Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offentliggørelse af mails på hjemmeside

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

En af mine konkurrenter har valgt at offentliggøre noget af den korrespondance vi har haft via mail på sin hjemmeside. Man kan tydelige se både mail, firmanavn, person, telefonnr. mv!

Som Simon Spies siger er dårlig omtale bedre end ingen omtale, men det generer mit øje at de mails nu ligger så alle og en hver kan læse dem.

For at gøre det "endnu" værre er det kun de mails han har modtaget fra mig der bliver offentliggjort, så jeg kommer jo til at fremstå rimelig gal, hvilket jeg også er.. Må han overhovedet det? Jeg har forsøgt at kontakte datatilsynet, men de holder ferie mellem jul og nytår.

Det hele startede med at han brugte vores virksomheds navn som søgeord, hvilket vi bedte ham om at fjerne, og siden dengang er tingene bare eskaleret i meget høj grad.

Skal jeg bare grine af ham, og tænkte at det er synd at der findes så sørgelige mennesker uden indhold i livet, eller skal jeg sætte det helt store i gang?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis disse mails kan genere din forretning og du kan sandsynliggøre det, så vil han være erstatningspligtig i forhold til offentliggørelsen på hans hjemmeside. Du kan jo starte med at skrive til ham, at du straks efter nytår vil henvende dig til datatilsynet og en advokat, men henblik på erstatning for tab du kan lide ved hans offentliggørelse af dine mails. Offentliggørelse af personlige mail er mig bekendt en klar lovovertrædelse og medfører ud over dit evt krav om erstatning, bøde men jeg tror ikke datatilsynet tager sig af straffelovens side af sagen - det kan de svare på efter nytår

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Tevi,

Du kan måske søge svar i Datatilsynets "Det må du ikke offentliggøre" og "Det må du godt offentliggøre".

Og din konkurrent bør måske læse de generelle retningslinjer "Når du offentliggør oplysninger".

En rigtig god generel retningslinje er, som nævnt af Datatilsynes:

"Hvis du har lagt noget ud, som du troede var i orden, og det så viser sig, at den anden ikke bryder sig om det, skal du lytte til ham eller hende. Du skal fjerne oplysningerne fra nettet, medmindre du kan godtgøre, at du har retten på din side.".

Derfor bed din konkurrent om at fjerne det offentliggjorte, idet det efter din opfattelse strider imod gældende retningslinjer, og send gerne ovenstående link til vedkommende i den forbindelse.

Når du sender beskeden til din modpart, bør du bede dit mail-program om at hente kvittering for levering og kvittering for læsning.

Hvis systemet er sat korrekt op, har du lidt mere dokumentation, hvis du efterfølgende vælger at gå videre med sagen.

Husk, at "Dårlig omtale er ikke bedre end ingen omtale". (indeholder reklame)  Skype-Smile

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 13:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Udover det de andre har nævnt, så er der tale om en konkurrent og dermed overtræder han også Markedsføringslovens §3 om vildledning og nedsættende omtale mv. 

At hans ord "sjovt nok" ikke er med, synes jeg klart at mange vil kunne gennemskue til din fordel.

Personligt synes jeg det er usmageligt når folk "reklamekampagner", hvor de fortæller om deres egne fortræffeligheder og nedsætter konkurrenternes.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:10

John Nielsen:
Hvis du har lagt noget ud, som du troede var i orden, og det så viser sig, at den anden ikke bryder sig om det, skal du lytte til ham eller hende. Du skal fjerne oplysningerne fra nettet, medmindre du kan godtgøre, at du har retten på din side.".

YesHer var virkeligt noget et malerfirma kan bruge Wink

Tak for det !!

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Korsør
Tilmeldt 15. Jan 08
Skrevet kl. 15:53

Jeg håber da at mine kunder kan gennemskue det..

Jeg har politianmeldt ham, da han lægger mit navn, adresse og telefonnummer ud på hans hjemmeside. Det er dog utroligt hvad man render ind i af tosser :) 

Men godt nytår alligevel.

Fra Korsør
Tilmeldt 15. Jan 08
Skrevet kl. 16:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De generer i den grad min forretning. Det er et angreb uden lige, dog uden hold i virkeligheden. Sagen kort er at jeg på under 6 mdr. har udkonkurreret ham, så han forsøger at ødelægge min virksomhed. Det kan være med at kontakte mine leverandører og bede dem om at stoppe med at handle med mig, til at klikke på google annoncerne, så det koster x-antal kr. på månedsbasis.

Heldigvis er mine leverandører ikke modtagelige overfor den slags, og jeg ved da også godt at han bare graver det hul han står i endnu dybere, men jeg syntes det er ved at være irriterende, så jeg håber at dagens politianmeldelse og næste uges anmeldelse til datatilsynet får ham på andre tanker, selvom jeg tvivler gevaldigt.

Happy New Year

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)