Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Apple Developer

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg arbejder på en app sammen med en anden udvikler. Derfor er vi begyndt at tænke på hvordan vi skal udgive den på appstore. 

Man kan enten udgive den som firma (hvilket er meget besværligt hos apple).
Men man kan også udgive den som person (hvilket er noget lettere end firma).

Vi vil helst udgive den som enkelt person, hvor pengene bliver overført til én konto, da vi ikke mener, at det er besværet værd at oprette et firma, fordi vi ikke ved, hvor stor en succes app'en bliver. 

Hvordan deler vi pengene rent juridisk? Eller er det nødvendigt at oprette firma? 

Mvh 

Kristoffer

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 01:58

Jeg er ikke jurist så jeg ved ikke om man kan gøre det på den måde jeg vil forslå, men det er bare at oprette jer som privat person, også en af jer modtager pengene hvor i så har lavet en kontrakt der fortæller hvor mange procent i hver i sær skal have. Også skriver i begge under også deler i bare pengene på den måde?

Tilmeldt 27. Apr 10
Skrevet kl. 10:49
Tak for din idé!

Er der andre der har erfaringer eller viden inden for dette område?
Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 10:52

jeg forstår ikke at i ikke blot opretter et i/s med det samme. hvis i får stor nok omsætning så er i alligevel tvunget til det.

og nej det er ikke mere besværligt at oprette sig som firma, det er bare godkendelses processen der er lidt længere.

når i har et firma så har i også flere fordele mht fradrag når i skal markedsføre jeres app, og købe servere osv.

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 11:46

Bare opret den som privat person, hvis den skulle blive en sucess så skift til en virksomhed.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:46

I kan som Michael siger oprette et I/S eller endda Aps.  Processen tager lidt længere tid og er lidt mere besværligt, men i slipper bl.a. for at have jeres navn nævnt inde i appen (mindre ting) som her:

Rent skattemæssigt er det også betydeligt lettere at håndtere og selvom man er venner, kan der opstå splid. Better safe than sorry.

Tilmeldt 27. Apr 10
Skrevet kl. 15:08

Mange tak for jeres svar!

Hvis vi ikke opretter et firma, hvordan kan vi dele vores indtægter, så det er juridisk korrekt? 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)