Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkøb af forskellige typer software

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Nogle der kender "stedet", hvor man måske samlet kan købte software med øje for videresalg. Og med software tænker jeg på windows, office, sikkerhedsprogrammer som Norton, Mcafee, bullguard osv.

Findes der et sted hvor man kan købe det meste samlet. Eller skal man have kontakt i dem hver især?

Kan også se de fleste steder kan man bestille OEM verisoner over nettet uden køb af hardware (som licensen vist ellers kræver). Og hvis man nu ikke sælger hardware er det jo rimeligt svært at konkurrere på prisen. Da de fleste nok vil vælge at købe en OEM version.

Kunne man tænke sig, at man f.eks. kunne købe en stor kasse mus, og gav sådan en hardware mus gratis med i købet. Og så på denne måde kunne sælge OEM verisoner?

Synes måske det er lidt "småt" de hænger sig sådan i de OEM licens regler, da alle alligevel kan købe disse overalt uden hardware.

Mener også jeg på et tidspunkt støtte på en side, hvor retten har dømt man ikke kunne forlange at disse OEM versioner kun måtte sælges med hardware (Tror jeg fandt denne side http://www.version2.dk/artikel/tyskere-vil-saelge-brugte-microsoft-programmer-til-dansk-spotpris-46684 )

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:40

Prøv Tech Data og Ingram Micro. De er vist begge distributører for de mærker du nævner.

Mvh Carsten

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 00:47
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:50

Det er 3.5 år siden jeg sidst har handlet med dem, så meget kan være sket siden. Men de burde stadig være i DK.

Mvh Carsten

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 01:33
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 01:45

Men de omsætter vel for milliarder. Alle i den branche laver røde tal. Tror ikke at du finder et bedre firma at handle hos. Det er jo en global concern, så du skal nok få det du bestiller, og du handler jo på kredit, så du betaler efter du har fået varen. Så jeg ser ikke en reel risiko.

Mvh Carsten

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 02:23

nej okay.

Så mangler jeg bare at finde ud af hvordan man får solgt windows OEM uden salg af hardware.

For dette gør de jo overalt. Så jeg ved ikke om alle bare bryder licensreglerne?

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 13:36

Har været i email kontakt med et firma der skriver, de har aftale med microsoft omkring, de må sælge OEM verisoner uden hardware såsom windows osv.

Nogen der ved om det er sandsynligt?

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 17:50

Carsten,

Nu er det bare sådan, at Tech Data  skriver ved deres forhandler aftale

"Krav til forhandlere der søger om oprettelse hos Tech Data Denmark: En årlig omsætning hos Tech Data på minimum kr. 200.000,-"

Og det er nok lige i overkanten til, jeg vil binde mig op på dette. Så må vist se om, der findes en anden løsning.

Fra København
Tilmeldt 13. Nov 12
Indlæg ialt: 83
Fra  Lytoy ApS Skrevet kl. 18:24

Also-Actebis har jeg selv handlet hos, både da jeg arbejdede hos Expert og nu med min virksomhed. Det er ikke de laveste priser, men de har et godt udvalg, synes jeg.

Lytoy - Skriv dig op til launch og få op til 25% rabat på bamser, figurer og slik fra kendte brands, f.eks. Angry Birds, Super Mario og mange flere!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)