Jeg føler jeg har argumenterne i orden, men vælger nok en blød mellemløsning.
Præcis som jeg ville ha gjort - en løsning du selv kan forsvare helt som Martin siger - i et gråland som man der opererer i - og et niveau som skat vil ha svært ved at kalde helt forkert - salomonisk - og, gudskelov tjener vi vore penge på andet end fradrag
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Nu tager jeg den lige bagfra Det er lidt ligesom at diskutere værdiansættelse af goodwill i en virksomhed. Det er da meget mere konsekvent at sige at der ikke er nogen fremfor at sætte et bagatelagtigt beløb. Har man først gjort det så har man jo ligesom inviteret til diskussion. Så hellere være konsekvent forudsat at man har noget at have det i.
Ja jeg er også mest enig i det første jeg skrev(og slettede/modificerede) = nul fradrag ved blandet anvendelse men så ville jeg jo kunne blive skudt i skoene at der står noget andet i Skats vejledninger. Jeg ved bare at den hårde løsning vil være udgangspunktet i praksis uanset hvor mange vejledninger der laves.
Papir: Jeg kan godt se ironien i Martins eksempel med papiret og privat forbrug heraf. Jeg kan ikke huske hvem det var der gang udtalte det som repræsentant for Skat - mener det var Amby - men det der blev sagt var at selvom der en enkelt gang eller to blev kopieret en privat festsang ikke medførte at kopimaskinen blev anset for et blandet driftsmiddel. Der er lige bortset fra praksis om arbejdsværelse og fri bil forhold nogle uskrevne bagatelgrænser