Hej alle sammen. Jeg er ny her og håber at mit indkæg er det rigtige sted. Jeg vil drive et internet butik, men ved ikke lige hvordan jeg kan holde styr på porto, men hensyn til regskab. Nogen gange betaler mine kunder porto og andre gange betaler jeg porto, eller nogen gange indbataler en kunde et beløb, hvor portoen ikke er nok, hvor jeg betaler resten....'' Hvordan kan jeg holde styr på det, med hensyn ´til regskab, og hvordan skal det bogføres i følge SKAT? Findes der nogle programmer som man kan anvende? Håber mit spørgsmål er til at forsår, og håber at nogen kan hjælpe Venlig hilsen |
Post-ordre
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
- 1
Bruger du ikke et regnskabsprogram i dag? Eller endnu bedre, har du en bogholder? Det sidste kan absolut anbefales. Det koster ikke ret meget at få en god bogholder til at ordne den slags for dig, og så kan du koncentrere dig om det du er bedst til - hvilket sikkert også er det du synes er sjovest :) |
Jeg er enig med Mikkel i metoden: Du skal have en konti i dit regnskab til køb af porto og en til salg af porto. Og portoen er (med få undtagelser) momsfri, så derfor skal de adskilles fra de øvrige indtægter og udgifter. Så længe du sørger for, at dine kunder aldrig betaler for meget i porto, er det helt ukompliceret at holde styr på. Med hensyn til bogfør-selv eller outsource til bogholder, så er det jo meget forskelligt, hvordan folk har det med det. Jeg ved, der er flere internetbutiksejere, også her blandt Aminoerne, som klarer det meget fint selv. Mange vælger at gøre det selv i starten og så finde en bogholder, når der bliver rigtig travlt - og hermed får mig sig en grundlæggende nyttig viden om regnskab og økonomi. Andre mener, at man skal skynde sig at få opgaven lagt ud for at kunne fokusere på salg og forretningsudvikling. |
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)