Nej, momskoden skal du påføre på driftskontoen for Salgsfremmende omkostninger. Hvis systemet så kan håndtere, at det er Brutto-metoden du bruger, vil den - når du taster kr. 200 i google adwords i debet, yderligere automatisk debitere momsen kr. 40,- ned på den momskonto, du har oprettet, og modpostere på modkontoen, du har oprettet. Men kan systemet kun håndtere, at du kan taste en procent, og du ikke kan vælge brutto eller netto, OG en modkonto, tvivler jeg på, at du kan bruge momskoden til noget som helst, og så er du nødt til at bogføre det hele manuelt, som dit udgangspunkt var. Det er lidt svært at skrive alle disse visser, når man ikke kender det program du benytter. Ja- jeg ville klart skifte bogføringssystem, og jo hurtigere jo bedre, og føre hele 2013 i det nye. Når du først har bogført det meste af et år, så er det noget møg at skifte. Mh Susanne |
Nu har jeg downloaded en demo version, og vil lige se hvad det kan og ikke kan - det der web-regnskab, så vender jeg lige tilbage. Det kan ikke være rigtigt, hvis et moderne system ikke kan håndtere erhvervelsesmoms.