Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Er jeg for ung og uerfaren til at starte mit eget?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pernille:

Tak for jeres svar - det er super at få noget respons.

Emil - Det er blot et mål det at webshoppen skal blive international. Som erhvervsdrivende skal man altid have et langsigtet mål, som man forsøger at opnå - ellers kommer man jo ingen vegne med sin virksomhed? :) 

Men som udgangspunkt vil jeg starte webshoppen med fokus på salg i Danmark. Hvem ved - hvis det går godt, kan jeg sigte videre. 

Det jeg bare vil frem til, er at konkurrencen er meget hård indenfor din branche. Rigtig mange brænder årligt deres næller, fordi de vil starte en webshop med modetøj, børnetøj eller økologisk hjemmekogt frugtmos (faktisk så mange, at eksempelvis http://skaljegstarteenwebshop.dk/ er opstået). Du skal derfor have en klar idé om, hvad du kan gøre bedre eller anderledes end dine konkurrenter. At få varene hjem fra leverandøren, for efterfølgende at lægge dem op i en flot designet webhop er på ingen måde nok. Er du ihærdig nok kan det sagtens lykkes for dig - bestemt. Men at have en webshop er på ingen måde venstrehåndsarbejde, som mange desværre har fået en opfattelse af.

Held og lykke!

- Emil

Fra Herning
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Ur-eksperten.dk Skrevet kl. 13:18

Jeg er 16 og er begyndt på HHX i år. Jeg har min egen webshop. Det kan sagtens lade sig gøre, så gå du bare i gang med at finde ud af hvad det vil kræve! :-)

En god side: www.startvaekst.dk 

Mvh

Frederik

Tilmeldt 7. Dec 12
Indlæg ialt: 86
Fra  Saris Group Skrevet kl. 13:30

Hej Pernille.

Jeg var 16 da jeg første gang startede en lille virksomhed. jeg vil sige at du er aldrig for ung til at komme i gang. 

Som 20 årig havde jeg en virksomhed med 15 ansatte, det var spændende men også krævende, så man skal vide hvad man vil og hele tiden have et mål for øjet.

Det vigtigste er at du har sat dig ind i havd der skal til for at komme i gang. og at du har lavet dig en "forretningsplan" og et budget oversigt, så du ved hvad dine udgifter er og hvad dit DB (dækningsbidrag) vil være på dine produkter.

Men vigtigst af alt er at du brænder for det du går i gang med og at du ligger den tid i det som der skal til for at det også bliver en succes. 

Du kan jo få en masse informationer herinde som du kan bruge for at komme i gang. Hvis ikke du finder det herinde, så kan du jo altid spørge så kommer der sikkert en masse gode ideer og info fra de mange aktive brugere herinde.

Held og lykke med at få din ide lavet om til en virksomhed.

Mvh/ Jimmie

Jimmie Steinbeck

Dealsfnder.dk - din shopping og fashion guide online.

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 13:32

Hej Pernille,

Nej, 20 år er bestemt ikke ungt, hvis du sammenligner med mange andre brugere herinde - det vil nærmest give dig et indtryk af at du er bagud Wink

Selvfølgelig kan du starte nu, men som andre siger, så er tøj-branchen rigtig hård, fordi der udover de store spillere på markedet findes rigtig mange mindre konkurrenter i de forskellige nicher. Men hvis du virkelig brænder 110 % for det, så har du en chance for at slå de andre.

Start med at lave en forretningsplan, og så vil du hurtigt finde ud af, om der er plads til din forretning på markedet. Hvis du har svært ved at besvare spørgsmål som "Hvordan vil du differentiere dig fra dine konkurrenter?", altså hvad du vil gøre anderledes og bedre end dem, så bliver det op ad bakke for dig. Men lykkes det, så er du godt på vej.

Jeg anbefaler Ivækst.dks skabelon til en forretningsplan.

Held og lykke med projektet!

Mvh

Tobias Ehlig

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:22

Jeg var 22 år og startede op parallelt med ingeniørstudiet.

En god ting ved at starte op mens man er under uddannelse er, at man har en basisindtægt i form af SU'en, man er vant til at leve forholdsvist beskedent og man har ikke de store forpligtelser (såsom børn).

