Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varebil Privat/erhverv

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Skærbæk
Tilmeldt 16. May 12
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kan man køre Varebil Privat/erhverv for at reducere strafafgiften på vægtafgiften -  når man bruger en privat varebil (med kørselsgodtgørelse) i firma regi? Varebilen er i dette tilfælde er udtyret med værktøj, hylder m.m.

Mvh Bjarne

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:15

Ja!

Når du registrerer din private papegøjepladebil, så husk at registrere den som delvist anvendt privat/erhverv, for så sparer du 50% på privatbenyttelsesafgiften (også kaldet misundelsesafgiften).

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 11:05

men når man gør dette, så kan man vidst heller ikke få den høje sats på 4 kr/km for kørsel i privat bil i arbejdstid. sidst jeg skulle bruge min bil i eget firma, regnede jeg ud at det ikke kunne betale sig, så det har også noget at gøre med hvor langt man kører

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:19

Michael Thorborg:

men når man gør dette, så kan man vidst heller ikke få den høje sats på 4 kr/km for kørsel i privat bil i arbejdstid. sidst jeg skulle bruge min bil i eget firma, regnede jeg ud at det ikke kunne betale sig, så det har også noget at gøre med hvor langt man kører

Det er forkert. Det kan man sagtens.

Satsen er i øvrigt 3,80 kr. pr. km i 2012.

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 15:45

så tager jeg mine ord i mig igen :)

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra Skærbæk
Tilmeldt 16. May 12
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 12:26

Tak for svaret :o)

Mvh Bjarne

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:41

Det var så lidt! Yes

Hvis der er tale om en bil på papegøjeplader, som vejer under 3 tons totalvægt, og din virksomhed har en omsætning på mindst 50.000 kr. om året, så kan du OGSÅ fradrage 100% af momsen på driften.

Dvs. selvom der er tale om en privat bil, der er indregistreret privat/erhverv, så kan du fradrage hele momsen på alle driftsomkostninger (brændstof, reservedele, service, mv), også den private del af driften.

Det kan du, selvom du samtidig afregner kørsel pr. kilometer efter statens takster.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:48

Hvor meget privat kørsel taler vi om. Beskrivelsen af bilen tilsiger jo for mig at bilen kan gå som specialindrettet varebil hvor man kan køre op til 1.000 km. privat om året (og derudover har mulighed for at "leje" den på dagsbassi når dagsbilletterne kommer herefter nytår - hvis de gør det....).

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:59

Skattekonsulenterne ApS:

og derudover har mulighed for at "leje" den på dagsbassi når dagsbilletterne kommer herefter nytår - hvis de gør det....

Ja, der kommer nogle spændende muligheder med dette nye lovforslag...

Men er det ikke noget med, at der bliver et problem for hovedaktionærer og firmabiler på gule plader på hjemmeadressen?

Hvor man oftere vil blive beskattet af muligheden for at bruge firmabilen, end hvis man er lønmodtager, og har firmabil stillet til rådighed. Jeg talte med en registreret revisor, som nævnte dette i hvert tilfælde, men jeg har ikke selv læst yderligere op på det endnu.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:50

Det har han tilsyneladende heller ikke Big Smile Har man som hovedaktionær en bil på hvide plader stående på hjemmeadressen så er det svært at undgå fri bil beskatning. Det er også klart at myndighederne har lettere spil når en gulpladebil står på hjemmeadressen men de er stadigvæk oppe imod at det er dem der har bevisbyrden for at der er kørt privat i bilen når det er en guldpladebil. Den bevisbyrde tages meget alvorligt i dag. Kan de ikke konkret påvise et eksempel med privat kørsel så kan de ikke gøre noget og der er jo masser af erhvervsdrivende der kører direkte ud til kunder fra bolig og omvendt.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)