Det behøver man bestemt ikke gå i skole for at lære. Og det er da i hvert fald slet ingen hjælp på den vej, at skulle bruge en masse tid på at lære noget man ikke skal bruge. Alt hvad man kan lære på de fleste uddannelser kan man studere selv. Ja, man kan endda på mange universiteter gå til de samme forelæsninger som de studerende, hvis man har lyst til det. Jeg siger ikke at man ikke skal lære eller studere hvis man vil være selvstændig, jeg tror bare ikke en skole er det rigtige sted at gøre det. Hvis man ikke har nosser nok til at kunne studere selv, opsøge viden selv, og dygtiggøre sig selv i den retning man har brug for, så er jeg svært bange for at man heller ikke har nosser til at drive en virksomhed. |
Skole er fint nok hvis man ikke ved hvad man vil, eller man vil have et job. Men skal man være iværksætter, så må jeg tilstå at jeg ikke kan se pointen. Man kan ikke lære noget man har brug for som iværksætter på en skole, som man ikke kan lære på den halve tid virkeligheden og så er det meget sjovere..
Skulle man fortryde sit iværksætteri, så er det jo aldrig for sent at tage en uddannelse. Der går adskillige halvfjerdsårige på landets universiteter..
Dbh Martin