Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af Google Adwords?

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 22. Jun 07
Indlæg ialt: 52
Fra  3dKids Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle..

Jeg er gået i gang med mit enkeltmandsfirmas regnskab (i web-regnskab), men underordnet i denne sammenhæng.

Jeg er nu nået til mine annoncer på Google

Annonce kronerne indbetaler jeg forud og har i starten indbetalt over temmelig mange gange i småbeløb, dvs. i gennemsnit 200 hver anden dag. Hvilket betyder jeg har en del posteringer.. Jeg har tilmed fundet ud af og finde selve fakturaen fra Googles system frem som kommer en gang om måneden, hvor der står den samlet pris den pågældende måned.

Min plan er så følgende:

1. Opret en konto der hedder: "Google bank" som jeg ligger under min Balance - under Likvide beholdninger.

2. Opret en konto der hedder: "Google adwords" som jeg ligger i min resultatopgørelse under Salgsomkostninger

3. ved hver postering hvor jeg overfører til adwords trækker jeg penge fra "Bank" til "Google Bank" dvs. de 200 hver anden dag.

4. Ved hver månedsopgørelse overfører jeg så det beløb fakturaen siger fra "Google bank" til "Google Adwords" kontoen..

Er det den rigtige måde at gøre det på?

Findes der en smartere?

Og hvad med moms? Jeg har læst flere indlæg der snakker om moms skal i debet og kredit så de går ud med hinanden, hvordan gøres dette?

Håber på jeres hjælp kan få mig videre!

Mvh.

Bo Johannesen

www.3dkids.dk

3dKids.dk - Gipsafstøbninger af baby hånd og fod i utrolig 3D.

Et minde for livet.

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 21:52

Hej.

Jeg kan hjælpe dig, skriv til mig herinde PM

Fra Køge
Tilmeldt 22. Jun 07
Fra  3dKids Skrevet kl. 20:16

kan ikke skrive en PM til dig.. den funktion er slået fra.. Big Smile

Et minde for livet.

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 21:56

Prøv nu

Fra Køge
Tilmeldt 22. Jun 07
Fra  3dKids Skrevet kl. 18:38

Nogen der kan hjælpe?

Et minde for livet.

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 21:34

Hej Bo

Den facon du beskriver, er klart den mest korrekte måde. Jeg plejer dog aldrig at "rette mig efter" google-fakturaerne, da de som du selv nævner viser nogle ret skæve beløb, der ikke hænger sammen med det de trækker, så jeg bogfører betalingen som "faktura", så skal jeg kun have fat i det 1 gang, og så samler jeg alle google-fakturaerne 1 sted, til hvis skat kommer på besøg.

Mht moms, skal du bruge momskoden for EU-moms (erhvervelsesmoms). Fordelingen er noget systemerne gør automatisk, så du skal altså ikke selv ind og debitere og kreditere forskellige steder. Jeg ved ikke hvilket system du bruger til bogføring, men benytter du e-conomic, skal du bruge kreditormodulet til registrering af alle EU-kreditorer (og udlandet), da din momsopgørelse dermed bliver korrekt i forhold til Rubrik A.

Der kan være en udfordring i, at have en balance-konto som "google-bank", når du benytter et kreditormodul, idet modposten vil lægge sig ned på en samlekonto for kreditorer, men hvis du opretter en særlig samlekonto for google, der hedder "google-samlekonto", og du så opretter kreditoren med tilknytning til denne samlekonto, vil det gå godt. Når du betaler, skal du så bare også benytte kreditormodulet, nu med "kreditorbetaling" i type, da fakturaen ellers aldrig bliver udlignet.

God fornøjelse.

Mh Susanne

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 21:40

Skal du ikke bare bogfører det som salgsfremmendeomkostninger ????

Fra Køge
Tilmeldt 22. Jun 07
Fra  3dKids Skrevet kl. 09:41

hmm.. 

Jeg har ca. 8-10 forudbetalinger om måneden.. Er det nemmere bare at bogføre dem direkte som var det faktura? eller hvad mener du?

Jeg bruger det online program der hedder web-regnskab.. og kan ikke umiddelbart se noget omkring EU moms.. 

Hvordan vile i lave posteringerne præcist?

Et minde for livet.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 09:51

Godmorgen,

Jeg ville nok bogføre hver indbetaling du laver på annonce og reklame kontoen(eller en særskilt adwords konto som du nævner) og afstemme i banken, og bruge kvitteringen for indbetalingen som bilag. Når måneden er opgjort hos adwords og du får den månedlige faktura, så vedlægger du den dine bilag, så det fremgår, hvad indbetalingerne reelt er gået til.
Jeg kan ikke huske om der er moms på adwords, men i fald der er, så er det vel, som der er blevet nævnt, at sætte EU momskode på den særskilte Adwordskonto.

God søndag :)

Mvh.
Lars thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 10:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, jeg synes det er nemmere. Lars Thomsen forklarer præcis hvad jeg mener. Debitere kontoen for google adwords med momskoden for EU, eller annonce-konto og kreditere banken, hver gang du foretager en betaling.

Jeg kender ikke web-regnskab, men der bør være en momskode der hedder i det mindste E25, IV25 eller noget i den stil, for erhvervelsesmoms ? Hvis du ser på en konto med dansk købsmoms, så står der en momskode, ikke ? Og den bør man kunne ændre ifm bogføringen til momskode for erhvervelsesmoms. Ellers mangler det system godt nok en væsenlig funktion :)

Lars Thomsen - Jo, der skal bogføres erhvervelsesmoms på adwords :)

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)