Den negative del er så, at man typisk heller ikke har en større opsparing at tage af. Så tingene kan tage længere tid, da man ikke i samme grad kan købe sig til genveje, uden at skulle låne.

Jeg synes at de 4 punkter Michael lister er supergode, og det er noget enhver iværksætter bør kunne svare på.

Mvh Carsten

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 00:17
Hej Pernille
Jeg kan anbefale dig at tilmelde dig iværksættermagasinet start op.
Det er en god hjælp til at komme godt fra start.
Her kan du læse om hvordan andre har gjort og få gode råd.
Du tilmelder dig her.
Www.startopmagasinet.dk

Det er gratis.

Fra Korsør
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 00:39

Med udgangspunkt i dit oprindelige indlæg Pernille: Hvad f*** holder dig tilbage :-)? Når du har fundet ud af, hvad du vil svare på dét spørgsmål, så stil dig selv næste spørgsmål: Hvordan har jeg tænkt mig at ordne det problem, som tydeligvis afholder mig fra at kaste mig ud i det?

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra Korsør
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 00:46
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Michael:

Hej.

Jeg rådgiver iværksættere i opstartsfasen. Og bliver næsten nød til at spørge dig.

1. Du lever vel af SU nu ?. Hvad vil du leve af når du stopper din uddannelse ?. Har du husleje der skal betales ?.

2. Hvilken form for startkapital har du ?. Og ikke mindst hvor stor er den ?.

3. Har du en forretningsplan der er realistisk ?. Har du en Bank der støtter dig ?. Har du en Revisor ?. Hvem laver regnskaberne ?.

4. Hvis ikke webshoppen kan køre rundt. Og du må lukke. Har du så en plan for hvad der skal ske ?.

Ja der er mange by CouponDropDown" id="_GPLITA_1" style="text-decoration: underline;" href="#" in_rurl="http://i.trkjmp.com/click?v=REs6MTA0OTc6MTMyOnNww7hyZ3Ntw6VsOjdkMzQxMDE0ZjZlOGFjNWVhNWI4ZWE1Y2FmZjM4OTI5OnotMTEyMi0xMDAwOTM6d3d3LmFtaW5vLmRrOjEzMDk6NDkwYzlmMTM3ZGFkNjM5ZTc3MDhkMDA5YzgyOTFiNzM">spørgsmål man lige skal gå igennem inden man går igang.

Med den dybeste respekt for dine råd, da de helt bestemt er brugbare for mange mennesker, vil jeg dog alligevel være lidt rasmus-modsat og citere Jesper Buch fra hans selvbiografi 'KICK-ASS'. Jeg citerer ordret: "..."Går det, så går det, og går det ikke, så laver vi det om." Havde vi gennemtestet løsningerne, var vi aldrig nogensinde kommet ud af starthullerne. (...) Jeg kalder det i dag for LCBL-princippet - LAUNCH CRAP BUT LAUNCH."

- Mads

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 00:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mads Grønlund:

Med den dybeste respekt for dine råd, da de helt bestemt er brugbare for mange mennesker, vil jeg dog alligevel være lidt rasmus-modsat og citere Jesper Buch fra hans selvbiografi 'KICK-ASS'. Jeg citerer ordret: "..."Går det, så går det, og går det ikke, så laver vi det om." Havde vi gennemtestet løsningerne, var vi aldrig nogensinde kommet ud af starthullerne. (...) Jeg kalder det i dag for LCBL-princippet - LAUNCH CRAP BUT LAUNCH."

- Mads

Det er fint, at blive begejstret for en lav adgangsbarriere og "all can do it"-stemning...  Hvis alternativet er, at man IKKE gør noget som helst!

En forretningsplan er et eminent værktøj til, at få perspektiv på sin ide. Det er ikke alle, som har behov for det - omvendt kender vi allesammen det, at man ser sig blind på sin egen kreation. 

Failing to plan to planning to fail ;)  

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 08:23

kast dig bare ud i det husk dog lave regnskab og vis skal lykkes som en levevej er det ekstremt hårdt arbejde du skal i gang med nu men har et lille forspring grundet din aldre

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)