Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af varesalg

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 03:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Du må gerne bruge forskellige nummerserier til dine fakturaer således at de, der kommer fra din shop har en nummerserie, og dem fra din bogføringssystem har en anden - men hver nummerserie skal være unik og fortløbende for kontrol.

Det vil sige, at du ikke må have en faktura nr. 90 fra shoppen og en faktura nr. 90 bogføringssystemet - men du kan have en faktura S90 og B90, så er de unikke.

Jeg er faktisk ikke 100 % sikker, men jeg mener, at de skal være fortløbende for at Skat kan kontrollere, at du har bogført alle dine fakturaer og for at sikre at du ikke fejlagtigt kommer til at bruge samme nr. to gange.

Så du skal have fundet et system, så du kan give dine fakturaer et fortløbende nummer fra shoppen, og så kan du selv styre nummerserien i dit bogføringssystem - køb eventuelt en nummerator.

Fra 8240 Risskov
Tilmeldt 23. Mar 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 09:22
Hej igen

Dejligt at "kende" så mange mennesker, der ved noget om salg, regnskab ect..

Tak for facts og gode råd, de er guld værd - bogstaveligt talt - jeg har lige modtaget regning fra min revisor

Med venlig hilsen

Marianne

Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:16
Kan et fakturanummer godt være faktureringsdagen?

Hvis en faktura sendes 31. juli 2007, er fakturanummeret 3107071. Det afsluttende 1-tal fo,r at der er mulighed for flere faktura på samme dag.

Tit kan kunden ikke huske fakturanummeret, men datoen de har modtaget den, så metoden løser også det problem. Samtidig er det jo fortløbende, ikke to fakturaer kan være ens.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:24
Hej!

Ja...det kan du da....det står dig frit at kreere et nummersystem til fakturaer.

/Peter

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)