Hvis man har en seriøs forretning der vækster vil det da i de fleste tilfælde være billigere med en gratis løsning? Fx Magento, Presta shop eller lignende? Hvis Jannick fx betaler 15.000,- for en Magento/Presta løsning er det jo et engangsbeløb og de eneste andre faste udgifter der er jo betalingsmodul og hosting og sådan er det jo ved de fleste løsninger.. Så på sigt er det jo billigere end Cloud Sprout hvor du skriver at det koster 4500,- årligt og du skriver fx på din side at det koster 50,- ekstra hvis man vil have ekstra sprog og sådan bliver det vel med flere features på sigt? Det er ikke for at skyde dit koncept ned for jeg synes egentlig det er meget cool at basere det på omsætning men jeg synes bare ikke din forklaring er helt retvisende.. |
Hej Thomas Frost
Thomas Frost:Hvis man selv opsætter design og opsætter sin shop i cloudsprout, ja så er det gratis at komme i gang. Det er det også hvis man selv installerer en prestashop og smider et design på.
Den store forskel kommer du selv ind på længere nede i dit indlæg. Nemlig hvor snakker om at der er mange ikke teknisk-kyndige brugere. Det er netop det fede ved CloudSprout. For her kan du bygge din shop uden at være teknisk kyndig, men samtidigt med at du har fuld kontrol over designet.
Thomas Frost:Jeg synes ikke det er helt i orden at du sammenligner cloudsprout med f.eks. Thomas´ løsning
Selvfølgeligt er det i orden, så længe jeg ikke på nogen måde skjuler forskellen, og det kan jeg ikke forestille mig, at du ville kunne fange mig i. Jeg gjort mig stor umage for at fortælle præcist hvad CloudSprout er og indeholder.
Thomas Frost:da man i cloudsprout selv skal lave alt arbejdet eller få en anden til at gøre det. Og hvis man får en anden til at sætte design m.m. op for sig, ja så er det startomkostninger ligesom hvis man får sat alle mulige andre shops op.
Det er der er det smarte ved CloudSprout, her kan kunden lave det hele selv, man starter ud fra en af vores templates og så kan man komme i mål fuldstændigt uden programmering og anden teknik. Du har jo selv set referencerne, det er imponerende hvad folk kan bygge med CloudSprout.
Thomas Frost:Så cloudsprout er ikke nødvendigvis billigere, da mange som ikke teknisk-kyndige alligevel skal betale for at få hjælp til at opsætte det hele og skal betale for at få udarbejdet design.
Jo, for man kan gøre det selv. Det er ligesom hvis din cykel punkterer, så kan du enten lappe den selv eller gå til en cykelhandler. Er det billigere at lappe den selv, ja, det vil de fleste nok mene.
Thomas Frost:Hvis priskrigen handler om at opsætte en shop selv og gøre alt arbejde selv i forbindelse med opstart, ja så vinder cloudsprout sikkert. Det er bare ikke mange der selv ønsker at stå for hele den tekniske del.
Nu kommer jeg til at gentage mig selv, flere gange i samme indlæg, det må du undskylde. Men i CloudSprout står platformen og vores firma for den tekniske del, så det skal kunden ikke bekymre sig om.
Det CloudSprout ikke kan er at gøre kunden til en god designer, men vi stiller en masse templates til rådighed, så kunden kan arbejde ud fra. Det fuldstændigt det samme som det template marked der eksisterer idag, overfor programmørere. Det bliver brugt meget idag, og der er masser af programmører der leverer gode designs via templates, selvom de på ingen måde er designere. Det smarte ved CloudSprout, er at nu kan kunden selv tage den rolle.