Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Priser på revision?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi giver ca. 12.000 om året for vores revisor - pr. firma. Det inkluderer at vi samler alle bilag i en platiclomme og sender ind - that's it - det er super billigt og så er hun et dejligt menneske oveni.

Men hun bor i den anden ende af landet og måske var det smart at få en revisor tættere på. Så jeg ringede til et par stykker i vendsyssel. Og fik et chok.

For langt de fleste ligger på omkring 15.000 kun for at godkende årsregnskab! (Jeg tør slet ikke tænke på hvad det koster hvis vi har holdingselskab og ApS *shiver*

Har jeg været uheldig at ringe til nogle dyre nogen eller har jeg været heldig at finde en revisor som både er dygtig og billig?

For hvis det er det første må jeg ringe til nogen flere og hvis det er det sidste, beholder vi hende :)

På forhånd tak

Mette

EDIT: Prisen er på grundlag af et regnskab med omkring 2-300 bilag, kørselsregnskab og hjemmekontor.

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 07:57
Det lyder meget billigt, den pris i betaler for revision på nuværende tidspunkt. - som det fremgår foretager hun jo også bogføringen.

Men hvis i har et driftsselskab og et holdingselskab, så vil der være mest aktivitet i driftsselskabet og væsentlig mindre i holdingselskabet. Så den samlede pris (ved to firmaer) på kr. 24.000 (+moms går jeg ud fra). kan nok findes tilsvarende i Vendsyssel. Jeg vil foreslå I forsøger Jer hos nogle af de mindre revisionsfirmaer. - de vil være væsentlig nemmere at forhandle med ift de større firmaer.

Afslutningsvist kan det lige tilføjes, at det er svært at vurdere hvad I får for Jeres penge til revisor - og dygtigheden ligger jo også i den supplerende rådgivning som medfølger ydelserne fra Jeres nuværende revisor.

Mvh. Karsten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:16
Hej!

Hvis jeg forstår det rigtigt, taler vi om 2 enkelmandsfirmaer.

I det bilagsmængden er begrænset, synes jeg da at prisen er o.k.

Jeg ved så ikke, om prisen inkluderer rådgivning mv.

Men alt i alt da en o.k. pris, og i vore tider spiller geografisk beliggenhed vel ikke den

afgørende rolle. Kemien er da er en særdeles vigtig faktor også.

Hvis i ikke af en eller anden grund skal skifte revisor, ville jeg da nok beholde nuværende revisor.

/Peter 

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 08:19
Hej Karsten

Tak for dit svar!

Jeg er ikke klar over om hun vil tage 12.000 pr. firma nu hvor vi skal have to - men det finder jeg ud af.

Jeg fik hende for 10 år siden da jeg startede som selvstændig (10 år i år HURRA) og hun lærte mig stort set ALT hvad jeg skulle vide. Hun har deltaget i en lille bitte skattesag - det kostede vist en tusse - og vi vandt. Jeg har været rigtig, rigtig glad for hende, men jeg skal ærligt indrømme at jeg ville have det bedst med at have en tæt på.

Jeg må prøve at have fat i nogle små firmaer - når jeg kender konstruktionen af vores firmaer, kan jeg bede om et tilbud :)

Mette

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 08:23
Hej Peter

Ja, jeg kan godt følge dig ift at beholde hende. Men jeg synes det vi skal i gang med er stort og jeg vil gerne kunne sidde overfor den jeg skal lægge økonomien hos. Jeg er en klaphat til tal (men god til at bruge penge) og har brug for en som kan holde mig lidt i hånden og forklare det så jeg forstår det :)

Det er vigtigt at kende sine kompetencer - men også sine begrænsninger og her har både min mand og jeg en kæmpe en af slagsen...

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 10:35
Prisen på revisorer stiger stærkt i disse år.
Dels fordi det er svært at skaffe personale.
Dels fordi kravene til revisor stiger (ting som du som kunde ikke får direkte gælde af).

Af samme grund kan man ikke finde en statsaut. revisor, der vil lave et TOMT selskab (regnskab+revision+skat) for under 6-7.000 kr.). De registrerede er lidt billigere.

Så et beløb på 4-5.000 kan du lægge oven i din nuværende regning, når du skal have revideret et ApS i forhold til skatteregnskabet i en personligt drevet virksomhed.

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 05
Indlæg ialt: 304
Fra  CPH-revision ApS Skrevet kl. 11:10
Hej Hillswlak

Ja priserne på revisorer stiger stærkt pt. Jeg har fået fortalt, at der pt. dør flere flere revisorer end der uddannes. Dette skal sammenholdes med, at der stiftes flere og flere selskaber. Jeg stifter bl.a. danske anpartsselskaber til folk, og de har ofte utroligt svært ved at finde en revisor til deres selskab. Finder de en, er han ofte utrolig dyr. 25.000 kr.-35.000 kr. alene for revision og opstilling af regnskab, men uden bogføring og rådgivning er almindeligt i København

Man kan så få prisen ned ved at fravælge revisionen, men kun hvis virksomheden er meget lille. Besparelsen er dog ofte beskeden fordi regnskabet til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen stadigvæk skal udarbejdes og efter særlige formkrav.

Derfor er der flere og flere, der vælger at stifte et dansk SMBA-selskab (selskab med begrænset ansvar), og udøve aktiviteten heri. I sådanne selskaber er der nemlig ikke revisionspligt eller regnskabsligt overfor Erhvervs- og selskabsstyrelsen med minde de bliver meget store. Problemet er blot, at man skal være minimum 2 ejere i et SMBA selskab, hvorfor muligheden ikke altid er tilstede.

Nogen vælger så at købe to super billige udenlandske selskaber og indregistrerer dem i Danmark, hvorefter de to selskaber stifter et dansk I/S-virksomhed, som aktiviteten opererer i. Dermed undgår man revisionspligt og regnskabspligt overfor Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, men får stadigvæk begrænset ansvar.

Thorbjøn Henriksen Cand.merc.aud. MTL (Master of tax law)

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 12:05

Dato: 18-07-2007 10:35:00 Forfatter:
Af samme grund kan man ikke finde en statsaut. revisor, der vil lave et TOMT selskab (regnskab+revision+skat) for under 6-7.000 kr.). De registrerede er lidt billigere.

Tror ikke du skal regne med du får det billigere ved de registrerede, da de har lige så travlt som statsaut og da der er efterhånden ikke er forskel på, hvad en registrerede og startsaut må lave idag, udover at de registrerede ikke må skrive under på børsnoterede selskaber. Derfor er priserne oftest de samme, hvilket også er fair da du får lavet det samme arbejde.

MetteSkagen - Du skal ikke være bange for, at priserne stiger vildt mere, hvis i både har drift ApS og HS ApS da man normalt kun betaler 3000-5000kr for et HS regnskab - forudsat du har et drift ApS. Men i skal nok regne med, at prisen på bogføring, revision og regnskab løber op i 20-25.000kr på drift ApS - men det kommer an på hvor meget bogføring der er og hvor meget styr i har på tingene.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)