Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kan lave min webshop?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man har en seriøs forretning der vækster vil det da i de fleste tilfælde være billigere med en gratis løsning? Fx Magento, Presta shop eller lignende?

Hvis Jannick fx betaler 15.000,- for en Magento/Presta løsning er det jo et engangsbeløb og de eneste andre faste udgifter der er jo betalingsmodul og hosting og sådan er det jo ved de fleste løsninger.. 

Så på sigt er det jo billigere end Cloud Sprout hvor du skriver at det koster 4500,- årligt og du skriver fx på din side at det koster 50,- ekstra hvis man vil have ekstra sprog og sådan bliver det vel med flere features på sigt? 

Det er ikke for at skyde dit koncept ned for jeg synes egentlig det er meget cool at basere det på omsætning men jeg synes bare ikke din forklaring er helt retvisende..

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 08:57

Hej Thomas Frost

Thomas Frost:
Hvis man selv opsætter design og opsætter sin shop i cloudsprout, ja så er det gratis at komme i gang. Det er det også hvis man selv installerer en prestashop og smider et design på.

Den store forskel kommer du selv ind på længere nede i dit indlæg. Nemlig hvor snakker om at der er mange ikke teknisk-kyndige brugere. Det er netop det fede ved CloudSprout. For her kan du bygge din shop uden at være teknisk kyndig, men samtidigt med at du har fuld kontrol over designet.

Thomas Frost:
Jeg synes ikke det er helt i orden at du sammenligner cloudsprout med f.eks. Thomas´ løsning

Selvfølgeligt er det i orden, så længe jeg ikke på nogen måde skjuler forskellen, og det kan jeg ikke forestille mig, at du ville kunne fange mig i. Jeg gjort mig stor umage for at fortælle præcist hvad CloudSprout er og indeholder.

Thomas Frost:
da man i cloudsprout selv skal lave alt arbejdet eller få en anden til at gøre det. Og hvis man får en anden til at sætte design m.m. op for sig, ja så er det startomkostninger ligesom hvis man får sat alle mulige andre shops op.

Det er der er det smarte ved CloudSprout, her kan kunden lave det hele selv, man starter ud fra en af vores templates og så kan man komme i mål fuldstændigt uden programmering og anden teknik. Du har jo selv set referencerne, det er imponerende hvad folk kan bygge med CloudSprout.

Thomas Frost:
Så cloudsprout er ikke nødvendigvis billigere, da mange som ikke teknisk-kyndige alligevel skal betale for at få hjælp til at opsætte det hele og skal betale for at få udarbejdet design.

Jo, for man kan gøre det selv. Det er ligesom hvis din cykel punkterer, så kan du enten lappe den selv eller gå til en cykelhandler. Er det billigere at lappe den selv, ja, det vil de fleste nok mene.

Thomas Frost:
Hvis priskrigen handler om at opsætte en shop selv og gøre alt arbejde selv i forbindelse med opstart, ja så vinder cloudsprout sikkert. Det er bare ikke mange der selv ønsker at stå for hele den tekniske del.

Nu kommer jeg til at gentage mig selv, flere gange i samme indlæg, det må du undskylde. Men i CloudSprout står platformen og vores firma for den tekniske del, så det skal kunden ikke bekymre sig om.

Det CloudSprout ikke kan er at gøre kunden til en god designer, men vi stiller en masse templates til rådighed, så kunden kan arbejde ud fra. Det fuldstændigt det samme som det template marked der eksisterer idag, overfor programmørere. Det bliver brugt meget idag, og der er masser af programmører der leverer gode designs via templates, selvom de på ingen måde er designere. Det smarte ved CloudSprout, er at nu kan kunden selv tage den rolle.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 09:07

Hvorfor overhovedet have priskrig? Folk levere en service, til den pris de gør, og der må være en grund til de gør det. Fordi de mener deres produkt er det værd.

Men personligt ville jeg da få en person til at bygge en side hvis jeg skulle bruge en shop, men det er kun fordi at jeg syntes nogle af de der services der kan hjælpe med at bygge sider, minder for meget om artisteer - det kan rigtig meget af et program - Men det bliver nedern i længden, fordi man har kun så meget 'styr' og kontrol over designet, som softwaren er bygget til. Så hvis softwaren ikke er bygget til en feature, så er det svært at få softwaren til at gøre præcis den feature. Det kan man ofte få et rigtig menneske til.

Venlig Hilsen
Lucas Rolff 

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har måske misforstået konceptet lidt. De sidste to år hvor du har talt om cloudsprout, har jeg fået indtrykket af man kunne tage en photoshop fil og integrere med cloudsprout, og det kræver jo noget teknisk kendskab i et eller andet omfang, men det er selvfølgelig lettere hvis man sidder og retter i færdige templates.

