Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi overvejer invester, men er det dét rigtige?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Dec 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er ved at starte en tjeneste op der kombinere motion og velgørenhed. Vi er lige blevet færdige med udarbejdelsen af projektbeskrivelsen og forretningsplanen, og har netop indgået et samarbejde med en dygtig grafiker der skal lave vores identitet. Næste skridt er at finde en programmør der skal programmere sitet, men da dette er en tung post vil vi gerne betale os fra det.

Vi overvejer nu at finde en invester, men er det dét rigtige?

Vi har brug for 500.000,- til at  realisere projektet. Vi har fra start sponsorer på, så de 500.000 vil være tjent ind igen inden ét år.

Projektet skal lanceres til maj, så kan vi overhovedet nå at lave en aftale med invester?

Nogle ideer til en invester der kan tage beslutninger hurtigt?

Og hvad er muligheder for at låne pengene i en bank (vi arbejder begge fuldtid på projektet, og har derfor ingen indtjening) ?

Og er der muligvis andre veje vi kan gå?

Glæder os til at høre fra jer!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis jeres realistiske budget for det første år viser, at de sponsorer nærmest garanterer, at de 500.000 kr kan tilbagebetales år 1 og med renter vel så på lidt mere hvis der er i banken - sig 1,5 år - OG i virkeligt kan bevise stærkt nok over for banken,, at budget er helt realistisk, at de 500,000 tilbagebetaling år 1 er efter alle jeres omkostninger inkl. holde jer selv i live OG at sponsores garantier er 100% valide - så er banken en langt billigere løsning end noget andet.

Dog er både bank og investorer meget vanskelige at overbevise på det her ganske tidlige stadie - hvor grafiker først lige er på og programør ikke klar med noget - så vær forberedte på at komme længere inden det helt løses

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 65
Fra  Airplay Music ApS Skrevet kl. 22:16

Hej
Jeg har netop efter en lang og hård kamp skaffet finansiering til etablering af en virksomhed.
Min erfaring er at en demo er "need-to-have", så jeg vil anbefale at I starter med at udvikle en demo.
Det kan I gøre ved at få en dygtig programmør på holdet (som partner) via at give denne en ejerandel,
således minimerer I også finansieringsbehovet.
Og en investor der kommer med DKK 500.000 skal typisk betales med en stor ejerandel vs. den ejeraftale
I kan lave med programmøren.

Good luck
Airplay

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)