Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har valgt at momsregistrere mig. Nogle gode råd?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Takker for svar.

Nu er jeg blevet moms registreret, men er efterfølgende kommet i tvivl, om det reelt er, hvis man forventer en omsætning på mere end 50.000kr før skat. Man skal moms registrere sig (og ved godt det ikke kun har betydning, om det er fra januar til december man tjener over de 50.000kr. Men at det også gælder, hvis det er fra f.eks. marts til marts tjener mere end de 50.000kr). Eller om disse 50.000kr er, hvor man medregner moms. Så man reelt kunne vente, til man forventede at tjene 50.000kr + de 12.500, man skal af med i moms. Sådan man faktisk kunne vente med at momsregistrere sig, til man havde en omsætning (inkl. moms) på 62.500kr?

Ikke fordi det har den store betydning, nu da jeg har moms registreret mig.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 17:51

Hej Kim

For gudsskyld gør 2 ting:

1. Tag et kursus i erhversøkonomi

2. Opret en moms konto også flyt alt momsen derover.

Held og lykke med dit firma!

Vh

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 17:58

Der er moms konto på e-moms. Så dette er overskueligt, når jeg skal indgive hvert kvartal.

Og skal til informationsmøde hos SKAT her i januar. Og i forhold til, at betale moms af de service ydelser jeg foretager mig. Føler jeg at jeg har styr på det. Og ligeledes at trække købsmomsen fra, hvis jeg får brug for dette. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:38

de 50.000 kr er omsætning og ikke indtjening. Det er 12 løbende måneder og det er ikke en bundgrænse.

Hvis du i nogen som helst 12 mdr periode kommer op over 50.000 kr - så vil du blive opkrævet moms af de første 50.000 kr hvor du skulle ha været registreret men jo faktisk ikke selv indkrævet moms + en bod på samme beløb, så du vil skulle af med 25.000 kr af de første 50.000 kr i moms - så det er MEGET dumt ikke at momsregistrere sig hvis man kan forvente at krydse 50.000 kr i omsætning. Eneste redning man har er, at når man kommer op til 49.000 - så holder man op med omsætning i tilstrækkeligt mange måneder til at man ikke i nogen periode der omfatter de første 49.000 kommer over 50.000 kr - og det kan være en del måneder man skal ligge bomstille i, så det er fint du har registreret dig

Rådet om special konto til moms tror jeg ikke var i din bogføring - hvor du har en momskonto, jeg tror der mentes bankkonto. Om det er nødvendigt er helt et personligt spørgsmål, nogen er glade ved at de løbende ved ca hvad de skal af med og har pengene stående klart, andre har likviditet og overblik nok til at ha det hele samlet på en konto

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)