Vi har udvilklet en webportal, som vi snart vil gå i luften med. I den forbindelse skal vi have startet et selskab. Vi overvejer at oprette et ApS med portalen som apportindskud. Jeg har fået at vide at vi i sådan et tilfælde skal svare skat af apportindskuddet. Er dette korrekt? Vi har jo ikke haft nogen indtægter endnu og dermed heller ingen penge at betale skat af... Jeg har endvidere ladet mig fortælle at det samme gælder hvis vi tager 125.000 DKK af vores efterskatkroner og bruger dem som indskud?! Det lyder på mig som dobbelt beskatning, er det korrekt? Jeg vil jo helst oprette selskabet og først betale skat når der begynder at rulle penge ind. Det skal siges at vi er fire personer der skal starte dette ApS og ejerandelene placeres således at 1 person får 75 % ejerskab og de sidste 3 får tilsammen 25% ejerskab. Med venlig hilsen MBalstrup |
Man skal ikke betale skat af et apportindskud da dette gøres med allerede beskattet midler.
Jeg tror dog ikke i kan bruge jeres hjemmeside som apportindskud, hvis i selv har udviklet den, da det er svært at bevise at den faktisk er 125.000kr værd. Hvis i har været ude og købe den for 125.000kr eller mere - ja så kan det være der er en chance, men det er stadig svært da i ikke har bevist at portalen kan indtjene penge.
Jeg tror dog ikke i kan bruge jeres hjemmeside som apportindskud, hvis i selv har udviklet den, da det er svært at bevise at den faktisk er 125.000kr værd. Hvis i har været ude og købe den for 125.000kr eller mere - ja så kan det være der er en chance, men det er stadig svært da i ikke har bevist at portalen kan indtjene penge.