online marketing search engine optimization google seo adwords google com affiliate program seo affiliate programs |
Yahoo Search Marketing er sgu for mærkelige
|
I overskriften står der Yahoo Search Marketing, men i dit indlæg står der Google - er det bare mig der er forvirret? :) |
Jeg var nok lidt træt, det er Yahoo. De mener ikke at de er relevante for min landingsside og at de ord bør stå på siden. Jeg spurgte så om de mente at jeg skulle lave 200 landingssider, for at gøre dem glade, men det gad de sikke svare på. Dbh Martin |
Både Yahoo og Google er blevet mere skrappe med at der er mere direkte relevans mellem keywords og landing sider. Google gør så mest det, at de forlanger helt urimelige priser hvis de ikke synes det er godt nok, Yahoo afviser lidt mere. Googles filosofi er tilsyneladende at det er ok at spamme, hvis bare man betaler. Så kan jeg egentligt bedre lide Yahoo der siger, no way! - uanset hvad du betaler. Men det er jo en smags sag. Problemet for dem begge er, at hvis de ikke passer virkelig meget på, at kvalliteten og den direkte relevans er i top, så vil folk over tid opfatte deres annoncer som dårlige, og så kunne det jo ende samme sted som bannerne gjorde. Og så lukker både Google og Yahoo! Så omend det kan virke irreterende mener jeg det er et nødvendigt skridt fra dem begge. Men for at svare på det spørgsmål Yahoo ikke gad svare dig på: Ja, du skal lave 200 target sider - eler lave noet "sjovt" dynamisk :) |
Vi har også haft problemer med Yahoo Search Marketing. Vi har foreslået keywords, som var helt oplagte ifm. vores ydelser i vores virksomhed, men da disse ord ikke figurerede på vores landingpages, blev ordene afvist. Det er i øvrigt en mere omstændig proces Yahoo kører med, idet de skal godkende alle annoncer. Her er Google lidt nemmere at danse med, da annoncerne som bekendt kan være på et minut efter. |
Hilsen Martin
Denker Media oversættelsesbureau
Dbh Martin |
![]() |
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
I kan godt forberede jer på at det bliver endnu mere stramt i tiden fremover. Så hvis I synes dette er for surt, så drop PPC og find andre mediekanaler. |
Nu vrøvler du min vej. Det er min E-Pusher bog hvor der faktisk er et helt kapitel med SEO. Det er muligt at det ikke er på dit niveau, men der kan vi jo ikke befinde os alle sammen. Hvis en dansker søger på SEO, er det da uhyre relevant at vise ham en bog der bl.a. behandler det emne. Dbh Martin |