Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af SMBA. Alene? er det muligt? hvis man er 2 kan man få 100 % over firmaet?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er helt enig i, at der givet er fine SMBA´er. Jeg tror, der hvor folk ser ned på dem er ret godt afspejlet herinde (faktisk er der folk der ser ned på mig når jeg siger jeg læser og skriver "lidt" på Amino - og de siger - nåhh SMBA forumetSad)

Der er et ganske stort antal tråde om SMBA der netop omhandler lyst til passig stifter og der har også været et par kendte brugere der kommer med lette forslag om lige at tage en eller anden med ind over, ligesom visse med forslag til en person der var gået personlig konkurs med en virksomhed om, at man kommer let rundt om pligterne ved at finde en stråmand og stifte et SMBA og så anbringe fremtidige indtægter der, trækker ned på renommeet.

De helt korrekt stiftede og kørte er skam fine nok til mig, men jeg erkender, at selv om 80.000 ApS kr ikke er alverden i sikkerhed, så selve det lille indskud, gør mig lidt mere tryg ved en ApS eller personlig kunde (der trods alt står bag tingene personligt - end et SMBA gør det  - sådan rent umiddelbart. Sikkert lidt en fordom, men dem har jeg og andre vel nogen stykker afBig Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

David Brodin Larsen:
så er jeg jo nok heller ikke en af guds bedste børn, for jeg tilbyder faktisk stiftelse af SMBA selskaber

Du er en skidt knægt David!Big Smile 

Men ja - jeg vil give dog ret i at forholdene omkring smba har ændret sig markant siden Erhvervsstyrelsen strammede op omkring praksis. Men jeg husker også de gyldne år hvor de rigtige smba-hajer havde gyldne dage på Amino og hvor det var mere misinformation end information smba'ere blev solgt for. 

Tiderne har ændret sig  og faktisk fylder smba-debatten i dag kun en brøkdel på Amino af hvad den gjorde for 2-3 år siden. Det sted hvor smba mest bliver peget fingre af er på Amino. Lidt uretfærdigt for den fleksibilitet som et og samtidig styrke der ligger i det begrænset ansvar er jo netop for iværksættere et godt værktøj, Hertil måske endda specielt i de yngre år, hvor man laver nogle "småprojekter" med vennerne.

/Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:20

Jeg mener jo det er varm luft. Det er ganske korrekt at et ApS er mere stift i relation til overskudsdeling men der kan man jo sådant bare overveje P/S formen som er mere anerkendt og mere operativ i praksis i relation til senere overvejelser om fusion eller omdannelse til ApS eller A/S. Det glemmer udbyderne bare at oplyse. At udbyde udenlandske kapitalselskaber til intetanende danskere som kun skal drive aktivitet her i landet er i mine øjne helt ude i hampen og det er faktisk hvad flere af disse udbydere gør i praksis. 

De fleste revisorer i dag nægter typisk at have noget med kunder som laver SMBA selskaber og diverse pundselskaber at gøre. Jeg er helt enig med Cookie. "SMBA-trenden" er primært et Amino-syndrom og det er ikke uden grund at det ikke er kommet videre. Jeg ved så ikke hvordan det er i Italien Henrik Big Smile 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:33

Skattekonsulenterne ApS:
men der kan man jo sådant bare overveje P/S formen som er mere anerkendt og mere operativ i praksis i relation til senere overvejelser om fusion eller omdannelse til ApS eller A/S

Bent - vi bliver ikke uenige om at  PS formen kan være meget mere interessant og fleksibelt, men at kalde den mere anerkendt er vist i andre kredse end iværksætterkredse, hvor det sjældent nævnes.

Og jo - der er sket meget i debatten på Amino også omkring SMBA- hvor det i forhold til tidligere kun er en brøkdel af trådene som omhandler SMBA, men til gengæld også de tråde, hvor folk råber højst om hvor useriøst.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:41

Skattekonsulenterne ApS:
SMBA-trenden" er primært et Amino-syndrom og det er ikke uden grund at det ikke er kommet videre. Jeg ved så ikke hvordan det er i Italien Henrik Big Smile 

Ikke meget anderledes end i Danmark. Det er primært aps og as-formen som er inde i varmen her. Men spøjst nok er der stor anderkendelse af 1-euro selskaberne i både Tyskland og i Frankrig, hvor disse ikke er forbundet med negativ anseelse som eksempelvis smba i Danmark.

Er du gået selvstændig?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 21:48

Har jeg jo været siden 2006 men jeg kører i en anden form fremover

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 21:58

Skattekonsulenterne ApS:
der kan man jo sådant bare overveje P/S formen
Yes Sir..  man kan overveje meget. Men man skal lige være opmærksom på at kapitalkravet i et P/S er 500.000.. og der er ikke mulighed for udskudt kapital i et P/S.. ;-)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 22:07

Jo ligesom med aktieselskaber er der kun krav om at 25% af kapitalen indbetales. Derimod skal man jo have en komplementar -typisk et ApS - over.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:13

Skattekonsulenterne ApS:
De fleste revisorer i dag nægter typisk at have noget med kunder som laver SMBA selskaber

Det er da pudsigt at disse http://www.smjrevision.dk/ ikke tilhører "de fleste". de laver da regnskab i mit S.m.b.A. som godkendte og stats.aut. revisorer.

For "fuldstændighedens" skyld laver de også skatteregnskaber. Og ikke mindst det er kvalitet og med skarpe priser.

Og det havde jeg da ikke problemer med at "overtale" dem til sidste år, da jeg skiftede "revisor".

Ib Abildgaard

Råd & Mal, S.m.b.A.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 22:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej men har du nogensinde spurgt dem om SMBA formen var noget de ville have anbefalet dig hvis de nu ikke havde haft det i forvejen. Jeg har da også revisorer i mit  netværk der laver regnskaber for SMBA-selskaber men det er ikke noget de har anbefalet. Prøv at spørg dem hvad du kan gøre hvis du nu gerne vil over i et APS (og værdien af selskabet ikke er minimal). Der måtte vi faktisk sige til en SMBA kunde som godt ville over i et ApS at det 1) ville udløse væsentlige skatter at lukke SMBAet og stifte et ApS fra scratch eller 2) at han kunne risikere at den lavere værdi der måtte blive sat ville kunne anfægtes af Skat. Han måtte modvilligt måtte fortsætte med SMBAet. Der var ingen som havde fortalt ham at der altså også var nogle begrænsninger.

Når det så er sagt: Der er da helt sikkert nogle hvor man ved at de bare skal køre deres egen lille virksomhed til de ikke vil mere, at det aldrig kan blive aktuelt at gå sammen med andre eller at sælge til andre. De kan da helt sikkert køre deres virksomhed og have det godt med det som havde der været tale om et ApS hvis de har en person der kan gå ind som medstifter. Jeg syntes bare der fokuseres for meget på indskudskapital i forhold til ApS'er og SMBA'ere for på den lange bane er det forhåbentlig de fleste virksomheder der har 80.000 i egenkapital.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)