Jeg møder i mit virke mange der har fået en for stor og nogle gange en uoverskuelig gæld. Og jeg møder få der har brug for rådgivning om investering af overskydende midler. Skyldes disse mange situationer med gældskrise at ideen man forsøger at realisere ikke har været god nok og at forretningsplanerne ikke gennemtænkt nok? Mit råd til iværksættere er, bearbejd ideen, diskuter den med andre og arbejd virkelig med forretningsplanerne før du starter virksomheden. Selvfølgelig skal man tage nogle risici, men man skal ikke være uforberedt og overmodig. Mange hilsener Ulrik Rasmussen ØkonomiEksperten.dk |
Det er jo lidt bagsiden af, at det i DK er meget let at starte personlig virksomhed, og mange lader sig friste af tanken om momsbesparelser og muligheden for at trække ting fra samtidigt med at man opbygger en spændende net-virksomhed der ikke kræver større faguddannelse, og i en del fald kan startes uden omkostninger. Hvis det kombineres med manglende regnskabsforståelse og dermed risiko for at komme for langt med en gæld er det en farlig cocktail
Det er prisen - men fordelen er vel, at der forhåbentlig også er mange som får skabt noget, som ikke ville være blevet skabt hvis der var større krav til at stifte virksomhed.
Det er nok en vanskelig balancegang
vh