Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af Google Adwords?

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, momskoden skal du påføre på driftskontoen for Salgsfremmende omkostninger. Hvis systemet så kan håndtere, at det er Brutto-metoden du bruger, vil den - når du taster kr. 200 i google adwords i debet, yderligere automatisk debitere momsen kr. 40,- ned på den momskonto, du har oprettet, og modpostere på modkontoen, du har oprettet. Men kan systemet kun håndtere, at du kan taste en procent, og du ikke kan vælge brutto eller netto, OG en modkonto, tvivler jeg på, at du kan bruge momskoden til noget som helst, og så er du nødt til at bogføre det hele manuelt, som dit udgangspunkt var.

Det er lidt svært at skrive alle disse visser, når man ikke kender det program du benytter. 

Ja- jeg ville klart skifte bogføringssystem, og jo hurtigere jo bedre, og føre hele 2013 i det nye. Når du først har bogført det meste af et år, så er det noget møg at skifte.

Mh Susanne

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 18:10

Nu har jeg downloaded en demo version, og vil lige se hvad det kan og ikke kan - det der web-regnskab, så vender jeg lige tilbage. Det kan ikke være rigtigt, hvis et moderne system ikke kan håndtere erhvervelsesmoms.

SusanneK.nu

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 18:16

Jeg har lige et tillægsspørgsmål, som jeg står lettere forvirret tilbage med:

Vil det sige, at når Google trækker penge fra ens bankkonto efter brug af AdWords, så er moms inkluderet i dette beløb? Altså med andre ord købsmoms som man kan modregne den salgsmoms, som man ellers skal betale til Skat? Eller er jeg galt på den?

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 18:21

Så har jeg lavet en tester, og systemet kan IKKE håndtere hverken salg eller køb i udlandet, med momskoder knyttet på hverken konti eller varer. Du er derfor nødt til at bogføre det hele manuelt, som du beskrev i starten, og som jeg fulgte op på. Sorry - men umiddelbart er det system rimelig mangelfuldt, hvis man ikke kun sælger og køber i DK. Og så synes jeg ikke det er så simpelt, som de godt vil gøre det til - umiddelbart er der mange faldgruber, hvor man kan komme til kort, hvis man ikke ved ret meget om bogføring. Så de 49,- om måneden kan godt ende med at blive temmelig meget dyrere, hvis du skal have nogen til at lægge dit regnskab over i et andet system senere, og rette op på fejl og mangler.

Jeg har hørt meget godt om Billys Billing, men har ikke prøvet det endnu. Jeg bruger selv e-conomic, og det er jeg vældig glad for. Men tror nu altså godt du kan få et bogføringssystem, der er mere gennemarbejdet, til samme pris.

Skal tilføje, at jeg KUN har testet for momskoder på henholdsvis salg og køb, og lige kort gennemgået kontoplanen, avancerede opsætninger m.m.

SusanneK.nu

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 18:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alexander - ja, du er gal på den :) Det er en statistik-moms, om man så må sige. Den bliver lagt til salgsmomsen ( felterne lige nedenunder salgsmoms på momsopgørelsen), og trukket fra i købsmomsen (includeret i beløbet), så den går i nul. Så du kan ikke bare modregne den i salgsmomsen, for den er i forvejen lagt til i salgsmomsen. Man kan kalde den for en "usynlig moms", for den fremgår ikke af fakturaen. Skat skal bare vide, at du har købt noget fra udlandet. Ren kontrol.

SusanneK.nu

Fra Køge
Tilmeldt 22. Jun 07
Indlæg ialt: 52
Fra  3dKids Skrevet kl. 20:39

Okey, fedt du gad teste systemet, ærgerligt det så ikke kunne det jeg har brug for.. Men jeg klarer den manuelt for resten af 2012 indtil videre, så må jeg overveje hvad jeg så gør..

I dit tidligere indlæg skrev du:

SusanneK.nu:
Hvordan du lige vil holde styr på, hvor meget der skal indberettes i rubrik A (som jo er bruttoen af købene i EU), ved jeg ikke - det må du hitte et system til.

Er svaret ikke til dette at jeg tager det samlet beløb der står på den konto der hedder: "Google Adwords" under Salgsomkostninger? Her har jeg jo sat de 200 ind og trukket fra banken.. Hvis jeg bare sørger for det kun er Google Adwords regninger der ligger på den konto så er det vel bare det beløb der skal stå i rubrik A?

3dKids.dk - Gipsafstøbninger af baby hånd og fod i utrolig 3D.

Et minde for livet.

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 21:20

Jamen altså boo$ - du er skarp, du skal nok lære det dersens bogføring ! Yes Det er nemlig lige hvad du kan gøre, bare du husker kun at tage for hvert kvartal, så du ikke bare opsummerer summen hver gang. Du kan også bare tage momsbeløbet og gange med 4, det burde give det samme. Hvis og når du KUN har EU-ydelser, er det intet problem. Alle mine eksempler har været i tilfælde af, du har/får flere forskellige EU- og udlandskøb, og for at andre også kan følge med, der måske har flere poster end dig Smile

SusanneK.nu

Fra Køge
Tilmeldt 22. Jun 07
Indlæg ialt: 52
Fra  3dKids Skrevet kl. 21:42

Hehe endelig har jeg forstået noget..

Angående det her med om momsen er lig 40,- eller 50,- ved et køb på 200,- så er jeg stadig i tvivl.. fordi:

SusanneK.nu:
Nej, det er ikke korrekt, det du gør. Du skal regne med, at momsen allerede ER indberegnet i de 200 kr., dvs momsen udgør 20% af de 200,-, eller kr. 40,-.

Hvad jeg forstår udfra nedenstående link så burde det være 50 og ikke 40..

http://www.startvaekst.dk/momsadwords

Her er der nemlig et eksempel med et køb på 800 og en moms på 200, altså 25%

Er der noget jeg overser?

3dKids.dk - Gipsafstøbninger af baby hånd og fod i utrolig 3D.

Et minde for livet.

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 21:59

Hehe tænk, nu sidder jeg og får helt røde ører, for du har fuldstændig RET ! Jeg plejer jo ikke at regne det ud selv, men det er naturligvis ingen undskyldning. De 20% er når du skal finde momsbeløbet af et bruttobeløb. I am SO sorry. Jeg vil straks få rettet dette til i mine svar ovenfor, da andre der læser det, vil blive fejlinformeret, og det skal vi ikke ud i Embarrassed

SusanneK.nu

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 22:02

Ai ai ai - man kan ikke få lov til at rette gamle indlæg, når andre først har besvaret, åbenbart. Æv altså - er squ ked af, at der står fejlinfo i de indlæg.

SusanneK.nu

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)