Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætteruddannelse?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :
> Du bliver dygtigere til at finde svar og tilegne dig viden selv.

Det behøver man bestemt ikke gå i skole for at lære. Og det er da i hvert fald slet ingen hjælp på den vej, at skulle bruge en masse tid på at lære noget man ikke skal bruge.

Alt hvad man kan lære på de fleste uddannelser kan man studere selv. Ja, man kan endda på mange universiteter gå til de samme forelæsninger som de studerende, hvis man har lyst til det.

Jeg siger ikke at man ikke skal lære eller studere hvis man vil være selvstændig, jeg tror bare ikke en skole er det rigtige sted at gøre det. Hvis man ikke har nosser nok til at kunne studere selv, opsøge viden selv, og dygtiggøre sig selv i den retning man har brug for, så er jeg svært bange for at man heller ikke har nosser til at drive en virksomhed.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:54
Skole er fint nok hvis man ikke ved hvad man vil, eller man vil have et job. Men skal man være iværksætter, så må jeg tilstå at jeg ikke kan se pointen. Man kan ikke lære noget man har brug for som iværksætter på en skole, som man ikke kan lære på den halve tid virkeligheden og så er det meget sjovere..

Skulle man fortryde sit iværksætteri, så er det jo aldrig for sent at tage en uddannelse. Der går adskillige halvfjerdsårige på landets universiteter..

Dbh Martin

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 10:22
Jeg tror bare på at uddannelsen giver dig mere end man regner med, samtidig med at den modner dig, både som individ, men også i et fællesskab med de andre studerende.. Med mindre man er Karl Smart og tror man kan det hele, så får man også et grundlag for sine evner, og på den måde en mere sikker følelser for sine evner..

Men klart, vil du bare åbne en webshop hvor du sælger et eller andet fancy som folk gerne vil have, bevares, så behøver man da ikke en uddannelse, allerhøjest noget viden indenfor salg...
Jeg ser bare lidt længere frem, og vil gerne have en baggrund for det jeg snakker om, især hvis jeg en dag skal køre en virksomhed med masser af ansatte...

Men det er nok bare mit unge sind og personlighed, samt det at jeg stadig er lønslave, der har grund til min holdning... Men jeg har været yderst tilfreds med min uddannelse, og den har bestemt ikke slækket på min trang til at starte noget selv, tværtimod vil jeg sige...

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 10:37
Og nej, det er ikke bare en spøg, omend lidt
overdrevet. Men faktum er, at hele uddannelsessystemet er designet til
at uddanne ansatte - ikke til at uddanne selvstændige. Derfor dræber
mange uddannelser flere selvstændige tanker, virkelyst og
risikovillighed end de opbygger,

Kan du bevise den påstand, for jeg læse en rapport (mener den var fra KU) sidste år som sagde det modsatte ud fra håndfaste og statistiske beregninger

Fra Århus
Tilmeldt 19. Jul 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:58
Tak for Jeres svar. Tror jeg vælger den sikre løsning som udgangspunkt og tager ind på CBS. Så kan jeg altid springe fra eller lave noget spændende ved siden af, hvis chancen skulle byde sig. Men det er helt sikkert at jeg i Amino har noget helt ekstraordinær og genial hjælp, skulle det ske at jeg starter noget selv. Til at begynde med vil jeg dog bare læse lidt stof om emnet, så må vi se hvad sker.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:45
> Kan du bevise den påstand

Jeg har intet behov for at skulle "bevise" noget overfor dig. Du kan jo lytte og lære af andre iværksættere som faktisk har haft success - som undertegnede, Martin Thorborg eller min gode ven Morten Lund for den sags skyld, hvis du har lyst. Det er helt frivilligt :)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:38
Dato: 20-07-2007 10:36:32 Forfatter: Centry
Kan du bevise den påstand, for jeg læse en rapport (mener den var fra KU) sidste år som sagde det modsatte ud fra håndfaste og statistiske beregninger

Du kan få statistik til at vise nøjagtigt det du vil.... så det kan ikke bruges...

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 19. Jul 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 18:00
Hej Frederik,

Jeg blev simpelthen lige nød til at give min kommentar/råd med.

Jeg vil helt klar anbefalde at du opsøger en dygtig coach. vedkommende kan hjælpe dig med at finde den rigtige beslutning via spørgsmål og værktøjer specielt til formålet... jeg mener er livet ikke for kort til at spilde det med de forkerte beslutninger... specielt så vigtige som denne!   

Fra Århus
Tilmeldt 19. Jul 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:09

Jeg behøver ikke en coach, da jeg ikke mangler hjælp til at tage selve beslutningen (hvis jeg gjorde, føler jeg i hvert fald jeg har fået den her og hos mine forældre, venner osv.). Jeg søger flere muligheder - altså andre uddannelser eller virksomheder som har det jeg søger.

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 18:24
hvad er det dog for en udtalelse?
du slynger om dig med udtalelser om at udannelse knuser iværksætteri også derefter peger du på et par stykker der har klaret sig godt uden en lang uddannelse??? - det viser da INTET om at uddannelse ødelægger noget?
Det viser bare at man også kan uden?
så hvis jeg kan pege på 2 med en lang uddannelse der har klaret det godt som iværksætter så har jeg bevist at uddannelse fremmer?

helt ærligt synes jeg sku det er et forkert budskab at sende til folk at hvis de tager uddannelse skal de ikke regne med at blive andet end lønslaver...

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)