Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor kommer så mange iværksættere i en gældskrise

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg møder i mit virke mange der har fået en for stor og nogle gange en uoverskuelig gæld. Og jeg møder få der har brug for rådgivning om investering af overskydende midler.

Skyldes disse mange situationer med gældskrise at ideen man forsøger at realisere ikke har været god nok og at forretningsplanerne ikke gennemtænkt nok?

Mit råd til iværksættere er, bearbejd ideen, diskuter den med andre og arbejd virkelig med forretningsplanerne før du starter virksomheden. 

Selvfølgelig skal man tage nogle risici, men man skal ikke være uforberedt og overmodig.

Mange hilsener

Ulrik Rasmussen

ØkonomiEksperten.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er jo lidt bagsiden af, at det i DK er meget let at starte personlig virksomhed, og mange lader sig friste af tanken om momsbesparelser og muligheden for at trække ting fra samtidigt med at man opbygger en spændende net-virksomhed der ikke kræver større faguddannelse, og i en del fald kan startes uden omkostninger. Hvis det kombineres med manglende regnskabsforståelse og dermed risiko for at komme for langt med en gæld er det en farlig cocktail

Det er prisen - men fordelen er vel, at der forhåbentlig også er mange som får skabt noget, som ikke ville være blevet skabt hvis der var større krav til at stifte virksomhed.

Det er nok en vanskelig balancegang

vh

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 11:37

Mange der starter bliver nok overrasket over hvor lang tid der kan gå inden der kommer penge ind. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

ØkonomiEksperten:

Jeg møder i mit virke mange der har fået en for stor og nogle gange en uoverskuelig gæld. Og jeg møder få der har brug for rådgivning om investering af overskydende midler.

Hvis du er økonomiekspert, og ik kan se forklaringen på ovenstående problemstilling, så ville jeg dælme godt nok være nervøs for, at benytte din ekspertise, sorry to say it...

Det er vel logisk, at mennesker som INVESTERER i et firma og fremtiden, og som er i opstartsfasen, ik har unlimited likviditet til andre investeringer. Og hvis de har penge, så vil de fleste nok hellere investerer dem i deres eget, fremfor i noget, som de ingen indflydelse har på...

ØkonomiEksperten:

Jeg møder i mit virke mange der har fået en for stor og nogle gange en uoverskuelig gæld. 

Der var engang, sådan begynder alle eventyr, og sådan begynder de fleste succes historier også. Nemlig med en person, som i sit værelse, kælder, garage eller andet opfandt et produkt eller service, som vedkommende derefter begyndte at sælge. Og i takt med at salget steg, og pengene kom ind på kontoen, så øgede personen investeringerne i firmaet...

Sådan er der bare ik mange, som gør det idag. Nej det skal være så fissefornemt fra starten, med store firmabiler, dyre firmaadresser, alverdens ubrugelige gadgets til kontor mm osv. Med andre ord, så er der mange, som virkelig får spenderet en masse penge på ting, som ik bidrager med noget som helst i deres firma. 
Og så er lån i banker heller ik ualmindeligt. Hvis man starter et firma op på et lån, så har man allerede fra dag et alle odds imod sig, og en modspiller i en bank, som de færreste ønsker...

Jeg ved godt, at ovenstående er meget generelt, og der er mange, som ik gør sådan, men det var bare for at gøre eksemplet meget tydeligt og forståeligt... 

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 13:00

Hvis du tager i kig her i forumet og på kapital børsen synes jeg at der er en god grund til det.

Folk tror simpelthen at de tjener millioner på at have en god ide. På amino kapital går næsten alle annoncerne på hvor genial en ide de har fået og hvor mange penge den kan tjene hjem hvis de lige må låne en million...

Alle os som har prøvet at starte noget op ved godt at den "geniale ide" er det nemmeste at få, det sværeste er at få den ud til verden og få kunderne til at synes det er en genial ide. At få udbredt kendskabet til et produkt koster mange penge og viden.

Hvis jeg skulle investere i noget var det 20% den geniale ide jeg ville investere i, og 80% personen som skulle realisere ideen.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 125
Fra  Kukuk.dk Skrevet kl. 10:22

Hvorfor er det at have alle imod sig at tage et lån?

Er det mere fordelagtigt med en investor?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:23

Jeg tror fashion-seller mener, at det helt enkelt er vanskeligt at få et hurtigt resultat som er godt nok til at man kan betale rente og afdrag på et lån. Det er jo givet den sikre vej, at starte forsigtigt, købe en blyant for 20 øre og sælge den for 40 øre - købe to for de 40 øre og sælge dem for 80 øre og så videre derudaf

Omvendt er det jo ofte en meget langsom måde, og kan man lave et seriøst budget der viser, at ens ide kan bære banklånet og alt, så er det jo OK, problemet er bare, at mange iværksættere overvurdere egen idé og undervurderer dårlige betalinger, retursendinger, omkostninger der binder penge i opstart, inventar, webshop og måske varelager. Så er det hurtigt en ond spiral, hvor banken vil ha sine penge.

Både det at få en bank med på lån og det at få en investor ind kan bruges, men begge dele er meget vanskeligt, og kan man begrænse det eller undvære det, og starte op med blod sved og tårer gerne kombineret med en egen opsparing eller støtte fra den helt nære familie, så vil det tage længere tid, men give langt mindre risiko for - som tråden hedder AT KOMME I GÆLDSKRISE

vh

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 11:41

Jeg er meget enig i, at man bør overveje at starte op med blod sved og tårer kombineret med egen opsparing eller støtte fra den nære familie.

Vh

Ulrik Rasmussen

ØkonomiEksperten.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 125
Fra  Kukuk.dk Skrevet kl. 11:51

Tak for gode konstruktive svar.

Hvordan finder jeg så ud af om mit budget holder og om jeg har taget højde for alt og at de beløb jeg kalkulerer med kan bære?

Hvis spørgsmålet hører til i en anden tråd må I sige til, jeg er ny på siden :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:56

Majgaards:
Hvordan finder jeg så ud af om mit budget holder og om jeg har taget højde for alt og at de beløb jeg kalkulerer med kan bære?
Du tænker ALT ind - også likviditet hvor du betaler varer længe inden kunden betaler dig - og får så nogen der vil være djævlens advokat og gerne har forstand på den type forretning du vil starte - til at gå det igennem og stille alle mulige tænkelige kritiske spørgsmål (og så lægger du 20% på i sikkerhedsmargin alligevelBig Smile)

vh

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)