Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovligt at sætte pris på vare - og give den væk gratis?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Amino''er

Det er muligvis et paranoidt spørgsmål, men for en sikkerheds skyld har jeg brug for at vide, om der på nogen måde kan være noget juridisk i vejen for at man angiver en pris på et produkt for derefter at give det væk gratis?

Idéen er selvsagt, at modtagerne skal være bevidste om, at det de får i hånden, rent faktisk repræsenterer en reel værdi, men intentionen er ikke at tage penge for det på noget tidspunkt.

Håber spørgsmålet er forståeligt, og at der er nogen, der har svaret.

Mvh
John Doe
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 15:44
Du skriver bare hvilken værdi varen har.

F.eks.

Modtag gratis dette Burberry bælte, værdi 4500 kr.

Det er ganske lovligt.

Tilmeldt 27. Apr 07
Skrevet kl. 15:48
Tak for dit svar. 

Det lyder jo til, at det ikke umiddelbart volder problemer. Sagen er dog, at der er tale om et produkt, som er svært at prissætte, da det ikke sælges nogle steder. Der er selvfølgelig tilsvarende produkter, og vi havde da også tænkt os at give dette produkt en pris i tilsvarende leje, så måske det hele går.

Kunne man forestille sig kunder, der ville se skævt til det, hvis de havde fået dette produkt gratis - for senere at finde ud af, at alle andre kunder også får det gratis?

Tilmeldt 14. Aug 06
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 19:33
Hej

Dit problem kan opstå vedr. moms, spørg skat

samtidig kan der også opstå en skattepligt for modtageren, spørg skat.

jeg vil ikke gå nærmere ind på reglerne her, da så de fleste Aminoer står af, da det afhænger nøje af hvad du vil.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 20:20
det lyder mere som om du er ude i en vildledende markedsføring

fullrate er lige blevet dømt, for at påstå at en vare kunne fåes billigt lige nu, men ville koste mere om 1 måned f.eks.

det er vildledende markedsføring hvis du påstår at lige netop fru hansen, er blevet udtrukket som vinder,

(sammen med 5 millioner andre)

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Skrevet kl. 10:43
Tak for jeres svar.

Hvad angår problemer ifht. skat og moms, tror jeg ikke det bliver et problem for hverken os eller modtagerne, da varen kun repræsenterer en værdi på cirka 50 kroner. Vil tro der er en bagatelgrænse for gavers størrelse, og at dette falder under denne - men korrekser mig endelig, hvis jeg tager fejl.

Vildledende markedsføring kunne måske blive et problem. Til forskel fra f.eks. Fullrate kommer vi dog ikke til at udelukke nogle fra at få gaven, ligesom den heller ikke bliver givet bort med en kommentar om, at man i næste måned skal betale for samme produkt. I modsætning til detailhandlen kommer vi heller ikke til at annoncere med en ''før-pris'' eller tilsvarende.

Men hvis der er nogle eksperter i markedsføring-jura til stede, vil en uddybning af paragraferne omk. vildledende og misvisende markedsføring være meget velkommen.

P.f. tak.

Tilmeldt 27. Apr 07
Skrevet kl. 10:47

Et hurtigt sidespørgsmål: er det noget med, at der juridisk set er forskel på at skrive, at noget koster et bestemt beløb (dvs. ''pris: kr. 49,75,-'') og at noget har en bestemt værdi (dvs. ''værdi: kr. 49,75,-'')?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:19
Jeg er ike advokat, skal lige siges, men i de sager om vildledende markedsføring jeg har set, har ingen vist været i tvivl om at det netop var vildledende. Hvis du holder dig til sandheden er du allerede langt fra den type sager. Det skal naturligvis ikke udelukke at der kan være nogle huller jeg ikke kender, så hvis du vil være helt sikker i din sag er det eneste sikre nok at spørge en advokat
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)