Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate indkomst og start af enkeltmandsvirksomhed - kan det betale sig?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg begyndte for et halvt årst tid siden at bygge nogle affiliate sider op, nu er jeg efterhånden oppe på en indtægt, hvor jeg indenfor en overskuelig fremtid forventer at komme over de 50.000 i affiliate indtægt. Jeg overvejer nu at starte en enkeltmandsvirksomhed så jeg kan trække de udgifter fra jeg har til domæner, plugins, artikler, webhoteller, markedsføring etc. Men kan et overhovedet betale sig for mig at starte en enkeltmandsvirksomhed, i forhold til det administrative bøvl der følger med? råd søges

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:55

hvis du kommer over 50.000 kr på 12 løbende måneder så vil du skulle betale dobbelt moms for den del du ikke var registreret så det har du ikke råd til. Du har med andre ord ikke noget valg og må tage det administrative bøvl. Du kan købe dig til hjælp - og kommer langt  med bogføring og indberetninger for 10.000 om året - selvklart afhængigt af kompleksivitet

Du kan da i øvrigt trække dine udgifter fra allerede nu - bare uden moms, så længe de er 100% firmarelaterede, så er det 100% udgifter.

Dit resultat er så omsætning minus konkrete udgifter og det skal i rubrik 12 formentlig så MEN de 50.000 er OMSÆTNING som udgør grænsen hvor du skal være registret og hvor du ikke i nogen 12 mdr periode må være over - og som du ikke vil overskride

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:15

Hej Cookie, tak for dit svar. Men hvordan definerer man "omsætning" i forhold til affiliate. Det er jo ikke mig der omsætter noget, men virksomheden jeg reklamerer for, som så udbetaler mig at salær for at dirregere trafik til deres webshop.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:26

thk1976:

Hej Cookie, tak for dit svar. Men hvordan definerer man "omsætning" i forhold til affiliate. Det er jo ikke mig der omsætter noget, men virksomheden jeg reklamerer for, som så udbetaler mig at salær for at dirregere trafik til deres webshop.

Og disse udbetalinger er din omsætning. Når du trækker dine udgifter fra det beløb, har du dit overskud.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 307
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 17:52

Jeg ville bare se at få det oprettet, f eks her Per 1 januar.
Det administrative bøvl er heller ikke så slemt igen - du kan have det hele på
Computeren, og hvis du f.eks. bare sørger for at gemme kvitteringen i din kvitteingsmappe som pdf så snart du har gennemført kvitteringen så går det ok nemt :-)

Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:45

thk1976:

Nicolaj Thomasen:
 Og disse udbetalinger er din omsætning. Når du trækker dine udgifter fra det beløb, har du dit overskud.

Jep - så det er de udbetalinger der udgør din omsætning og som ikke på noget tidspunkt på en 12 mdr periode med overstige 50.000 kr - ellers blir det dyrt

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:59

okay, tak for svareneSmile

Det klogeste er nok at få oprettet en enkeltmandsvirksomhed hurtigst muligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:21

Ja forudsat det betragtes som omsætning og det gør det vel. Kun hvis det var honorar eller løn, kunne det naturligvis skatte det som sådan, men det forekommer jo her som omsætning. (ved intet om Affiliate)

Derfor skal du jo i princippet bremse tilmed, så du ikke på 12 mdr kommer over 50.000 kr når du tager 12 mdr sammenhængende fra inden du registrerede og efter registreringen - så fra din start  der vel var ca 6 mdr siden og 12 mdr frem - må du  ikke komme over 50 t selv om du er registreret midt i perioden

Forklaret anderledes: Hvis du startede som du skriver for 6 mdr siden og nu har omsat for feks 40.000 kr og så registrer dig idag - så må du stadigt ikke omsætte for over 50.000 kr i 12 mdr = de 6 mdr der er gået med 40.000 kr i omsætning og 6 mdr videre frem fra nu. Gør du det, vil du være momspligtig af den del der lå inden = de 40.000 kr + formentlig få en bod på yderligere 1 gang det beløb, du burde har faktureret og afregnet i moms

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:00

Ok tak for svaret John. Der bliver dog betalt Moms af beløbet, det betaler affiliate udbyderen, jeg opgiver indtægten som B indtægt, så jeg tror ikke den problematik du skitserer ovenfor bliver et problem. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:19

thk1976:
Der bliver dog betalt Moms af beløbet, det betaler affiliate udbyderen, jeg opgiver indtægten som B indtægt, så jeg tror ikke den problematik du skitserer ovenfor bliver et problem.
Nej det lyder det jo så slet ikke til det er jo der jeg intet ved om affiliate afregning

vh

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)