Bemærk at det ikke er "guds bedste børn" der udbyder disse selskaber
bum bum.. så er jeg jo nok heller ikke en af guds bedste børn, for jeg tilbyder faktisk stiftelse af SMBA selskaber..
dog ikke med passiv medstifter.
Oprettelse af smba selskaber hvor en selskabsudbyder selv står som passiv medstifter er efter min opfattelse stort set uddød, idet erhvervsstyrelsen forlanger en redegørelse for hvorledes de forskellige deltagerer skal deltage i selskabets drift. Bemærk også at de selskabsudbydere der tilbyder stiftelse sammen med "passiv smba" idag ikke har adgang til at foretage registringer i erhvervsstyrelsens it system (læg mærke til at der på deres hjemmesider står at du selv skal indsende papirene til erhvervsstyrelsen) registreringen af selskabet vil herefter blive afvist..
ET SMBA KRÆVER FLERE AKTIVE DELTAGERE, og er man ikke det er smba ikke den rigtige selskabsform.
MEN:.. et smba er en ganske udemærket selskabsform såfremt man er flere deltagere, smba selskaber giver en mere fri fordeling af udbytte end ApS og A/S, så som fx. projektselskaber er det en udemærket selskabsform.
At smba'er skulle være utroværdige fordi der har været nogle der har misbrugt selskabsformen mener jeg ikke er rigtigt.. . ApS'er er den selskabsform der har været lavet mest svindel med... Men ligesom de fleste ApS'er er reelle selskaber så er også de fleste smba'er reelle. Tryg er da et eksempel på et smba som de fleste opfatter som reelt (næsten)
Hvis man ønsker begrænset hæftelse, men ikke har/ønsker at binde 80.000, og flere deltagerer til et smba, kan det godt lade sig gøre. fx. kan man lave et udenlandsk kapitalselskab hvor kapitalkravene er meget lavere og herefter lave en dansk filial.