Det der fx. gør Wordpress godt er at der er et kæmpe community til det. Det er nemt at installere et theme, det er nemt at installere plugins og det er super nemt at opgradere. Alle sammen meget væsentlige dele af en Blog Platform. Samtidig med at der er themes og plugins som løser mange problemer. Man skal selv kunne definere sit eget layout, dvs. skrive sit eget theme eller i det mindste ændre alt markup som man ønsker det. Man skal selv kunne skrive kode, fx. til at lave plugins med. BlogEngine.net har løst det nogenlunde. Men problemet er kompilering. PHP har den fordel at det er fortolket i stedet for kompileret. Som jeg ser det er den bedste måde at løse dette på med Razor enginen - understøtter du Razor? Plugins? Themes? Jeg har svært ved at overskue hvordan man laver en blogoversigt (forside) hvor man ser overskriften og fx. 5 liner tekst / uddrag og så klikker på et link for at "læse mere". Det er et must, specielt for at holde overblik og man har mange indlæg. (og her vil du nok få dit DC problem). Er det muligt at oprette flere brugere, forfattere? Alt dette skal man kunne gøre uden at skulle rette i filer, det skal abstraheres til en fornuftig GUI. Min generelle fornemmelse er at du har skrevet en blog platform med fokus på teknologi, i stedet for at lave en blog platform der er fokuseret på at løse et behov for nogle brugere. Hvorfor har du skrevet en (endnu en) blog platform? Hvad adskiller din fra de eksisterende? HVorfor skulle jeg ikke bruge Wordpress, BlogEngine.NEt, DasBlog osv.? |
Hej Kasper.
Tak for det uddybende og grundige svar.
Der er da ihvertfald noget at kigge på.