Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg have en forsikring som ApS?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Boenstedt:
Det er et spørgsmål om at have en ansvarsforsikring, så du/virksomheden kan betale, såfremt du er skyld i en skade på tredie person.
Jep - hvis en virksomhed er i kontakt med 3. person så skal der bestemt en ansvarsforsikring på virksomhedens folk. Den her er blot spørgsmål om den LOVpligtige arbejdsskadeforsikring på en ene ejer og eneste ansatte i et ApS

En ene ejer og eneste ansatte i et ApS der måske arbejder nogle timer om dagen og kun fra hjemmet, har måske ikke det helt store behov for arbejdsskadeforsikring (koster let omkring 1500-2500 som er meget for en nystartet)

vh

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 19:46

Så spørger jeg: Hvordan kan jeg som rådgiver for revisorer, advokater m.v. via mit arbejde udøve skade på andre folk, udover skader af rådgivningsmæssig karakter som er dækket ind via min rådgiverforsikring hos Nassau som koster et 5 cifret beløb om året ? Det kan lægges til grund for besvarelsen at jeg ikke slår på dem, kaster med loovsamlinger (bruger mest computere) eller spænder ben for dem (bortset fraat agere stopklods i rådgivningsmæssig henseende af og til).

Jeg ved godt at I blot refererer de regler m.v. som I har hørt om men jeg tænker bare om ikke man differentierer efter erhverv .Er I sikre på at sådanne krav også kan stilles når vi taler om liberale erhverv, konsulentbranchen mv. Big Smile Derudover kan man jo rejse det spørgsmål om jeg er omfattet af deres ansvarsforsikring når jeg arbejder som konsulent ude hos firmaerne.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:21

Skattekonsulenterne ApS:
Er I sikre på at sådanne krav også kan stilles når vi taler om liberale erhverv, konsulentbranchen mv.
taler vi mon om det samme. Den forsikring som er lovpligtig for alle ApS - med registrering som arbejdsgiver og/eller ejeren på lønningslisten, også selv om han er den ENESTE ene - er arbejdsskadeforsikring.

Ikke om du taber din computer ned over føddeerne på en klient som ikke gør som du siger, men om den ENESTE ene ejer af et ApS får en skade som følge af sit arbejde (falder ned fra en kran, eller slår sin fod på computeren. Den er lovpligtig (med alt jeg ved og har fået svar på fra alle jeg mener at kunne stole på) uanset han er eneste ansatte og arbejder 5 timer hjemme fra sofaenSmile

vh

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:19

Der var måske noget der. Men ok hvis jeg taber en computer ned over mig selv og den går i stykker så må jeg jo købe en ny. Wink Nej jeg er med på hvad du mener.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)