Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Historien om websites til næsten ingen penge ...

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 21. Apr 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

"Jeg har brug for et website, og mit budget er 5000,-"

Hvor tit har man som freelancer ikke fået denne linie som projektbeskrivelse.
Og følger man opgavelisten under 'Web, IT & Programmering' så kan man se at der er flere der søger websites til en pris på 2500,-

Jeg vil ikke tage stilling til om det er for lidt eller for meget.

Jeg vil meget hellere vide hvad man forventer til den pris.
Indeholder budgettet både udvikling og design, eller kun 1 af delene.

Vi er kommet dertil hvor internettet ofte er den primære markedsføringskanal.
Og er det så realistisk med et budget på 2500,- hvis man vil rigtig ud over stepperne.

Er det nok med et system hvor man kan lave alle de sider man har brug for ?
Er det nok hvis man kan ligge alle de billeder på man har lyst til ?
Skal der være integration til nyhedsbrev ?
Skal der være en nyhedssektion på sitet ?

Og hvad gør vi ved designet.
Køber man en template, eller finde man en der rent faktisk ved hvordan man designer et website ?

Glæder mig til at høre noget input.

// Sebastian

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 20:22

Det var mange spørgsmål - og du har helt ret, priserne på websites og webshops presses mere og mere, det skyldes i stor udstrækning af enhver med en computer kan downloade noget og så lave et eller andet.

Men rammer det så målgruppen, får du rådgivning også efter dit køb? Det tillader jeg mig at tvivle på. Det er rigtig nemt at lave en eller anden side, men at sørge for den får opmærksomhed og visuelt vækker modtagernes interesse, det tillader jeg mig også at tvivle på. En computer og mus erstatter ikke erfaring, det tager lang tid at lære hvordan målgruppen rammes.

Priskrigen nyder kunderne godt af - da vi f.eks. også giver ret gode tilbud, specielt her på Amino. Du skal være velkommen til at kigge forbi vore site - så kan du se lidt om hvad vi kan tilbyde dig.

Og hvis du er i tvivl, så spørg endelig løs.

Tilmeldt 21. Apr 08
Skrevet kl. 21:34

Hej Thomas

Nej, det er lige præcis der kæden hopper af.
Jeg kender ingen, som kun med en computer kan downloade noget og så derefter få det til at blive til noget brugbart.

Nogen tror de kan, men sådan er det sjældent.

Disse baggårdsløsninger hjælper ingen, heller ikke ham der laver dem.  Det ender oftest med at "udvikleren" bliver upopulær.
Og vi ved jo alle at sådanne løsninger giver rigtig dårlig omtale.

Jeg kalder det ikke priskrig, det er rigtig dårlig stil, markedsføring og ikke mindst rådgivning.
God rådgivning koster nemlig også penge.  Og god rådgivning kommer oftest fra dem med mest erfaring.

Jeg var inde og kigge på http://wuuzuu.com/ for at se priserne og nogle designs.
Hvad koster det egentlig ?

Er det en årlig pris på 1298,- pr. år for den mindste model, eller er det 1298,- som engangsbeløb.
Eller det månedlig leje på 299,- med 1298,- som oprettelse ?

De designs der tilbydes, er det nogen som udarbejdes sammen med kunden eller bruger I skabeloner ?

// Sebastian

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ralley:
God rådgivning koster nemlig også penge.  Og god rådgivning kommer oftest fra dem med mest erfaring.

Lige præcis. Jeg sad med en potentiel kunde i onsdags i 1½ time hvor vi snakkede om hans hjemmeside og hvad der skulle til for at han kunne få en bedre side. Den rådgivning jeg gav der betød at jeg fik ham ind som kunde og her snakker vi ikke en opgave til 2.500 kr men om brød på bordet i nogle måneder :D

Ralley:
Jeg kalder det ikke priskrig, det er rigtig dårlig stil, markedsføring og ikke mindst rådgivning.

Der er mange herinde der bare slynger en pris ud uden at sætte sig ind i hvad det er kunden har behov for men fordi at de selv har behov for at lave et salg. Det er lidt som om at man bare skal have kundens underskrift - lave opgaven og aflevere den og derefter videre til næste kunde. I de priser som du kommer med på 5.000 eller 2.500 så er der jo slet ikke plads til rådgivning eller support. Men problemet skal nok også findes hos kunderne fordi de netop vil købe der hvor det er billigst.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 21:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 8 person

Prisen er ikke nødvendigvis en indikator for om du får noget lort eller ej. 

En ting jeg godt kan blive lidt træt i knæene af at læse er at "unikt design" er bedre end standard design. 

Især da jeg kan se at mange standard designs bare er bedre, pænere og mere velgennemførte end meget at det "unikke design" jeg ser. 

Jeg har stor respekt for unikt design og den tid og det talent det tager at lave noget ordentligt i den genre, men jeg ser mange sælge dette uden at de har evner og talent til at lave noget der når standard designet bare en smule til sokkeholderne. I det tilfælde synes jeg kunden er bedre tjent med et standard design. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 21:49

Jeg synes du gør dig skyldig i lige nøjagtig det som du klandrer kunden for - og som jeg er enig i er træls - nemlig stiller en række spørgsmål som er umulige at besvare, med mindre man har 100% styr på hvad ens hjemmeside skal kunne.

fx dette spørgsmål:

"Er det nok hvis man kan ligge alle de billeder på man har lyst til ?"

Svaret er selvfølgelig, at hvis kunden skal bruge et site hvor der skal ligges en masse billeder op, og ikke meget andet, så: JA - det er nok. (Du ser nok, at svaret afhænger 100% af hvad kunden skal bruge, ing?)

Hvis man kender lidt til markedet, og det bør du gøre, hvis du skal navigere og handle i det, så er det ikke svært at danne sig et overblik over hvad der udbydes og hvad der efterspørges til hhv. 2.500 og 5.000 dask. Du må simpelthen rundt og kigge konkurrenterne efter i sømmene og hvad kunderne angår: jamen spørg dem dog!

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 21:52

Gita Street:
Især da jeg kan se at mange standard designs bare er bedre, pænere og mere velgennemførte end meget at det "unikke design" jeg ser. 

Gud hvor er jeg enig! Yes

Tilmeldt 21. Apr 08
Skrevet kl. 22:01

Niels Henriksen:
Men problemet skal nok også findes hos kunderne fordi de netop vil købe der hvor det er billigst.

Jeg tror faktisk ikke altid kunden vil have det billigste.  Jeg tror faktisk bare at kunden vil have et ærligt svar, hvilket kunden også fortjener.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:10

Tim J. Nielsen:
Gita Street:
Wink

Er branchen ikke ram af inflation ? på ordet unik og unikke på områder som besøgende, design, indhold m.m.

Er det ved at gå ? som med børneopdragelse lille Per skal være så unik ?

Der er nu engang forskel på at gå i Netto og Magasin.

Og pris og kvalitet har stadig en sammenhæng.

Tilmeldt 21. Apr 08
Skrevet kl. 22:11

Hej Gita

Lige hvad angår unikt design har du så evigt ret :) 

Men hvad angår prisen så er den jo oftest en indikator på kvaliteten af et udførst stykke arbejde.
Indlægget går også mere på hvad man som kunde forventer at få for 2.500 - 5.000,- 

Kvaliteten burde jo være den samme uanset om man køber ydelser til 5.000,- eller 50.000,-
Prisen afspejler vel mængden af arbejde der udføres ?

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)