Det er i øvrigt også billigere selv at lave sin bils bremser, men det er alligevel de færreste der ikke kører den på værksted ;)

Fra Albertslund
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 172
Fra  Partner Call Skrevet kl. 09:38

Det var da helt vildt, som salgsargumenterne bliver skudt til højre og venstre.

Ikke for at ødelægge jeres gode samtale, men jeg leder efter den rette partner og jeg får ikke meget ud af det på den her måde. I kan prøve at læse det her igennem:

Det er korrekt at jeg leder efter en partner til at lave min hjemmeside og webshop og jeg gør har mange overvejelser før jeg vælger en partner. Først og fremmest, så skal det være én der kan sætte sig ind i de tanker, som jeg har om min hjemmeside. Min partner skal arbejde hurtigt, men grundigt og skal kunne yde en god support, hvis jeg har eventuelle spørgsmål eller ændringer der skal ordnes.

Idéen med dette tøjmærke, er at skabe Danmarks største brand indenfor herretøj. Det skal være mere eksklusivt end andet er set før i Danmark og senere skal det rykkes til udlandet og blive internationalt. Men for at tage et skridt af gangen, så skal hjemmesiden se ekslusiv ud og alt skal virke rigtig dyrt og fange målgruppen, som er ligeglad om tøjet koster 2000 eller 10.000 kroner, hvis du forstår mig?

Et eksempel kunne være www.Vertu.com, som dog forhandler mobiltelefoner, men konceptet er sådan set det samme, bare inden for et andet erhverv.
Det første indtryk jeg får, når jeg kigger på siden, er at det er meget dyre produkter og det er meget eksklusivt og noget specielt. Den samme tanke vil jeg gerne have frem hos kunderne, som ser min hjemmeside.

Jeg har allerede store kontakter og min leverandør har leveret mig noget af verdens bedste kvalitet og nu står jeg og mangler den rette til at lave hjemmesiden.
Hvis du ikke synes at det er for stor en mundfuld, så lad os snakke ved og finde ud af noget nærmere.

Med venlig hilsen

Jannick Joel

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 09:43

Kristoffer Hjerrild:

Hvis man har en seriøs forretning der vækster vil det da i de fleste tilfælde være billigere med en gratis løsning? Fx Magento, Presta shop eller lignende?

Hvis Jannick fx betaler 15.000,- for en Magento/Presta løsning er det jo et engangsbeløb og de eneste andre faste udgifter der er jo betalingsmodul og hosting og sådan er det jo ved de fleste løsninger..

Nope, og nu skal du se hvorfor lad os sige at vi har en seriøs forretning, faktisk seriøs at hver gang vi putter en krone i markedsføring, så kommer der 1,50 kr tilbage næste måned. Så inddeler vi i to modeller A er en Magento til 15.000,- og 0 kr. i månedlig omkostning og B er en CloudSprout til 0 kr. første måned, og derefter 375,- kr. pr. måned. Lad os antage et start budget på 20.000 kr.

Model A: Magento

1. Måned: Udgift 15.000 til shop og 5.000 kr til marketing.
2. Måned: 7.500 kr. i indtægt, 0 kr. i udgift - profit MINUS 17.500 kr.
3. Måned: 11.250 kr i indtægt  0 kr. i udgift - profit MINUS 8.750 kr.
4. Måned: 16.875 kr i indtægt  0 kr. i udgift - profit MINUS 3125 kr.
5. Måned: 25312,5 kr i indtægt 0 kr. i udgift - profit 5312,5 kr.
6. Måned: 37968,75 kr i indtægt 0 kr i udgift - profit 17.968,75 kr.

Model B: CloudSprout

1. Måned: Udgift 0 kr til shop og 20.000 kr. til marketing.
2. Måned: 30.000 kr i indtægt, 375 kr i udgift - profit PLUS 9.625 kr
3. Måned: 44.062 kr i indtægt, 375 kr i udgift - profit 24.062,50 kr
4. Måned: 65.718,75 kr i indtægt, 375 kr i udgift - profit 45.718,75 kr
5. Måned: 98.203,13 kr i indtægt, 375 kr i udgift - profif 78203,13 kr
6. Måned: 14629,7 kr i indtægt, 375 kr i udgift - profit 126.929 kr

Så som du ser for en vækst virksomhed, ville det være ekstremt dyrt at vælge løsning A Magento. På bare 6 måneder ville det koste over 100.000 kr i profit!

