I første omgang affinder jeg med den mindre fortjeneste for at undgå bøvlet med de engelske skattemyndigheder og den engelske leverandør. Så må jeg tage kampen, når salget stiger.
Jeg går ud fra, at bogføringen er præcis som hvis der blev udstedt en faktura uden 17,5% VAT (altså som erhvervelsesmoms).
Jeg står i næsten samme situation, og jeg har derfor fulgt med i diskussionen på sidelinien.
Jeg har dog fået forhandleren til at fjerne den engelske VAT på 17.5% efter lidt diskussion frem og tilbage.
Men nu kan jeg altså ikke finde ud af regnestykket mere, er der nogle der kan hjælpe?
Hvis vi siger jeg køber en vare i England til 1000 kr uden VAT, hvor meget skal jeg så betale alt i alt i diverse momser? Hvad bliver den pris jeg skal betale for varen alt i alt inklusiv momser, inden jeg sætter en salgspris på?
Du betaler kun moms af dit salg - varekøbets moms er ikke relevant. I f.eks uk er det sådan at du kan slippe for at betale moms fordi det er eksport udaf uk, forudsat du har en udenlandsk virksomhed. Ift. danmark skal du så betale moms af dit varesalg men man betaler jo kun moms af salg og ikke af køb. Hvis man køber varer i dk så trækker man det jo også fra og betaler det dermed ikke når det kommer til stykket.