Selv om det er vigtigt for iværksættere at have optimisme, er det også vigtigt at have finansiel styrke til at klare den lange opstartstid indtil pengene begynder at komme ind. Jeg er klar over at dette er let at skrive, men sværere at realisere, når man har den gode ide og brænder for at komme igang. Men hvis man starter før man har den finansielle styrke/back up, er det jo ærgerligt, at projektet baseret på den gode ide strander blot fordi der skulle have været likvider til et eller to kvartaler mere.
Hej Ulrik
Det er rigtigt. Men bankerne er jo også så nervøse som bare pokker. Jeg har været meget utilfreds med min primær bank. De har været smidt på et sidespor i 2 år. I starten af året, blev vi enige om at begrave stridsøksen !. Fint. Nu ligger landet bare sådan, at de største udeståender, er fra kunder der har samme bank !!. Så er det ligesom ikke sjovt, at jeg skal sende nogle gennem systemet. Det gider jeg heller ikke, da retsystemer mht. inkasso er meget mærkeligt.
Som iværksætter bør man efter min mening også passe på ikke at blive for afhængig af én eller få kunder, risikoen bør spredes sådan at man kan overleve selv om en af de største kunder går konkurs. Også det er let at skrive, men sværere at realisere, men som iværksætter bør man efter min mening have sig det for øje.
Der er vi helt enige. Jeg har spredt mig meget. Siden 2004 har jeg tabt: Kr. 12.500,00 !.
Der hvor jeg er i tvivl, springer jeg over. En jeg havde en lang korrespondance med i Nordjylland, var på Statstidende onsdag !. Jeg har ikke lidt tab der.
Min næst har ikke snydt mig endnu.
Johnny