Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skatteregnskab for I/S

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej derude,

Og mange tak for mange fremragende spørgsmål og svar - virkelig lærerigt.

Jeg kan dog ikke umiddelbart finde en tråd om skatteregnskab for I/S''er. Hvordan laver man smartest sådan et selv? Jeg har et I/S med en kammerat, og vi vil gerne sikre os, at vi gør alting så rigtigt som muligt. Vi er klar over, at vi kan købe os til det, men vores regnskaber er ufatteligt enkle, så vi vil gerne prøve at lave det selv - også for at lære lidt.

Findes der en guide et sted?

Mvh Sune

Tilmeldt 23. Jul 07
Skrevet kl. 23:44
Jeps, og så glemte jeg lige spørgsmål nummer to ;-)

Er der noget i vejen for at vi har oplyst til SKAT at vores overskud i virksomheden (og dermed det vi trækker ud) er 0 kroner (for at undgå at betale skat løbende, men i stedet få et "planlagt" skattesmæk efter vi afleverer selvangivelse/regnskab)?

Thanks again!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:55
Hej!

Nej...er ikke så svært.

Regnskabet laves på normal vis, og jeres resultat deles så forholdmæssigt efter jeres

ejerandele.

Husk at få lavet en I/S-kontrakt.

Nej...det kan i godt...dog nok ikke i længden, hvis resultaterne afviger væsentligt fra 0.

/Peter

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 08:18
Hvis i gerne vil vente med at betale skat kan i gøre dette ved at lave jeres skatteregnskab efter VSO, men det er ikke helt så nemt som et alm skatteregnskab, men i kan udskyde skatte ved i "spare" op i virksomheden.
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:58
Hej!

Ja...det koster så 28% Skat forlods.

Og husk, at det er den enkelte, der skal tage stilling til, om man vil bruge VSO.

Dette kan så besluttes, når regnskabet for I/S´et er udarbejdet.

/Peter

Tilmeldt 28. Jul 07
Skrevet kl. 22:20
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:31
JN-revisor!

Hmmm...forstår ikke rigtigt disse lovhenvisninger, hvad er hvad, og hvad skal de bruges

til i forbindelse med denne tråd?

/Peter

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:14
Der blev spurgt om en guide men jeg er enig med dig Peter i at Sune ikke kan bruge sådan et svar til noget. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 23. Jul 07
Skrevet kl. 17:28
Tak for svarene allesammen.

Ja, det kunne være rigtig godt med en guide et sted. Vi har nok sammenlagt 25-30 bilag i alt, så vi vil gerne selv prøve os lidt frem - det kan ikke være alt for svært.

Jeg går ud fra at henvisningerne til de forskellige lovgivninger sigter mod mit spørgsmål nummer 2 - altså om det er forbudt at holde på skattekronerne indtil regnskabsåret er omme. Vores indtægter svinger bare så meget fra måned til måned, at det ville være bittert at skulle betale et fast a conto skattebeløb hver måned. Vi har ingen fornuftig måde at fastsætte et sådant beløb på, og vi gider ikke ringe til SKAT hver måned og få tilsendt nye a conto-girokort. Er det så ikke fair nok at lægge fra til SKAT hver gang man udbetaler noget til sig selv privat og så, når året er omme, smide alle skattekronerne afsted samlet?

Jeg synes det lyder som den bedste måde, men måske er det af en eller anden grund ulovligt?

Mvh Sune

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)