dette er et brev fra forsikringfirma efter jeg nægter at betale forsikring for mig selv.
er det virkelig et krav ? - jeg er jo forsikret som alm. borger med den offenlig sygesikring , eller hvad ?
**** "Det er arbejdsskadestyrelsen der har besluttet at når man har et ApS så tæller man med som ansat.
Skal jeg lukke en lovpligtig forsikring skal jeg give arbejdsskadestyrelsen besked om det, det er dem der kræver at der er en forsikring når man har et ApS.
Er det lavet om til et skuffeselskab (et selskab hvor der ikke bliver arbejdet fra), kan man i nogle tilfælde godt lukke den. Ellers kan man sætte den til et minimum af timer.
Beder du mig forsat lukke den gør jeg opmærksom på at vi skal give arbejdsskadestyrelsen besked om det."
Hvis du betragtes som ansat, skal der være en arbejdsskadeforsikring. Den dækker jo i øvrigt andet end den offentlige sygesikring. Men kontakt arbejdsskadestyrelsen - de kan give dig et præcist svar.
Ja i et ApS er der pligt til en erhvervsskade forsikring. Det er ikke sikkert der sker det store hvis man ikke har den, men pligten er der, og har man en og lukker den, så er det sikkert mere vanskeligt end ikke at have en.
Der er stor forskel på prisen, så shop lidt rundt.
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Når du driver din virksomhed som et ApS og får løn fra selskabet ja så er du som sagt lønmodtager og skal betale ATP, barsel etc. etc. (har det på præcist samme måde som dig - hvad skal man med det - og tror faktisk ikke engang jeg har en erhvervsudygtighedsforsikring på sig selv i selskabet - kun en rådgiverforsikring).
og tror faktisk ikke engang jeg har en erhvervsudygtighedsforsikring på sig selv i selskabet - kun en rådgiverforsikring).
Som nævnt bliver man nok ikke snuppet - men jeg har hørt af hensyn til en nær bekendt med et par ApS med kun ham selv, og svaret er, at man har pligt til arbejdsskadeforsikring - og for at gøre det lidt tosset, EN for hvert selskab selv om han er alene i to af dem og jo ikke kan komme til skade i begge samtidigt. HVIS man nappes kan man dels gøres erstatningsansvarlig (men man lægger vel ikke sag mod sig selv) og dels vil man blive idømt dobbelt forsikringspræmie for de år man har undladt
Dette er bekræftet af 5 forskellige forsikringsselskaber jeg har spurt, ud over beskæftigelsesministeriet (fordi jeg ikke troede på at man skulle ha mere end en forsikring samlet for EN person)
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
irriterende - i min verden ser det ud at sidste ende er det bare laver regel for forsikringselskaber skal har det godt, jeg vil undersøge "pligten" hos ES.
Kommer du til noget nyt der modsiger beskæftigelsesministeriet og de forsikringsselskaber jeg har talt med, må du meget gerne melde tilbage, jeg var også gerne fri, men tror det ligger i det, at et ApS er helt selvstændig juridisk enhed.
vh
Det er ikke kun et spørgsmål om at forsikre dig selv.
Det er et spørgsmål om at have en ansvarsforsikring, så du/virksomheden kan betale, såfremt du er skyld i en skade på tredie person.
Det er fuldstændigt vanvittigt ikke at have en forsikring i dag. Det kan koste millioner af kroner, hvis du ved et uheld forårsager en skade på et andet menneske, og her dækker din sygesikring intet. Så vil du selv hænge på en milliongæld for at sparet 1-2.000 kr. om året!!
Du bør altid have en erhvervsforsikring, og en hel- eller deltids privatforsikring!