112
Skrevet kl. 08:35

Provins:

Mange der starter bliver nok overrasket over hvor lang tid der kan gå inden der kommer penge ind. 

Der har vi et godt svar. Det er en ond spiral vi er inde i. Jeg har pt. 250.000,00 tilgode, hvor over halvdelen er forfaldet !!.
Alle venter til der kommer penge ind, den anden vej. Derfor har vi sommetider dominoeffekten.

Johnny

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 14:43

Hej Johnny

Jeg er enig i, at de fleste iværksættere forestiller sig at pengene kommer hurtigere ind end de ofte gør.

Selv om det er vigtigt for iværksættere at have optimisme, er det også vigtigt at have finansiel styrke til at klare den lange opstartstid indtil pengene begynder at komme ind. Jeg er klar over at dette er let at skrive, men sværere at realisere, når man har den gode ide og brænder for at komme igang. Men hvis man starter før man har den finansielle styrke/back up, er det jo ærgerligt, at projektet baseret på den gode ide strander blot fordi der skulle have været likvider til et eller to kvartaler mere.

Som iværksætter bør man efter min mening også passe på ikke at blive for afhængig af én eller få kunder, risikoen bør spredes sådan at man kan overleve selv om en af de største kunder går konkurs. Også det er let at skrive, men sværere at realisere, men som iværksætter bør man efter min mening have sig det for øje.

Mvh

ØkonomiEksperten.dk

v/Ulrik Rasmussen

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2112
Skrevet kl. 14:58

Ulrik Rasmussen:
Selv om det er vigtigt for iværksættere at have optimisme, er det også vigtigt at have finansiel styrke til at klare den lange opstartstid indtil pengene begynder at komme ind. Jeg er klar over at dette er let at skrive, men sværere at realisere, når man har den gode ide og brænder for at komme igang. Men hvis man starter før man har den finansielle styrke/back up, er det jo ærgerligt, at projektet baseret på den gode ide strander blot fordi der skulle have været likvider til et eller to kvartaler mere.

Hej Ulrik

Det er rigtigt. Men bankerne er jo også så nervøse som bare pokker. Jeg har været meget utilfreds med min primær bank. De har været smidt på et sidespor i 2 år. I starten af året, blev vi enige om at begrave stridsøksen !. Fint. Nu ligger landet bare sådan, at de største udeståender, er fra kunder der har samme bank !!. Så er det ligesom ikke sjovt, at jeg skal sende nogle gennem systemet. Det gider jeg heller ikke, da retsystemer mht. inkasso er meget mærkeligt.

Ulrik Rasmussen:
Som iværksætter bør man efter min mening også passe på ikke at blive for afhængig af én eller få kunder, risikoen bør spredes sådan at man kan overleve selv om en af de største kunder går konkurs. Også det er let at skrive, men sværere at realisere, men som iværksætter bør man efter min mening have sig det for øje.

Der er vi helt enige. Jeg har spredt mig meget. Siden 2004 har jeg tabt: Kr. 12.500,00 !.

Der hvor jeg er i tvivl, springer jeg over. En jeg havde en lang korrespondance med i Nordjylland, var på Statstidende onsdag !. Jeg har ikke lidt tab der.

Min næst har ikke snydt mig endnu.

Johnny

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)