Jeg har fået den første kontakt med sælger, og har selvfølgelig fået en pris....MEN man er vel jyde!
Jeg søger derfor erfaring inden for hvor meget det er muligt at presse producenterne, på et forholdsvis dyrt produkt, uden at fornærme kineserne og deres kultur?
Jeg har en stk. pris på 3900$, hvor jeg regner med jeg skal have importeret ca. 40 stk. altså en samlet oplyst pris på omkring 156.000,00$, hvilket jeg er ude efter at få ned på en god pris!
Nogen der har erfaringer med hvor meget i %-sats der kan forhandles ned til?
det er meget svært at svare på, når man ikke ved hvilket type produkt det drejer sig om, i hvilket område af kina det produceret og andet.
Kineserne har jo mange problemer med stigende priser pga. mangel på arbejdskraft, faldende kurser og stigende afgifter pga. de kinesiske myndigheders større fokus på miljø pga. OL i år 2008.
Hej igen og tak igen, glad for at få noget ud af det!
Det foranleder så til et nyt spørgsmål!
Hvad skal man regne med af avance på et givent produkt?. Selvfølgelig kommer det også an på produktet og markedet, og bliver måske ligeså svært at svare på. Men hvis man holder det op imod 40 stk. af 3900$ sammenholdt med fragtpriserne, told og skat af avance. Som man vurderer sammen med hvor meget man gerne vil tjene ud fra arbejdstid indtil afsluttende salg. Må jo være noget lign.
jeg tror ikke du kan se det ud fra din arbejdstid, i opstarten vil man jo altid bruge en masse tid på sagerne.
Det vigtigste er nok nemmere hvad vil kunderne betale for dit produkt??
og hvad er din endelige pris på dansk lager ? (husk told, fragt, spedition og lageromkostninger)
Der har du din avance!
Men det lyder som noget maskine, når kostprisen er over 20.000 kroner, så skal du også huske at tage højde for at du skal have plads i avancen til at give dine kunder en garanti på produktet!
En quote er som regel en quote. Det vil sige, at de har givet dig deres bud og så er der ikke meget mere at gøre - medmindre du har bud fra producenter af samme produkt. Alting er jo en forhandling og alle søger at forhandle - men begge parter skal være lige tilfredse med prisen/avancen, ellers bliver der ingen handel.
Min erfaring er, at hvis du giver dem et "target", der ligger under en pris fra en anden producent, så tager de stilling til det og slår også ofte til. Det kan somme tider være en fordel ikke at give et "target", da de måske ikke kender udenlandske producenters priser på tilsvarende. Jeg har haft succes med begge dele.
Du kan ofte opnå rabatter, når du har etableret et længerevarende forhold med en producent og I begge er tilfredse med samarbejdet. Men først da. Indtil da må man som regel acceptere en højere pris, men det er jo også mindre mængder, der skal laves i starten. Mange gange er det antallet, som rabatten udløses af. Producenten skal jo ligeledes have nogle stordrifsfordele før han har ekstra avance at dele med dig.
Undskyld mig men udfra dine spørgsmål virker det til at du er noget "grøn" i det at importerer. Fair nok men hvordan forventer du at vi skulle have en jordisk change for at svare på dine spørgsmål når du ikke vil sige noget om produkter?
Har du tænkt over eller undersøgt følgende;
Hvad skal der betales i told for varen? Har du en varekode på produktet?
Har du ansøgt om en BTO hos SKAT ? (en meget god idé at få gjort)
Er der evt. straf / antidumpnings-told på produktet eller er der andre import restriktioner ?
Kræver produkter myndighedsgodkendelse i DK eller EU?
Hej Dion Knudsen Hvor i Kina forhandler du lige nu ??, jeg har min Kinesiske partner i det sydlige Kina for at indkøbe i disse dage, så hvis det er i det sydlige kan vi muligvis hjælpe dig.
@Ravn - Du har ret, jeg er meget grøn mht. import. Jeg har faktisk slet ikke forsøgt. Det er derfor min idé lige nu er på idé stadiet. Det er et uopdaget produkt til et bredt kundesegment, så jeg er ikke i tvivl om at produktet kan sælges selvom der ikke bliver givet afslag i pris.
Jeg har faktisk heller ingen erfaring med mit eget firma, men har stort set kørt min fars tømrervirksomheds i alle dets facetter de sidste 6 år (udover mit normale arbejde). Jeg er lige p.t. ved at bygge mit eget hus, og det er netop af denne grund jeg ikke er ivrig til give information omkring "mit" produkt, da det først er noget jeg kan realiserer om 8-10 måneder.
Jeg har aldrig været i tvivl om at jeg skal opstarte selv, da jeg aldrig har betvivlet mine evner hvad angår det at kører en virksomhed, dette sammenholdt med en allerede erhvervet ledelses uddannelse.
Lige nu har jeg ikke kaptalen til mit "eventyr" og bliver nød til at vente til en vurdering af huset er færdig ved afslutningen af byggeriet, før jeg kan erhveve den nødvendige kapital.
Så det her er den såkaldte opstartsfase hvor jeg ligesom lader idéen modne og får sammenfattet alt i en forretningsplan, som jeg kan forholde mig til.