Bruger heller ikke en almindelig bank når jeg skal have lån til ejendom.
Havde på et tidspunkt en lejlighed hvor sælger havde accepteret mit tilbud,
som var fornærmende ringe....... 60kvm på Nørrebro i 2001 til 800K (ok der skulle
puttes 100K i den, men så kunne den også sælges med en kæmpefortjeneste.
Min bankrådgiver (private) kunne ikke da jeg ikke havde planer om at flytte ind i lejligheden,
men blot ville sælge den videre... så var jeg pludselig erhvervskunde...... Erhvervsafdelingen
ville ikke da jeg ikke havde firma, men gjorde det på hobbybasis.... jeg var altså mellem 2 stole.
Da jeg endelig fandt pengene (pantebrevshandler) fornyede jeg mit købstilbud, men der var
lejligheden lige blevet solgt... for 900K..... jeg prøver den dag i dag at lade være med at ærgre
mig over bankens lønmodtagermentalitet og kassetænkning.
Nå det var et sidespring... håber Klubben kommer op at køre.... |
Hej med jer alle ..... tak for jeres opbakning ....skønt at se der er andre der er i samme båd men også temmelig trist som bankerne behandler os alle med de nye ideer.
Nu ved jeg jo godt at jeg ikke har opfundet begrebet swinger - men for dælen da ozz - Jeg er helt overbevist om at netop jeg, kunne tilføre dette område en ny og virkelig god måde, at drive en sådanne klub på.
Jeg er bestemt ikke uden erfaring i dette miljø - har været i det som gæst / bruger i de sidste 10 år - derfor tør jeg nu kaste mig ud i det enorme arbejde der ligger foran mig, som kommende klub bestyrer / andelshaver. Jeg er bestemt klar til de mange timer i lokalerne, også de timer der ikke er gæster i klubben, og de medfølgende ekstra timer der er svære at sætte tal på, dem der bruges på regnskaber, indkøb, transport, møder, og meget andet.
Desuden har jeg en ret så fornuftig dialog, med 2 personer som ejer hver deres swinger klub her i landet, de er begge villige til at dele deres viden med mig, samt gøre mig opmærksom på de fladgrupper der ligger i dette miljø. Så alt i alt ser jeg mig selv som yderst velforberedt på dette projekt.
Jeg er på ingen måde i tvivl om mit ønske om en ny swinger klub på Sjælland bliver til virkelighed – Det store spørgsmål er bare HVORNÅR – Jeg overvejer ligefrem at købe en passende ejendom for derigennem at skabe sikkerhed for lånet, men det forøger jo bare lånebehovet med købsprisen – hvilket jeg ikke kan se er den smarteste måde at gøre det.
Er der nogen af jer der har erfaringen med eks. leasing af HELE opstarten – ved der findes tilbud på det danske marked der passer ind i dette – eller måske gå til en af de små låneformidler og få denne som partner – Hen á la eks. Holm Finans !
Som en lille side bemærkning men ret vigtig for mig .................. Så vil jeg uden tvivl forblive på Amino selv om jeg kommer i gang med min klub - Jeg har besluttet mig for af 40 % af min del af overskuddet fra klubben vil jeg bruge til at hjælpe andre Aminoer i gang - Jeg forventer ingen tak for denne tanke men kæft hvor kunne det være skønt at hjælpe andre igang med deres fantastiske projekter.