Vi giver ca. 12.000 om året for vores revisor - pr. firma. Det inkluderer at vi samler alle bilag i en platiclomme og sender ind - that's it - det er super billigt og så er hun et dejligt menneske oveni. Men hun bor i den anden ende af landet og måske var det smart at få en revisor tættere på. Så jeg ringede til et par stykker i vendsyssel. Og fik et chok. For langt de fleste ligger på omkring 15.000 kun for at godkende årsregnskab! (Jeg tør slet ikke tænke på hvad det koster hvis vi har holdingselskab og ApS *shiver* Har jeg været uheldig at ringe til nogle dyre nogen eller har jeg været heldig at finde en revisor som både er dygtig og billig? For hvis det er det første må jeg ringe til nogen flere og hvis det er det sidste, beholder vi hende :) På forhånd tak Mette EDIT: Prisen er på grundlag af et regnskab med omkring 2-300 bilag, kørselsregnskab og hjemmekontor. |
Det lyder meget billigt, den pris i betaler for revision på nuværende tidspunkt. - som det fremgår foretager hun jo også bogføringen.
Men hvis i har et driftsselskab og et holdingselskab, så vil der være mest aktivitet i driftsselskabet og væsentlig mindre i holdingselskabet. Så den samlede pris (ved to firmaer) på kr. 24.000 (+moms går jeg ud fra). kan nok findes tilsvarende i Vendsyssel. Jeg vil foreslå I forsøger Jer hos nogle af de mindre revisionsfirmaer. - de vil være væsentlig nemmere at forhandle med ift de større firmaer.
Afslutningsvist kan det lige tilføjes, at det er svært at vurdere hvad I får for Jeres penge til revisor - og dygtigheden ligger jo også i den supplerende rådgivning som medfølger ydelserne fra Jeres nuværende revisor.
Mvh. Karsten