Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Yahoo Search Marketing er sgu for mærkelige

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har sat en CPC kampagne igang hos Google for E-Pusher, altså min online marketing bog og har netop fået endelig afslag på disse ord:

online marketing

search engine optimization

google seo

adwords google com

affiliate program

seo

affiliate programs

search engine marketing

Det er ikke mærkeligt at Google løber med markedet..

Dbh Martin

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 09:40
Og der fulgte ingen forklaring med? Relevansen er det til at få øje på...
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:46

I overskriften står der Yahoo Search Marketing, men i dit indlæg står der Google - er det bare mig der er forvirret? :)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:33
Dato: 21-07-2007 09:45:33 Forfatter: Mikkel deMib

I overskriften står der Yahoo Search Marketing, men i dit indlæg står der Google - er det bare mig der er forvirret? :)

Jeg var nok lidt træt, det er Yahoo.
De mener ikke at de er relevante for min landingsside og at de ord bør stå på siden.
Jeg spurgte så om de mente at jeg skulle lave 200 landingssider, for at gøre dem glade, men det gad de sikke svare på.

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:42
Var det til jeres engelske sider?

Både Yahoo og Google er blevet mere skrappe med at der er mere direkte relevans mellem keywords og landing sider. Google gør så mest det, at de forlanger helt urimelige priser hvis de ikke synes det er godt nok, Yahoo afviser lidt mere. Googles filosofi er tilsyneladende at det er ok at spamme, hvis bare man betaler. Så kan jeg egentligt bedre lide Yahoo der siger, no way! - uanset hvad du betaler. Men det er jo en smags sag.

Problemet for dem begge er, at hvis de ikke passer virkelig meget på, at kvalliteten og den direkte relevans er i top, så vil folk over tid opfatte deres annoncer som dårlige, og så kunne det jo ende samme sted som bannerne gjorde. Og så lukker både Google og Yahoo! Så omend det kan virke irreterende mener jeg det er et nødvendigt skridt fra dem begge.

Men for at svare på det spørgsmål Yahoo ikke gad svare dig på: Ja, du skal lave 200 target sider - eler lave noet "sjovt" dynamisk :)

Fra København
Tilmeldt 18. Aug 06
Indlæg ialt: 190
Fra  Denker Media - oversættelsesbureau Skrevet kl. 11:09
Vi har også haft problemer med Yahoo Search Marketing. Vi har foreslået keywords, som var helt oplagte ifm. vores ydelser i vores virksomhed, men da disse ord ikke figurerede på vores landingpages, blev ordene afvist.

Det er i øvrigt en mere omstændig proces Yahoo kører med, idet de skal godkende alle annoncer. Her er Google lidt nemmere at danse med, da annoncerne som bekendt kan være på et minut efter.

Hilsen Martin
Denker Media oversættelsesbureau

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:25
Jeg er helt med på at ordende skal være relaterede til den ydelse man tilbyder, men at man skal tvinges til at lave landingssider med alle synonymer for sine ydelser, det er sgu for latterligt...

Dbh Martin
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 11:30
Ja, det er sgu blevet for meget. Vi har også lige fået en kunde med nøjagtig samme problematik - det løste ved faktisk ved hjælp af cloaking, da hans konvertering med garanti ville falde hvis vi skulle lave landingpages for alle søgeord (plus, så er det så tidskrævende ). Du siger til, hvis du skal have lidt hjælp til det, ikk'?

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:28
Jeg er slet ikke enig med dig her, Martin. Du glemmer fuldkommen brugerne. Det er for at sige det ligeud røvirreterende at søge på f.eks. "seo" og så komme frem til nogle der sælger en bog om iværksætterri, hvor der godtnok står lidt på side 79 om SEO. Det er simpelt hen ikke relevant nok, og det er ikke det søgebrugerne forventer. Yahoo og Google har udelukkende strammet op for at bevare troværdigheden omkring deres produkt for at undgå den samme flugt som der tidligere er set fra andre medietyper hvor sælgerne blev for grådige på bekostning af brugeroplevelsen. Hvis man som annoncør ikke gider at gøre sig umage i den forbindelse, ja så må man altså vælge andre medier.

I kan godt forberede jer på at det bliver endnu mere stramt i tiden fremover. Så hvis I synes dette er for surt, så drop PPC og find andre mediekanaler.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:38
Dato: 21-07-2007 16:28:28 Forfatter: Mikkel deMib Jeg er slet ikke enig med dig her, Martin. Du glemmer fuldkommen brugerne. Det er for at sige det ligeud røvirreterende at søge på f.eks. ''seo'' og så komme frem til nogle der sælger en bog om iværksætterri, hvor der godtnok står lidt på side 79 om SEO. Det er simpelt hen ikke relevant nok, og det er ikke det søgebrugerne forventer. Yahoo og Google har udelukkende strammet op for at bevare troværdigheden omkring deres produkt for at undgå den samme flugt som der tidligere er set fra andre medietyper hvor sælgerne blev for grådige på bekostning af brugeroplevelsen. Hvis man som annoncør ikke gider at gøre sig umage i den forbindelse, ja så må man altså vælge andre medier.

I kan godt forberede jer på at det bliver endnu mere stramt i tiden fremover. Så hvis I synes dette er for surt, så drop PPC og find andre mediekanaler.

Nu vrøvler du min vej. Det er min E-Pusher bog hvor der faktisk er et helt kapitel med SEO. Det er muligt at det ikke er på dit niveau, men der kan vi jo ikke befinde os alle sammen. Hvis en dansker søger på SEO, er det da uhyre relevant at vise ham en bog der bl.a. behandler det emne.

Dbh Martin
Side 1 ud af 3 (22 indlæg)