PS: Jeg har ikke dobbelt checket tallene (så meget tid har jeg heller ikke :-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 09:50

Thomas Frost:
Jeg har måske misforstået konceptet lidt. De sidste to år hvor du har talt om cloudsprout, har jeg fået indtrykket af man kunne tage en photoshop fil og integrere med cloudsprout, og det kræver jo noget teknisk kendskab i et eller andet omfang, men det er selvfølgelig lettere hvis man sidder og retter i færdige templates.

Det er præcist den ubegrænsede mulighed for at rette templates til, der gør at folk selv kan komme i mål. Vi kender jo begge udviklere nok til at vide, er der ikke er nogen grund til at tro, at de er bedre designere end kunden. Nogle gange for man faktisk fornemmelsen af at det modsatte kunne være tilfældet :-)

Thomas Frost:

Det er i øvrigt også billigere selv at lave sin bils bremser, men det er alligevel de færreste der ikke kører den på værksted ;)

Ja, men da programmører og kunder er relativt lige når det drejer som om design, så svare det mere til at kører bilen over til en tilfældig nabo, men stadig betale penge for at få den lavet :-)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:56

LOL lundsby sådan kan du jo ikke bare sætte det op.

For at tage et eksempel så kører cloudsprout så vidt jeg kan se med redirect af forsiden f.eks. bliver http://www.cloudsprout.dk/ redirected til http://www.cloudsprout.dk/Forside.html

Det betyder altså at samtlige indgående links til http://www.cloudsprout.dk/ mister linkjuice og ikke mindst overførsel af ankertekster. Det er noget jeg har nævnt før, men jeg ved ikke om I har planer om at rette det.

Men altså lige dette ene eksempel betyder altså at man spilder nogle af de penge man putter i markedsføring, da man jo smider god linkjuice ud af vinduet med vilje.

Dit regneeksempel kan derfor ikke bruges til noget som helst da der er andre faktorer der skal medregnes, f.eks. den tabte linkjuice og dertil ekstra omkostninger til SEO. Jeg kender ikke cloudsprout, så jeg ved ikke om der er flere af den slags uhensigtmæssigheder, men jeg kan i hvert fald konstatere at dit regne-eksempel på ingen måde holder vand, når du slet ikke medregner nogle andre faktorer end bare opstartspris og pris pr. måned til markedsføring og dertilkommende profit.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:22

Hej Thomas

Det kan man sagtens, men der er ingen tvivl om at man også kan bygge uhensigtmæssige løsninger på CloudSprout. Og at der kan være forskel på hvor gode folk er til den del af festen. Man kunne også havde lagt siden direkte på cloudsprout.dk.

Vi er på ingen måde fejlfri, men jeg det kender heller ikke andre leverandører der er! På din reference-side er der f.eks. et dødt link, en side der ikke vises ordentligt i Explorer, og kun en side som kan siges at være visual indbydende. Derudover er der i et eneste navn eller en side, som jeg kendte før jeg så dem på din liste. Så ja, der er ikke nogen tvivl om at forskellige mennesker giver forskellige resultater.
Her vædder CloudSprout i høj grad på, at det er dem der bedst kender kunderne der kan skabe de bedste resultater. Men som man kan se i beregningen er der også rigeligt plads til en smule mere seo bistand hen af vejen.

PS: Men god pointe med forsiden, der bør laves en feature så CloudSprout automatisk opdager den slags og hjælpen kunden med at rette det. Der er en masse andet vi skal havde klar først, men det er helt sikkert noget vi vil kigge på i fremtiden. Har tit tænkt på at hyrer en SEO-ekspert helst en med et navn, til at hjælpe os.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:36

Hehe Lundsby, det er sjovt at fordi man påpeger dit regneeksempel er forkert, så begynder du at kritisere vores referencer. Det er lavt i min verden, men du vil sikkert argumentere for at det er helt ok. Jeg har ikke bedt om feedback eller debat, så hold dig i skindet selvom du tilsyneladende har meget svært ved kritik.

Men nu handler det ikke om os, det handler om du har lavet et regneeksempel som bedst kan betegnes som pladder.

Du kender helt sikkert nogle af dem vi arbejder for, hvis du vil have eksempler, så send mig en PM. Vi har bl.a. et selskab der er i 26 lande som du helt sikkert køber produkter fra hver uge, en kapitalfond med mere end 700 mill. kroner i kapital og et par andre du sikkert vil synes er interessante (når nu du ikke kender f.eks. booomerang.dk eller landsforbundet DUI m.f.).

Men faktum er dit regneekspel ikke kan bruges til noget som helst, og det ændres ikke ved at du går til angreb på andre. Hvis du har yderligere angreb, så skriv en PM eller opret en separat tråd til formålet. Tak :-)

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)